Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:17:20 GMT

کولاک جاده‌های زنجان را فراگرفته است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۰۹۷۸

کولاک جاده‌های زنجان را فراگرفته است

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کولاک شدید در جاده ترانزیت سلطانیه – خرمدره – ابهر، زنجان – بیجار، زنجان – تهم – چورزق، زنجان – دندی، زنجان – طارم و ماهنشان - ملک باغی حاکم است.

 به گفته وی، تردد در جاده های کوهستانی استان زنجان به دلیل کولاک و لغزندگی سطح جاده ها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از همه مسیرهای استان احتیاط و صبوری بیشتری نسبت به روزهای عادی داشته باشند.
محمدی از رانندگان خواست، نسبت به رعایت فاصله طولی و داشتن سرعت مطمئنه جدیت داشته باشند تا شاهد سوانح جاده ای نباشیم.

محمدی اظهار داشت: همراه داشتن لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی و مجهز کردن خودروها به چراغ های مه شکن الزامی است.
به گفته وی، نیروهای راهداری با ۲۸ اکیپ در گردنه کوهستانی و صعب العبور استان زنجان ۲۴ ساعته فعال هستند و برای مسافران و رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می دهند.
رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری، در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می شوند.
محمدی تاکید کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۳۱ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، ۳۷ دوربین نظارتی در این محورها فعال است.
استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

برچسب‌ها حوادث جوی (سیل وآبگرفتگی و کولاک و برف) راهداری بارش برف زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری بارش برف زنجان راهداری بارش برف زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی گفت: بیشترین میزان حمل بار در سال گذشته به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۸۴۳ تن کالای جابجا شده، پنج هزار و ۱۷۰ تن معادل ۴۳ درصد کالا‌ها از محموله‌های معدنی و ساختمانی بوده است.

رییس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۸ تن کالا معادل ۲۰ درصد شامل محموله‌های فلزی، ۹۹۰ هزار تن معادل هشت درصد شامل مواد شیمیایی و ۹۴۹ هزار تن به میزان هشت درصد شامل محصولات کشاورزی بوده است.

وی به موضوع کارت هوشمند رانندگان اشاره کرد و گفت: رانندگانی که تمایل به فعالیت در عرصه حمل و نقل عمومی دارند باید در زمان درخواست کارت هوشمند، دوره‌های آموزشی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی را طی کنند.

محمدی افزود: هم اکنون دوره‌های آموزشی شاغلان بخش حمل‌ونقل عمومی از قبیل رانندگان و مهمان داران شامل دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت است که آموزش تخصصی ویژه شامل ایمنی لازم و نحوه برخورد و تکریم مسافر را در بر می‌گیرد.


دیگر خبرها

  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود