Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ژاله امینی   روز چهارشنبه در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا اظهار داشت : فرم های اطلاعات کنوانسیون بین المللی رامسر از سال ۲۰۱۶ به روز رسانی شده است و کشورهای کمی اطلاعات تالاب های کشورهای خود را براساس فرم های جدید در اختیار این کنوانسیون قرار داده اند.

وی افزود : گیلان به عنوان اولین استان کشور است که اطلاعات تالاب های آن در اختیار کنوانسیون رامسر قرار می گیرد و این اطلاعات پس از تایید  بصورت آن لاین درسایت این کنوانسیون برای علاقه مندان در سطح جهان قابل دسترسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به اینکه داده های موجود در باره تالاب ها نشان دهنده عزم جدی مسوولان استان گیلان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ارتقاء وضعیت تالاب های این استان  است، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهند که از سال ۱۹۰۰میلادی بیش از دو سوم تالاب های جهان از دست رفته و این روند در سطح جهانی همچنان ادامه دارد اما برنامه و اقدامات در حال انجام  در سطح  گیلان  نوید دهنده بهبود وضعیت تالاب های این استان  است .

این کارشناس محیط زیست کشور تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور در راستای اجرای برنامه های قانونی اقدام به ابلاغ اعتبار جهت برنامه های احیایی و حفاظت از تالاب های گیلان کرده است.

وی تاکید کرد:تعیین نیاز آبی تالاب های امیرکلایه و بوجاق ، مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی و آزولا درتالاب های استان گیلان ، برنامه های آموزشی بخصوص پسماند ، بوم گردی و طبیعت گردی پایدار با مشارکت جوامع محلی ، تله های رسوبگیر و تورهای زباله گیر و در صورت لزوم لایروبی  بخش های مورد نیاز این تالاب ها  بخشی از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب این استان بشمار می روند.

وی یادآورشد: علاوه بر این اقدامات، حمایت های قانونی برای جلوگیری از دست اندازی سودجویان به تالاب ها حائز اهمیت است و در دستور کار این سازمان قرار دارد.

کنوانسیون رامسر اولین کنوانسیون بین دولتها است که در 13بهمن سال 1349در رامسر استان مازندران تشکیل شد که  مقر آن  هم اکنون در ژنو قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران لاهیجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران لاهیجان سازمان حفاظت محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران لاهیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری