Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@14:26:39 GMT

آیفون رهبر گوشی‌های ۵G می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۰۱۹

به گزارش ایسنا، اپل که در سال‌های اخیر در جایگاه سوم فهرست پرفروش‌ترین و بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل جهان قرار گرفته است، حالا به تازگی با بررسی و تحلیل داده‌های مختلف برآورد و اعلام کرده است با اینکه هنوز اقدام به تولید و عرضه گوشی‌های آیفون مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G نکرده اما بعد از سال آینده تبدیل به بزرگترین پیشگام در این حوزه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به استقبال بی‌نظیر کاربران از گوشی‌های مجهز به شبکه ۵G، بسیاری از اپراتورهای مخابراتی و شرکت های تولیدکننده موبایل درصدد توسعه، تولید و عرضه گوشی های مجهز به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G بوده‌اند.

بر اساس نمودار زیر می توان دریافت که سامسونگ در رتبه نخست و هواوی در رتبه دوم جدول رده بندی پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند جای گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد که این روند در سال‌های آینده برعکس خواهد شد.

پیشتر نیز کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه استراتژی آنالتیکس برآورد و اعلام کرده بودند که اپل قصد دارد با معرفی و عرضه گوشی های هوشمند مجهز به شبکه ۵G، از رقبای خود یعنی شرکت های سامسونگ و هواوی سبقت گرفته و بدین ترتیب تبدیل به شرکت پیشگام در توسعه شبکه ۵G شود.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که به مدت ۱۶ ماه مسئولیت مدیر عاملی شرکت مترو را بر عهده داشت، در خصوص فعالیت های مربوط به توسعه شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی در سال جدید و ماه‌های باقی مانده از این دوره مدیریت شهری، گفت: خوشبختانه روند تکمیل نواقص خطوط مختلف مترو و همچنین پیگیری پروژه‌های توسعه‌ای خطوط موجود، سرعت خوبی پیدا کرده است و با حضور مهندس درستی که بیش از ۲۳ سال سابقه کار در خصوص پروژه های اجرایی صنعت مترو دارد، مطمئنا برنامه های تدوین شده با شتاب مناسبی پیش خواهد رفت.

وی درباره کارنامه عملکردی خود به عنوان مدیر عامل شرکت مترو در ۱۶ ماه اخیر، افزود: با تلاش همکاران خود در شرکت مترو و همچنین همراهی پیمانکاران و مشاوران و البته حمایت‌های ارکان مدیریت شهری، در مدت زمانی که مسئولیت این شرکت را بر عهده داشتم ۱۵ ایستگاه و ۵ ورودی جدید به جمع دارایی های شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی افزوده شد و عملیات اجرایی خطوط ۸ و ۱۰ مترو نیز آغاز شد.

به گفته معاون شهردار تهران، همچنین فعالیت‌های خوبی در زمینه تأمین ناوگان حمل و نقلی شبکه مترو صورت گرفت که نتایج آن از اواخر سال ۱۴۰۳ و یا حداکثر اوایل سال ۱۴۰۴ برای مسافران میلیونی متروی تهران ملموس خواهد شد.

هرمزی به ظرفیت‌های موجود در بین تلاشگران و صنعتگران این عرصه حمل و نقلی اشاره کرد و گفت: توانمندی‌های اثبات شده دست اندرکاران شبکه متروی پایتخت، این امیدواری را ایجاد کرده که اخبار مسرت بخش مرتبط با توسعه راه آهن ریلی زیرزمینی به عنوان ستون فقرات مبحث حمل و نقل عمومی، همچنان ادامه پیدا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: رکوردهای به دست آمده در خصوص سرعت تکمیل این شبکه، ارتقاء یابد، شهروندان تهرانی  می‌توانند بیش از هر زمان دیگر از مواهب حمل و نقل عمومی پاک، ایمن و مقرون به صرفه بهره مند شوند. با این تفاسیر شبکه متروی تهران در سال جاری شاهد تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ مترو بوده و عملیات اجرایی دو خط ۹ و ۱۱ مترو هم شروع می شود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۳ درصدی فروش آیفون در چین
  • گلکسی M۵۵ رونمایی شد؛ دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ ۴۵ وات و نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۹ فروردین ۱۴۰۳/ نمای جدید از بازار موبایل
  • سقوط فروش آیفون در بزرگترین بازار دنیا
  • قیمت گوشی امروز ۸ فروردین ۱۴۰۲
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ فروردین ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳؛ حداقل ۴۰ میلیون
  • بهترین بازی های آفلاین آیفون
  • رقابت نفس‌گیر آیفون ۱۵ با شیائومی ۱۴ / برنده کدام است؟
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۷ فروردین) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳