Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:30:10 GMT

ناحیه صنعتی آوج به حال خود رها شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۰۷۱

ناحیه صنعتی آوج به حال خود رها شده است

نصرت الله علیرضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۵-۶ واحد تولیدی آن هم به شکل نیمه فعال در این ناحیه صنعتی فعالیت می کنند،گفت: این ناحیه صنعتی به لحاظ زیرساختی با مشکلات عدیده ای روبرو است و برق آن ضعیف است، چاه فاضلاب ندارد و حتی فاقد نگهبانی است و اگر قرار باشد یک مخروبه صنعتی را مثال بزنیم باید به این ناحیه اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول افزود: متاسفانه برخی مدیران صنعتی خواسته یا ناخواسته سرمایه گذاران را به مناطقی خاص هدایت می کنند و با این کار سد راه  توسعه متوازن و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی می شوند.

فرماندار آوج اظهار داشت: تمرکز به نقاط مرکزی استان و تجمیع امکانات و سرمایه گذاری در آن، موجب محروم ماندن برخی نقاط از جمله آوج شده است و به مشکلات اقتصادی و اجتماعی از جمله مهاجرت دامن زده است.

وی با اشاره به سفر استاندار قزوین به آوج در نخستین روزهای کاری خود،گفت: متاسفانه مصوبات مربوط به نشست شورای برنامه ریزی و توسعه این شهرستان در خصوص ناحیه صنعتی آوج نیز همچنان اجرایی شده و بلاتکلیف باقی مانده است.

علیرضایی همچنین گفت: یکی از مصوبات این نشست برگزاری جلسه هم اندیشی بین سرمایه گذاران دارای پروانه جواز تاسیس با شرکت شهرک های صنعتی قزوین بود که با وجود پیگیری های متعدد هنوز عملی و محقق نشده است و ظاهرا مدیران مربوطه کارهای مهم تری از رسیدگی به مناطق محروم و تلاش برای توسعه چنین نقاطی دارند.

کشت محصول در زمین‌هایی که برای ناحیه صنعتی آوج اهدا شده بود!

فرماندار آوج گفت: اهالی آوج در گذشته برای اشتغال فرزندان خود و توسعه منطقه حدود ۴۰۰ هکتار را برای ساخت ناحیه صنعتی اهدا کردند اما متاسفانه چون که این اراضی رها شده و تنها نزدیک به ۶۰ هکتار آن در قالب ناحیه صنعتی درآمده است و در سایر اراضی افراد به صورت خودسرانه اقدام به کشت محصولات کشاورزی می کنند.

این مسئول همچنین اظهار داشت: آوج جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور است و این بدان معناست که این منطقه باید مورد توجه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی قرار بگیرد تا واژه محرومیت از روی آن حذف شود که تاکنون در عمل چنین چیزی را شاهد نبوده ایم.

علیرضایی با بیان اینکه " وظیفه داریم فقر و محرومیت را در کشور از بین ببریم" بخشی از کلام مبارک مقام معظم رهبری بوده است و ایشان بر محرومیت زدایی و توجه به مدیران اجرایی به این موضوع تاکید ویژه دارند،اظهار داشت: امیدواریم از سوی مدیران دستگاه ها توجه بیشتری به این موضوع صورت بگیرد و شاهد تحقق توسعه متوازن باشیم.

آوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

این شهرستان جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور به شمار می رود.

برچسب‌ها آوج صنعت استان قزوین محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آوج صنعت استان قزوین محرومیت آوج صنعت استان قزوین محرومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در شهرستان فیروزآباد شهرک‌های صنعتی روزبدان، میمند و ناحیه جایدشت ایجاد شده است ، گفت: در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، ۱۸۲ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده است.
مسعود عظیمی افزود: شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه گذار است و فعال سازی ناحیه صنعتی جایدشت در برنامه قرار دارد.
وی افزود: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره بردار برای ۴۶۰ نفر در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد اشتغال ایجاد کرده است.
عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر جاده فارس با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است ، بیان کرد: توسعه زمین‌های شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: از واحد‌های صنعتی که هم اکنون مراحل پایانی ساخت و ساز را طی می‌کند، ۲ واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر است که نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.
شهرستان فیروزآباد در جنوب فارس و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین