Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:20:19 GMT

۲۳۵ قطعه پرنده به طبعیت بوشهر بازگردانی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۲۴۶

۲۳۵ قطعه پرنده به طبعیت بوشهر بازگردانی شد

سید احسان موسوی روز چهار‎شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: طرح مقابله با کوخه‎نشینی از اواخر شهریور ماه به مدت ۲ ماه و در قالب یکهزار و ۱۵۰ نفر روز ماموریت با حضور ۷۰ کارشناس و محیط بان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اجرایی شده‌است.

وی بیان کرد: در این طرح ۳۱۵ رشته‎تور زنده‌گیری از پرندگان کشف و ۲۰۰ کوخه تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی ادامه داد: عمده پرنده‏‌های کشف شده از متخلفان طعمه‎های اصلی برای گرفتن پرندگان شکاری همچون بحری، شاهین و بالابان است که در صورت حذف آنها از چرخه اکوسیستم طبیعت مزارع کشاورزی از موش و سایر آفات آسیب می‎بیند.

وی یادآور شد: پرندگان شکاری در کشورهای حوزه خلیج فارس بازار فروش بسیار مناسبی دارد و همین امر منجر به ترغیب متخلفان صید و شکار برای زنده‌گیری پرندگان شکاری شده‌است.

موسوی ادامه داد: اکنون که فصل مهاجرت پرنده هوبره به استان بوشهر است عده‌‏ای با ساختن راهبندان اقدام به بستن راه کرده و در فاصله‌‏های ۲۵ و ۵۰ متری برای این گونه تله‎گذاری می‎کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه گونه‌‏های یاد شده در خطر انقراض محسوب می‎شوند  انتظار می‎رود جامعه در حفظ و حراست از آنها اهتمام بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها بوشهر محیط زیست پرنده شکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر محیط زیست پرنده شکاری بوشهر محیط زیست پرنده شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم خلبان ستاد نعمت الله صدقی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش با حضور معاون رئیس جمهور در بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش مهم و برجسته‌ای داشت.

وی اضافه کرد: مجموع ارتش در استان بوشهر شامل نیروی هوایی، دریایی و پدافند در دوران دفاع مقدس در پاسداری از میهن حماسه‌ها آفریند و شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کردند.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر افزود: پایگاه ششم شکاری تنها ۲ ساعت پس از حمله عراق به ایران اسلامی با کمک مجموعه پدافند نخستین پاسخ را به رژیم بعث عراق داد.

وی یادآور شد: حماسه هفت آذر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مجموعه ارتش مستقر در استان بوشهر در آب‌های سرزمینی خلیج فارس نیز هیچ وقت از یاد نخواهد رفت.

صدقی ادامه داد: مجموعه ارتش در استان بوشهر تا پای جان و توان در حفاظت از مرزهای میهن اسلامی تحت امر فرمانده کل قوا ایفای نقش خواهند کرد.

کد خبر 6081904

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • فرمانده ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
  • امیر موسوی: تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد
  • تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد
  • توضیح فرمانده کل ارتش درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد/ رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟