Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:47:54 GMT

۷۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آواربرداری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۲۶۳

۷۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آواربرداری شد

حافظ باباپور، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون ماشین آلات این بنیاد مشغول آواربرداری سایر خانه های تخریب شده در مناطق زلزله زده هستند و پیش بینی می شود این عملیات تا یک ماه آینده پایان یابد.

وی با بیان اینکه در این عملیات از ماشین آلات استان های همجوار زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی و سایر دستگاه ها و شهرداری ها نیز استفاده می شود، اظهار داشت: در کنار این عملیات کار آواربرداری واحدهای دامی و انباری مناطق زلزله زده که حجم آن ها از واحدهای مسکونی بیشتر است، انجام می شود و این واحدها در اسرع وقت احداث می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: دولت برای اسکان موقت زلزله زدگانی که در نزد بستگان خود اسکان یافته اند ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند و در این راستا قسط اول به مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای بیش از ۶۵۰ سرپرست خانواده پرداخت شده است.

باباپور، ادامه داد: قسط دوم نیز به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال نیز در صورتی که زلزله زدگان چادرها را جمع آوری و تحویل هلال احمر دهند و از طریق پیامک آدرس محل اسکان خود در نزد بستگان را به این بنیاد اعلام کنند، پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سراب ۱۲۰ نفر و در شهرستان میانه ۱۱۰ سرپرست خانواده از زلزله زدگان درخواست اسکان موقت احداثی از این را بنیاد کرده اند، گفت: در این اقدام اتاق ۱۲ متری با چارچوب های فلزی با استفاده از بلوک های بتن گازی سبک که نیاز به ملات سیمانی نداشته و از چسب مخصوص استفاده می شود، اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۲۰ تا ۲۳۰ واحد برای اسکان موقت زلزله زدگان احداث می شود، گفت: از این تعداد ۱۳۰ کانکس در روستاهای میانه و ۳۰ دستگاه در سراب مستقر شده و تلاش می شود تا پایان این هفته کار احداث این واحدها تمام شود.

باباپور، افزود: علاوه بر این تعداد واحدها در بیشتر روستاهای زلزله زده از سوی خیران و سازمان های مختلف کانکس لازم تامین و در ورودی روستاها تجمیع شده که در صورت نیاز، زلزله زدگان می توانند در آن ها اسکان یابند.

وی از شروع عملیات ساخت واحدهای دایمی با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور خبر داد و گفت: در این راستا در روستای ورنکش میانه یک واحد و در روستای هولیق سراب نیز یک واحد کلنگ زنی شد.

باباپور، ادامه داد: پی کنی ۱۲ واحد دایمی نیز انجام شده است و مردم خودشان سازنده اصلی آن ها بوده و میلگرد این واحدها تامین شده و سیمان رایگان اهدایی رهبر معظم انقلاب از طریق بنیاد مستضعفان در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در حدود پنج هزار واحد مسکونی هم بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

برچسب‌ها آواربرداری ساختمان آذربایجان شرقی سراب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میانه زلزله پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آواربرداری ساختمان آذربایجان شرقی سراب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میانه زلزله آواربرداری ساختمان آذربایجان شرقی سراب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میانه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مصطفی بیک مداح گفت: ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهر‌های جنوب استان حضوری فعال داشتند.
وی ادامه داد: تاکنون بر اساس برآورد اولیه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی نیازمند تعمیر ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در بارندگی‌های رگباری اخیر استان و طغیان رودخانه‌های محلی ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۱۵۰ واحد مسکونی در شهر‌های جنوب استان کاملا تخریب شدند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.
وی تاکید کرد: به محض تامین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و بازسازی منازل شهروندان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد