Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:20:51 GMT

گرمترین وسردترین نقطه ایران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۳۱۹

سامانه بارشی مستقر در کشور همچنان فعال است و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده کارشناسان سازمان هواشناسی این روند در اغلب مناطق ایران تا پایان هفته جاری ادامه دارد. ناطقان: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با توجه به استقرار سامانه بارشی سردچاله‌ای که از سیبری وارد کشور شده است همچنان اغلب مناطق ایران شاهد بارش‌های قابل توجهی هستند که این بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت برف است، اما در نقشه‌های ماهواره‌ای اینگونه مشخص شده که حرکت این سامانه به سمت شرق ایران از  امروز عاملی در افزایش بارش‌ها در نوار شرقی و شمال شرق کشور بوده و رفته رفته از سمت غرب آسمان صاف همراه با کاهش محسوس دما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین کارشناسان سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند این بارش‌ها حداقل تا پایان هفته جاری در بیشتر مناطق کشور ادامه داشته باشد و در مناطق کم ارتفاع‌ که بارندگی‌های شدید را تجربه می‌کنند احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها بالاست.

سردترین و گرمترین نقطه ایران: اطلاعات نقشه‌های هواشناسی  نشان می‌دهد در 24 ساعت گذشته گرمترین نقطه ایران جزیره ابوموسی با 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین نقطه کشور شهر همدان با منفی یک درجه سانتی‌گراد بوده است.

وضعیت هوای استان ها: بررسی‌های انجام شده در نقشه‌های هواشناسی به این نکته اشاره دارد که امروز چهارشنبه 98/8/29 شاهد فعالیت گسترده سامانه بارشی فعال در بخش مرکزی، شمال، شمال‌شرقی و شرق کشور خواهد بود. اما اگر بخواهیم به صورت استانی بررسی کنیم امروز آسمان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و خوزستان صاف و بدون پدیده خاصی گزارش شده است. این درحالی سایر استان‌ها امروز شاهد آسمانی ابری همراه با بارش‌های پراکنده هستند که این بارش‌ها در مناطق مرتفع بخصوص در نیمه شمالی کشورمان به صورت برف پیش بینی شده است. البته به دلیل بارش‌های سنگین باران در برخی استان‌ها مثل گیلان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و همچنین جزیره خارک احتمال آبگرفتگی معابر و همچنین سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.  کارشناسان هواشناسی به گردشگران و روستاییان در این مناطق تاکید دارند از اقامت و تردد در حاشیه رودخانه‌ها بخصوص رودخانه‌های فصلی جنوب کشور جدا خودداری کنند.

وضعیت هوای پایتخت:  شرایط جوی پایتخت نیز امروز چهارشنبه بگونه‌ای است که در اغلب ساعات امروز شاهد آسمانی ابری و بارش‌های پراکنده هستیم که در مناطق مرتفع این بارش‌ها به صورت برف است، به این ترتیب پایتخت نشینان امروز 98/8/29 در گرمترین ساعت درجه حرارتی معادل 8 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعت صفر درجه را تجربه می‌کنند . منبع: تسنیم برچسب ها: گرم ترین ، سردترین ، نقطه ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گرم ترین سردترین نقطه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، فهیمه راستی، امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته ضمن افزایش ابر، رگبار و رعدو برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها در نیمه شمالی، مناطق مرکزی، غرب و برخی مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به شدت و نوع بارش‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه ابتدای هفته آینده از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و در اغلب مناطق جوی نسبتاً پایدار مورد انتظار است، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله زار با دمای یک سردترین و ریگان با دمای ۳۶ گرم‌ترین نقطه استان است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه دمای شهر کرمان ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای شهر کرمان ۱۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

کد خبر 747257

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد