Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: حجم کل سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری موجود در این استان ۳۶ میلیون مترمکعب است که از این میزان تاکنون ۱۸میلیون مترمکعب از روان‌آب‌های سطحی در این سازه‌ها  ذخیره شد. 

غلامرضا منتظری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه‌های منابع طبیعی، حفاظت خاک و مقابله با خشکسالی از مهم ترین هدف‌های اجرای سازه‌های آبخیزداری در استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آبگیری سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری موجود در استان بوشهر موجب شادی بهره‌برداران، کشاورزان و دامداران استان شده‌است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۳۰۲ میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی استان بوشهر اختصاص یافته است.

منتظری یادآورشد: این پروژه‌ها در ۳۰ حوضه آبخیز و در بیش از ۴۷ نقطه در شهرستان‌های جم، عسلویه، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان، بوشهر، دشتستان، گناوه و دیلم اجرا می‌شود.

وی گفت: از مجموع طرح‌های تعریف شده برای استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی امسال ۲۲ پروژه شامل ۴۲ سازه آبخیزداری و آبخوان‌داری با ۲۵۲ میلیارد ریال اجرا می‌شود و ۵۰ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال به اقدام‌ها دیگری شامل مطالعه تفصیلی اجرایی حوزه‌های آبخیز، عملیات بیولوژیکی شامل هلالی‌های آبگیر، مرتع و جنگل، مراقبت و آبیاری، حفاظت و نگهداری از عرصه های منابع طبیعی، توانمندسازی جوامع محلی در چارچوب آموزش و ترویج در سطح حوضه‌های آبخیز اختصاص یافته‌است.

منتظری اظهار داشت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری علاوه براینکه بخش زیادی از این روان‌آب‌ها را کنترل می‌کند، از فرسایش و تخریب خاک جلوگیری کرده و باعث تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی خواهد شد.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی بوشهر بارندگی آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی بوشهر بارندگی آبخیزداری صندوق توسعه ملی بوشهر بارندگی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر زمانی مقدم عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر نزولات آسمانی در این شهرستان اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که میزان آن حدود ۴۰ میلی‌متر بوده است بندهای خاکی و سنگ و ملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع پایداری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در پایین‌دست را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان تأکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث کاهش بلایای طبیعی و کنترل سیل و رسوبات، نفوذ آب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهرستان خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به حوزه ملی و آبخیز اختصاص دارد، گفت: تخصیص اعتبارات و مشارکت مردم می‌تواند تعداد پروژه‌های آبخیزداری در قوچان را افزایش دهد.

کد خبر 6081445

دیگر خبرها

  • آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان
  • آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • آبگیری بند سنگی ملاتی لاسرداب اردستان
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید