Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:02:36 GMT

باران ۱۲ شهرستان خراسان رضوی را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۵۲۰

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت در شهرستانهای سبزوار، مشهد، نیشابور، کاشمر، بجستان، فریمان، خواف، جغتای، بردسکن، تایباد، چناران و کلات باران باریده است که بیشترین میزان بارش در سبزوار به میزان پنج میلی متر بوده است.

زهرا آهنگرزاده افزود: هم اکنون بارش باران در برخی از شهرستانهای خراسان رضوی نظیر کلات و جغتای ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارش‌ رگباری باران که از دوشنبه‌ شب در خراسان رضوی آغاز شده است از امروز تا پایان هفته جاری به صورت برف و باران ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارشها امروز و فردا به صورت برف و باران بیشتر مناطق خراسان رضوی را در بر می گیرد اما روز جمعه در مناطق شمالی استان جریان دارد که طی این مدت آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مختلف استان بر اثر این بارندگی‌ها پیش‌بینی شده است.

آهنگر زاده با اشاره به تداوم کاهش دما در خراسان رضوی طی روزهای آینده افزود: بیشنیه دمای امروز مشهد هشت درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش دارد و روز پنج شنبه به چهار درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای امشب مشهد دو درجه زیر صفر است که در روزهای ابتدایی هفته آینده بین پنج تا ۶ درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: چناران با کمینه دمای هوای یک درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۱۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آهنگر زاده افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستانهای سبزوار و تایباد خراسان رضوی با سرعت  ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها هواشناسی مشهد برف و باران خراسان رضوی بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی مشهد برف و باران خراسان رضوی بارش باران هواشناسی مشهد برف و باران خراسان رضوی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد

سید مسعود منتجبی گفت:طبق پیش بینی های انجام شده از امروز در مشهد وزش باد شدید و بارندگی همراه با کاهش دما را تجربه خواهیم کرد و همین امر اهمیت اسکان و ارائه خدمات به زائران را تقویت خواهد کرد.

وی بیان کرد: بر این اساس دمای هوا تا ۱۰ درجه در استان خراسان رضوی کاهش می یابد و ناپایداری هوا تا روز شنبه، ۱۱ فروردین ماه ادامه دارد که برای این موضوع نیز همه دستگاههای مربوطه آمادگی لازم را دارند.

مسوول دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به آغاز مدارس در سال جدید بعد از تعطیلات ۱۳ فروردین ماه، مدارس میزبان زائران از چرخه خدمت رسانی در اسکان های موقت و اضطراری خارج می شوند که با توجه به پیش بینی ورود گسترده زائران در عید فطر، تاسیس مکان های اضطراری و موقت برای اسکان برنامه ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت اسکان پیش بینی شده در خراسان رضوی به میزان ۷۰۰ هزار نفر شب افزود: حضور فعال حوزه های غیردولتی و مردمی از قبیل مساجد، حسینیه ها، حوزه های علمیه، آستان قدس رضوی در کمک به اسکان زائران از طریق تامین جا و محل های اسکان به ویژه مکان های اضطراری از نقاط قوت میزبانی در هفته دوم است.

منتجبی بیان کرد: فعالیت هزار و ۲۰۰ بازرس در استان خراسان رضوی و ۴۵۰ بازرس در مشهد در حوزه نظارت بر بازار کماکان و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ۵۱ هزار و ۱۰۷ بازدید از ۱۵ اسفند سال گذشته تاکنون از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و مراکز اقامتی خراسان رضوی صورت گرفته که ۷۰۱ تیم بازرسی در هفته دوم نیز کار خود را در این زمینه ادامه خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • پیش بینی بارش برف و باران در برخی استان ها
  • (عکس) پیش بینی بارش برف و باران در تمام ایران
  • ثبت بارش باران در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی
  • بارش باران تا پایان هفته ادامه دارد