Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@18:35:14 GMT

کنگره خلق چین مصوبه سنای آمریکا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۵۵۵

کنگره خلق چین مصوبه سنای آمریکا را محکوم کرد

کمیته روابط خارجی کنگره خلق چین مصوبه مداخله جویانه اخیر سنای آمریکا درباره هنگ کنگ را محکوم کرده است.

قدس آنلاین؛ به نقل از شینهوا، کمیته روابط خارجی کنگره خلق چین امروز چهارشنبه قانون به اصطلاح حمایت از حقوق بشر در هنگ کنگ توسط سنای آمریکا را بشدت محکوم کرده است.

سنای آمریکا روز سه شنبه قانونی مداخله جویانه را که گفته می‌شود برای حمایت از حقوق بشر در هنگ کنگ است به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"قانون حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ" حالا قرار است به مجلس نمایندگان آمریکا برود و پس از تصویب کنگره آن را به منظور اجرای قانونی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ارسال می‌کند.

پکن از نزدیک شدن بیش از اندازه آمریکا به هنگ‌کنگ و استفاده از ناآرامی‌های اخیر در این منطقه به نفع خود و در جنگ تجاری با پکن ناخشنود است.

چین ناآرامی‌های سیاسی در هنگ کنگ را نتیجه "دستهای سیاه" آمریکا می‌داند و به واشنگتن توصیه کرده این موضوع را به خاطر بیاورد که "هنگ‌کنگ در واقع هنگ کنگ چین است".

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کنگره خلق چین کنگره چین مصوبه سنای آمریکا سنای آمریکا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت

اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد و این مجلس قصد دارد یک بسته حمایتی از اسرائیل را خارج از برنامه به رای گیری بگذارد.

به گزارش فارس؛ رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که بعد از حمله هوایی ایران علیه اسرائیل درخواست‌های دو حزبی جدید برای تصویب بسته کمک‌های خارجی به اسرائیل افزایش یافته و مجلس نمایندگان هفته آینده (میلادی) درباره آن رای گیری خواهد کرد.

این اعلامیه از سوی «استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا و پس از حمله هوایی گسترده جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است.

اسکالیس در این بیانیه گفته: «با توجه به حمله غیرقابل توجیه ایران به اسرائیل، مجلس نمایندگان هفته آینده از برنامه عادی اعلام‌شده قبلی خود خارج می‌شود تا به جای آن قانون مربوط به حمایت‌های مالی از اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد..»

در این بیانیه مشخص نکرده است که منظور کدام طرح پیشنهادی درباره حمایت خارجی از اسرائیل است چرا که بسته پیشنهادی قبلی که حمایت مالی همزمان از اسرائیل و اوکراین را خواستار شده در کنگره به بست خورده و فعلا رها شده است.
بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک مالی به اوکراین و اسرائیل در سنای آمریکا با ۷۰ رای موافق مورد تصویب قرار گرفت، اما این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد.

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • وعده جانسون برای تصویب لایحه کمک به اسرائیل
  • بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار تصویب فوری بسته کمکی برای رژیم صهیونیستی شد
  • فعال کارگری: اوضاع کارگران خوب نیست، وزیر کار استیضاح شود