Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:28:22 GMT

حفظ جایگاه شهرخلاق با همکاری مسوولان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۵۶۷

حفظ جایگاه شهرخلاق با همکاری مسوولان

یونسکو به تازگی نام بندرعباس را به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان در حوزه صنایع دستی ثبت کرده و این رویداد به عنوان یک موفقیت ملی و بین المللی آن قدر اهمیت داشت که علاوه بر مسئولان شهری و استانی،سخنگوی وزارت امور خارجه نیز آن را به عنوان خبری مستقل اعلام کرد.

البته این تلاشها برای معرفی شهر خلاق در ابتدای راه بوده که بایستی متولیان امر در حوزه صنایع دستی و شهرداری برای حفظ این جایگاه وتثبیت آن تلاش بیشتری کنند تا بتوانند سایر ظرفیت و توانمندی های این منطقه را به جهان معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: برای حفظ جایگاه شهر بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا این شهربهتر به دنیا معرفی شود که یکی ازراهها جذب گردشگر بیشتر ازنقاط مختلف دنیاست.

رضا حیدری زاده روز چهارشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: در هفته جاری شاهد بودیم بندرعباس شهر آفتاب و شرجی جنوبی ترین شهر ایران اسلامی به همت شورای شهر، مجموعه شهرداری و جامعه هنرمندان و تمامی دلسوزان با افتخار در بین شهرهای خلاق دنیا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بی شک تلاش هنرمندان این خطه با حمایت و پیگیری شهردار محترم در تحقق این مهم را باید ستود واین بدان معنی است که شهرداری بندر عباس در همه ابعاد توسعه شهر گام بر می دارد و این نشان افتخار قدم بسیار بزرگی در معرفی ظرفیتهای هنری، صنایع دستی و هنرهای محلی و بومی می باشد که باید قدردان آن باشیم.

 رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری  شورای اسلامی شهر بندرعباس یاد آور شد: معرفی شهرهای خلاق یک حرکت نو و مدرن در دنیای امروز است که می تواند جایگاه خلاقیت مردم و هنرمندان شهر بندر عباس را ارتقا بخشد.

بنا به اظهار حیدری زاده، کسب این جایگاه اولین مرحله بوده ومرحله بعد این است که بررسی کنیم آیا می‌توانیم این جایگاه را حفظ کنیم یا خیر ؟ برای حفظ این جایگاه باید همه مردم شهر بندرعباس و استان هرمزگان دست‌به‌دست هم دهیم.

 یونسکو به تازگی نام بندرعباس را به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان در حوزه صنایع دستی ثبت کرده و این رویداد به عنوان یک موفقیت ملی و بین المللی آن قدر اهمیت داشت که علاوه بر مسئولان شهری و استانی،سخنگوی وزارت امور خارجه نیز آن را به عنوان خبری مستقل اعلام کرد.

شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ و برای ترویج همکاری میان شهرهایی به راه افتاد که از خلاقیت به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده بودند. شهرهایی که این شبکه را تشکیل داده‌اند، برای رسیدن به هدف مشترکی با هم کار می‌کنند: قرار دادن خلاقیت و صنایع فرهنگی در قلب برنامه‌های توسعه‌شان در سطح محلی و همکاری فعال در سطح بین‌المللی.

با پیوستن به این شبکه، شهرها متعهد می‌شوند که فعالیت‌های مثبت‌شان را با هم به اشتراک بگذارند و میان بخش‌های خصوصی و عمومی و جامعه مدنی ایجاد همکاری کنند.

همچنین شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق صنایع دستی، هنرهای بوم ، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد.

پیش از این نیز شهرهای اصفهان و رشت به ترتیب در زمینه های صنایع دستی و غذا به عنوان شهرهای خلاق جهان از سوی یونسکو انتخاب شدند.

برچسب‌ها شهر خلاق شورای شهر شهرداری بندرعباس هرمزگان میراث فرهنگی بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر خلاق شورای شهر شهرداری بندرعباس هرمزگان میراث فرهنگی بندرعباس شهر خلاق شورای شهر شهرداری بندرعباس هرمزگان میراث فرهنگی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت این معاوت از زنان شاغل در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خود را دارد برای اشتغال بانوان هم بحث تعاونی ها و هم مشاغل خانگی را داریم که تا جایی که بتوانیم هم در بحث تسهیلات هم در بحث مجوزها و بازارچه های فروش حمایتشان می کنیم اما متولیان خاص آنها باید اقدامات اساسی تر را انجام دهند در استان ها و اعتباراتی که برای آنها تصویب می کنیم یکی از مباحث بازارچه‌ها است که اقدامات ما در خصوص آنها برای سرپرستان خانوار و مشاغل خانگی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: در این خصوص مراحلی را پیش رفتیم ولی گفتند این کارت ها دارد منسوخ می شود و اصلا هیچ نامی نمی آید و فقط کد ملی روی کارت ها قرار است درج شود. گفتند اصلا در کارت‌های جدید نه نام پدر و نه نام مادر درج نمی‌شود و این مساله دیگر موضوعیت ندارد.

دیگر خبرها

  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق