Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:51:35 GMT

پیشتازی استان مرکزی در کشف جرائم سایبری

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۵۷۲

پیشتازی استان مرکزی در کشف جرائم سایبری

استان مرکزی در حالی میزبان برگزاری نمایشگاه الکامپ بوده که براساس اعلام مسئولان انتظامی، رتبه نخست کشف جرائم سایبری به استان مرکزی اختصاص دارد. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، نمایشگاه الکامپ، آوردگاهی است که در آن ذینفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال با بررسی فرصت‌های بازار به جایگاه‌سازی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را در معرض دید و داوری مشتریان و استفاده‌کنندگان قرار می‌دهند تا با تحریک تقاضای بازار به تعمیق و گسترش اقتصاد کشور یاری رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان و عمق‌بخشی به اقتصاد زیست‌بوم فناوری کشور، جز با مشارکت فعال تمامی ذینفعان اقتصاد و تحول دیجیتال در حوزه‌های مختلف الکترونیک، کامپیوتر (سخت‌افزار و نرم‌افزار) و حضور مقتدرانه بازیگران بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور محقق‌شدنی نیست.

محسن یساولی‌شراهی با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ استان مرکزی که در شهر اراک برگزار شده گفت: محوریت برگزاری نمایشگاه الکامپ شهر اراک در سال 98 شهر هوشمند تعیین شده که به این سبب شهرداری اراک حامی برگزاری این نمایشگاه شده است.

وی افزود: در راستای استفاده از تجارب برگزار کنندگان پیشین این نمایشگاه و برگزاری سمینارهای جدید از مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری‌های سراسر کشور و پیمانکاران فعال در این عرصه دعوت به عمل آمده تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مرکزی تصریح کرد: حضور فعال شرکت‌های استارتاپی ازجمله دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه است که باید گفت بسیاری از این شرکت‌ها از حمایت‌های دولتی، پارک علم‌وفناوری، حمایت‌های فن‌بازار و شرکت شهرک‌های استان مرکزی برخوردار شده‌اند و محصولات خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

یساولی ادامه داد: شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت‌های زیرساختی حوزه ارتباطات و شرکت‌های فعال در سطح ملی از خطه استان مرکزی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و به ارائه محصولات مرتبط با این حوزه می‌پردازند، همچنین علاوه بر شرکت‌های حوزه ارتباطی موسسات آموزشی متعددی نیز برای ارائه آموزش‌های مربوط به این حوزه و فرهنگسازی در میان اقشار مختلف از جمله قشر کودک و نوجوان با استفاده از بخش‌های رباتیک نیز در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

وی عنوان کرد: تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات امنیتی بانک‌ها، شرکت‌هایی از حوزه تصویر و شرکت‌های نرم‌افزاری نیز در این نمایشگاه حضور یافته‌اند که دستگاه‌های دولتی می‌توانند با حضور در این نمایشگاه از تجهیزات خدمات الکترونیکی بازدید به عمل آورده و بهره‌مند شوند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: امید ما بر این است که با فرهنگسازی و به نمایش درآوردن ظرفیت استان مرکزی در این زمینه به رشد و ارتقاء صنعت فناوری استان دست یابیم، همچنین با حضور دبیرکل انجمن صنفی یارانه کشور طرح "بیستون" برای اجرا در استان مرکزی ارائه داده شد.

وی افزود: حضور پلیس فتا در این نمایشگاه از دیگر دستاوردهای مهم است زیرا این مجموعه می‌توانند با استفاده از فناوری‌های نوین به ارتقاء سطح امنیت دست یابد و امیدواریم که بتوانیم با ارائه آموزش‌های لازم به عموم مردم زمینه استفاده امن‌تر از فضای مجازی را در استان مرکزی ایجاد کنیم.

مدیر فناوری اطلاعات استانداری مرکزی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی در مقیاس با استان‌های هم رده خود در حوزه فنانوری اطلاعات و ارتباطات در جایگاه مطلوبی قرار دارد و حتی در این حوزه تعدادی از شرکت‌های استان مرکزی به ارائه پروژه‌های مهمی در سطح ملی و در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌پردازند.

60 شرکت استارت‌آپی و اینترنتی ‌در نمایشگاه الکامپ استان مرکزی حضور یافتند ‌حضور همراه اول در نمایشگاه الکامپ تبریز با محوریت کسب و کارچهارمین نمایشگاه الکامپ در خوزستان آغاز به‌کار کرد

*** رتبه نخست کشف جرائم سایبری به استان مرکزی اختصاص دارد

حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به کارایی تجهیزات نمایشگاه الکامپ در عرصه ارتقاء امنیت اظهار داشت: یکی از مسائلی گه در حوزه انتظامی از اهمیت بالایی برخوردار است همگام و پیشرو بودن پلیس در جرائم است تا به این وسیله بتوانیم جرائم احتمالی را پیش‌بینی کنیم.

وی افزود: در مجموعه انتظامی استان مرکزی پلیس فتا تمامی جرائم سایبری را دنبال می‌کند و متاسفانه باید بگوییم میانگین وقوع جرائم سایبری در استان مرکزی بالا است اما علی‌رغم بالا بودن این آمار پلیس فتای استان مرکزی رتبه نخست کشف جرائم سایبری را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: مسئله هوشمندسازی پلیس در تمامی مجموعه‌های نظامی و انتظامی استان مرکزی اعم از نیروی انتظامی، پلیس آگاهی، پلیس راهور، پلیس راه و اطلاعات با جدیت تمام درحال پیگیری است تا به وسیله هوشمندسازی همه فعالان انتظامی بتوانند موضوعاتی را که درحال سوق یافتن به سمت جرائم است به‌صورت دقیق رصد کنند و این رصد موارد به‌نوعی شبانه روزی شود.

ارائه آموزش‌های عمومی در خصوص فضای مجازی الزام‌آور است

مفخمی ادامه داد: گستردگی فضای مجازی سبب ازدیاد جرائم و آسیبهای این حوزه می‌شود و در این زمینه تنها کنترل و برخورد کافی نیست بلکه باید بکوشیم تا آموزش‌های لازم در حوزه‌های متخلف را با محوریت پیشگیری از وقوع جرم به عموم مردم ارائه دهیم زیرا در بررسی پرونده مجرمین در می‌یابیم که بسیاری از جرائم سایبری تنها به سبب عدم آگاهی افراد به وقوع پیوسته‌اند.

بیشترین میزان جرائم سایبری استان مرکزی به برداشت‌های اینترنتی تعلق دارد

وی عنوان کرد: برداشت‌های اینترنتی در میان جرائم سایبری استان مرکزی بالاترین میزان رویداد را به خود اختصاص داده که اصلی‌ترین علت وقوع این جرم عدم آگاهی کافی در میتن عموم مردم است، همچنین برقراری ارتباط الکترونیک پلیس و سیستم قضائی یکی از مفیدترین اقدامات حوزه فناوری است زیرا با استفاده از این روند تمامی فرایند پیگیری پرونده‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و متشاکی و ارباب رجوع مراجعه مستقیمی به این دو مرکز ندارد و دستورات قضائی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارجاع داده می‌شوند.

طرح "مها" در استان مرکزی اجرائی می‌شود

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط و تعامل با پزشک قانونی در استان مرکزی به‌صورت پایلوت اجرائی شده و براساس این طرح تمامی گواهی‌های مربوط به حوزه پزشکی قانونی بدون نیاز به حضور اشخاص ارجاع داده می‌شود، اجرای طرح "مها" مرکز هشدار الکترونیک ناجا در استان مرکزی در دستورکار قرار دارد که براساس آن تمامی سازمان‌ها، دستگاه‌ها و حتی اماکن خصوصی می‌توانند تحت محافظت پلیس قرار بگیرند.

مفخمی بیان کرد: در راستای جلوگیری از بروز جرائمی ازجمله سرقت درنظر داریم فناوری جدید پلیس همراه را در استان مرکزی نهادینه کنیم تا عموم مردم بتوانند با استفاده از یک نرم‌افزار با پلیس در ارتباط باشند، درتلاشیم تا این طرح در سه سال اخیر در فرماندهی انتظامی استان مرکزی جایگذاری شود.

انتهای پیام/720/ش

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس پلیس فتا استان قم گفت: کلاهبرداری‌ها با عنوان فروش سوالات کنکور نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری می‌شدند، اما مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشتند و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بوده ایم.

مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.

دیگر خبرها

  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟