Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:51:27 GMT

۱۰ درصد نوزدان همدانی نارس هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۶۱۰

۱۰ درصد نوزدان همدانی نارس هستند

دکتر مهناز بصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نوزاد نارس به نوزدای گفته می شود که زودتر از اتمام هفته ۳۷ ام بارداری به دنیا آمده باشد بنابراین به دلیل مشکلاتی که متوجه نوزادان نارس می شود باید از زایمان زود رس جلوگیری کرد.

وی افزود: عواملی همچون بیماری مادر، عفونت ها، اختلالات دستگاه تناسلی مادر، بیماری های مزمن قلبی و ریوی، فشار خون بارداری، پارگی زودتر از موعد کیسه آب، بی توجهی به توصیه های کمک بارور در زمینه پرهیز از دوقلو و چند قلو زایی موجب تولد نوزاد نارس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق تخصص نوزدان بیان کرد: به منظور پیشگیری از زایمان زودرس، تمامی مادران باردار زیر نظر دقیق متخصص زنان و مامایی در بیمارستان و مراکز  بهداشتی قرار می گیرند و در صورت هر گونه تولد زودهنگام، اقدام های لازم از سوی پزشکان نوزادان صورت می گیرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان یادآوری کرد: میانگین تولید نوزاد نارس در جهان ۱۰ درصد و در ایران نیز این رقم است اما در بیمارستان فاطمیه شهر همدان این رقم ۱۲ درصد ثبت شده است.

بصیری علت بالا بودن آمار تولد نوزادان نارس در بیمارستان فاطمیه شهر همدان را ارجاع باردارای های پرخطر سایر مراکز درمانی به این بیمارستان تخصصی عنوان کرد و گفت: در غیر اینصورت آمار بیمارستان فاطمیه نیز همانند میانگین کشوری خواهد بود.

وی شایع ترین علت مرگ و میر نوزادان را تولد نارس عنوان کرد و گفت: ۴۰ تا ۴۵ درصد از نوزدانی که زیر ۲۸ هفته با وزن کمتر از یک کیلوگرم به دنیا آمده اند فوت می کنند و شانس و امید به زنده ماندن نوزدانی که بیش از این زمان و وزن یک هزار و ۵۰۰ گرم به دنیا بیایند بیشتر است.

فوق تخصص نوزدان گفت: بیمارستان فاطمیه شهر همدان دارای ۲ بخش مراقبت های ویژه نوزادان با ظرفیت ۳۵ تخت است که با توجه به میزان موالید این تعداد تخت کافی نیست.

دکتر بصیری ادامه داد: سیاست دانشگاه علوم پزشکی همدان مبنی بر این است که با توسعه بیمارستان فاطمیه، در ساختمان جدید یک طبقه برای مراقبت ویژه نوزادان اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه هزینه بستری در بخش مراقبت های ویژه بالا است از انجمن های خیریه و خیران خواست نسبت به کمک به تجهیز و توسعه این بخش همت کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: میزان مرگ و میر نوزدان به عنوان یکی از شاخص های پیشرفته بودن یک کشور محسوب می شود بنابراین می توان با سرمایه گذاری در این بخش در جمع کشورهای پیشرفته قرار گرفت.

بصیری درباره تولد نوزدان در تاریخ های خاص و رُند گفت: این قبیل اقدام ها نشان از بی فرهنگی خانواده ها است چرا که تولد زودرس تنها باید با تجویز پزشک باشد در غیر اینصورت آسیب های فراوانی برای مادر و فرزند به همراه دارد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان اختلال تکاملی نوزادان همدان زایمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان زایمان همدان زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب شرکت حامی اسرائیل در شیر خشک و غذای نوزادان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت حامی اسراییل نستله ( Nestlé) به نوشته نشریه انگلیسی گاردین به شیر خشک و غذای نوزادان کم تر از سه سال در کشورهای فقیر جهان، شکر می افزاید که موجب زیان و بیماری در کودکان می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، روزنامه گاردین نوشت شرکت نسلته، خلاف توصیه های سازمان جهانی بهداشت، به شیر خشک و غذای نوازدان در کشورهای فقیر جهان، شکر می افزاید. افزودن شکر به شیرخشک و غذای نوزادان، موجب افزایش وزن ناسالم و چاقی نوزادان می شود که برای سلامت آنان خطرناک است. این روزنامه نوشت کشورهای اروپایی افزودن شکر به غذا و شیرخشک نوزادان را ممنوع کرده اند که شرکت نستله، به محصولاتی که در اروپا می فروشد، شکر نمی افزاید اما در محصولاتش در کشورهای فقیر، شکر فراوان دیده می شود. شرکت نستله که به نوشته روزنامه گاردین، بزرگ ترین شرکت تولید مواد غذایی در جهان است، در فهرست شرکت های هوادار صهیونیسم و اسرائیل قرار دارد و مخالفان صهیونیسم، از جمله مسلمانان، در اعتراض به جنایات اسرائیل در فلسطین، خرید محصولات این شرکت را همچون شماری دیگر از شرکت های حامی اسراییل تحریم کرده اند.
گاردین نوشت شرکت نستله با افزودن شکر به شیرخشک و غذای نوزادان در کشورهای فقیر، موجب چاقی و ابتلای این نوزدادن به بیماری های قلبی – عروقی می شود. این روزنامه نوشت به گزارش سازمان "چشم مردم" ( Public Eye) در سوئیس، شیرخشک و غذای نوزادانی که نستله به کشورهای فقیر در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین می فروشد، برای بررسی به یک آزمایشگاه در بلژیک ارسال شد که معلوم شد به این محصولات، شکر به اشکال گوناگون از جمله ساکاروز، افزوده می شود که برای کودکان بسیار مضر است. در این بررسی معلوم شد در محصولات شرکت نستله در کشورهای ثروتمند همچون انگلیس، شکر افزوده نمی شود. به نوشته گاردین، لورن گوبرل ( Laurent Gaberell)، متخصص تعذیه در سازمان "چشم مردم" می گوید شرکت نستله باید دست از این استانداردهای دوگانه بردارد و از افزودن شکر به محصولات خود در همه کشورها، برای کودکان کم تر از سه سال خودداری کند.
گاردین نوشت چاقی یکی از مشکلات رو به افزایش در کشورهای در حال توسعه است و به گزارش سازمان جهانی بهداشت، در آفریقا، شمار کودکان دارای اضافه وزن از سال دو هزار میلادی، 23 درصد بیش تر شده است. این روزنامه نوشت بیش از یک میلیارد نفر در جهان، اکنون چاقند و بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد غذایی، شکرهای طبیعی به محصولات خود می افزایند که به اندازه شکر معمولی، برای سلامت مصرف کنندگان خطرناکند.
حامیان فلسطین در انگلیس با انتشار اسامی و نشان شرکت های حامی رژیم اسراییل از جمله نستله از همه ازادی خواهان و عدالت طلبان خواستند از خرید محصولات این شرکت ها که بخشی از پولشان صرف قتل کودکان فلسطینی می شود جدا خود داری کنند و این شیوه موثر مبارزه با رژیم صهیونستی و حامیانش را به دیگر شیوه های مبارزاتی خود بیفزایند.
آنان می گویند این شرکت ها نشان دادند همچون رژیم نژاد پرست اسراییل ارزشی برای سلامت و جان انسان ها قائل نیستند و با تبلیغات فراوان همواره تلاش می کنند به اصلی ترین منبع خرید محصولات مورد نیاز مردم مبدل شوند.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همدانی ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • تقلب شرکت حامی اسرائیل در شیر خشک و غذای نوزادان
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور