Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران دو حزب اصلی انگلیس در اولین مناظره تلویزیونی که سه شنبه از شبکه آی‌تی‌وی پخش شد، برنامه ها و وعده های انتخاباتی خود را درباره سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور با تکیه بر نحوه اجرای برگزیت ارائه دادند.

در این مناظره بوریس جانسون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار بیش از هر چیز بر روی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و به انجام رساندن آن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت این انتخابات زودهنگام از آن جهت برگزار می شود که دولت اکثریت، کاری در پارلمان به منظور نهایی کردن برگزیت ندارد. به همین دلیل این انتخابات از نظر جانسون فرصتی است برای ایجاد آن اکثریت و در نهایت خروج از اتحادیه اروپا.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر درعوض بیشتر بر روی پایان دادن به ریاضت اقتصادی ۹ ساله حزب محافظه کار و نگهبانی از نظام درمان عمومی کشور تاکید کرد. به گفته کوربین، حزب محافظه کار هر لحظه مترصد خصوصی سازی نظام درمانی است و نباید به آنها این اجازه را داد.

در این مناظره که سوالات آن از طرف شرکت کنندگانی از میان مردم پرسیده می شد به پرسش‌هایی در زمینه برگزیت، خدمات درمان عمومی، یکپارچگی کشور، خاندان سلطنتی، ریاضت اقتصادی و محیط زیست پاسخهایی داده شد.

بوریس جانسون در ابتدای مناظره کوربین را محکوم به این کرد که موضع مشخصی در مورد برگزیت ندارد و در صورت پیروزی، کشور را به سمت دو همه‌پرسی خواهد کشاند. یکی همه پرسی مجدد برگزیت و دیگری همه پرسی مجدد برای استقلال اسکاتلند. جانسون مدعی شد که حزب کارگر به تنهایی نخواهد توانست اکثریت را کسب کند و برای تشکیل دولت مجبور خواهد بود با حزب ملی اسکانلند ائتلاف کند و شرط آنها هم برای ائتلاف برگزاری همه پرسی استقلال خواهد بود.

کوربین در پاسخ مدعی شد که حزب او به هیچ عنوان قصد ائتلاف با احزاب دیگر را ندارد. او همچنین گفت موضع حزبش در مورد برگزیت روشن است. آنها در سه ماه اول با اتحادیه اروپا بر سر  توافق جدیدی درباره نحوه اجرای برگزیت به تفاهم خواهند رسید و در ماه ششم آن را به همه پرسی خواهند گذاشت؛ او متذکر شد که در این همه پرسی گزینه باقی ماندن در اتحادیه اروپا هم گنجانده خواهد شد.

بوریس جانسون بر اهمیت تفاهمنامه خودش با اتحادیه اروپا تاکید کرد و اینکه این بهترین قرارداد ممکن برای خروج از اتحادیه اروپاست. با این حال وی با این سوال مواجه شد که قرارداد او عملاً یک مرز آبی بین سرزمین اصلی (جزیره بریتانیا) و ایرلند شمالی برقرار خواهد کرد که با یکپارچگی کشور مغایر است.

کوربین، جانسون را متهم کرد که در مورد برگزیت قول بدون پشتوانه می دهد و خوب می داند که خروج از اروپا در ۳۱ ژانویه طبق برنامه او محقق نخواهد شد. وی با اشاره به قرارداد کانادا با اتحادیه اروپا که تنظیم آن ۷ سال طول کشیده یادآور شد که رسیدن به معاهده های جدید تجاری با اروپا و آمریکا هر کدام نزدیک هفت سال طول خواهد کشید.

جرمی کوربین با اشاره به مدارکی که در دست داشت توضیح داد که بوریس جانسون در ماه های گذشته مذاکرات محرمانه تجاری با آمریکایی ها داشته و در آن قول داده شده دسترسی کامل تجاری به «ان اچ اس» یا همان نظام درمان همگانی به شرکتهای خصوصی آمریکایی داده شود. وی گفت که این مدارک از طریق قانون آزادی اطلاعات کسب شده است. بوریس جانسون به طور کامل چنین مطلبی را رد کرد و مدعی شد که دولت او هرگز «ان اچ اس» را نخواهد فروخت.

موضوع مهم مورد بحث دیگری که در این مناظره به پیش کشیده شد خطر تجزیه کشور بود. پرسش کنندگان معتقد بودند برگزیت و تفاهم نامه بوریس جانسون با اتحادیه اروپا که تکلیف ایرلند شمالی را از بقیه کشور جدا کرده و عملاً یک مرز دریایی بین آن منطقه و جزیره اصلی ایجاد می کند، عاملی برای تهدید یکپارچگی مملکت متحده است. بوریس جانسون ضمن رد کردن این مطلب اتهام را متوجه حزب کارگر کرد که می خواهد برای جلب رضایت حزب «اس ان پی» تن به یک همه پرسی دیگر برای استقلال اسکاتلند بدهد.

جرمی کورین تاکید کرد که حزبش هیچ برنامه ای برای ائتلاف با «اس ان پی» ندارد و هیچ قراری هم برای همه پرسی استقلال گذاشته نشده است. وی گفت اگر حزب ملی اسکاتلند می خواهد دولت را به  حزب محافظه کار تقدیم کند، به خود آنها مربوط است. کوربین با اشاره به کنایه بوریس جانسون مدعی شد که این حزب محافظه کار است ک ۹ سال در ائتلافهای آشوبناک (درهم برهم) گرفتار بوده است.

بوریس جانسون تلاش کرد که موضوع مهاجرت را نیز به میان بکشد ولی ظاهراً این موضوع در دایره سوالات حاضران جایی نداشت و او نتوانست به این مطلب اشاره چندانی بکند. وی به همین بسنده کرد که حزبش به سیستم امتیازی مانند استرالیا روی خواهد آورد. این در حالی است که هم اکنون همه شهروندان اتحادیه اروپا می توانند آزادانه به انگلیس مهاجرت کنند.

سوال‌های شرکت کنندگان حاکی از این بود که نسبت به سیاستمداران اعتماد چندانی نداشته و از ثبات شخصیتی آنها مطمئن نیستند. هنگامی که بوریس جانسون گفت: "بله به نظر من حقیقت مهم است" حاضران به او خندیدند. مجری برنامه یادآور شد که او ۴۰ بار گفته بود در ۳۱ اکتبر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می شود. مجری حتی به کنایه پرسید آیا دولت برای ۳۱ ژانویه هم سکه ضرب خواهد کرد؟ گفتنی است دولت انگلیس برای روز ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ که قرار بود روز خروج از اتحادیه اروپا باشد سکه یادبود ضرب کرده بود که سپس مجبور به معدوم کردن آنها شد. اکنون ۳۱ ژانویه مهلت جدید خروج است.

کوربین متذکر شد که حزبش در صورت رسیدن به قدرت بلافصله به ریاضت اقتصادی پایان داده و مالیات شرکت‌های بزرگ را افزایش خواهد داد. وی گفت روی زیر ساخت‌ها سرمایه گذاری خواهد کرد و مشاغل تولیدی را به کشور بازخواهد گرداند. وی همچنین اظهار داشت که به خصوصی سازی پایان خواهد داد.

وی ضد سامی گری (یهود ستیزی) در داخل حزب کارگر را محکوم کرد و گفت که همواره با همه انواع نژادپرستی مخالف بوده است.

در زمینه نظام خدمات درمان عمومی کشور که کاملاً دولتی و رایگان است، کوربین آن را یکی از ویژگی های متمدنانه کشور برشمرد و گفت که با سرمایه گذاری روی پزشکان و پرستاران و احیای خدمات نگداری از سالمندان، این سیستم را بهبود خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه سیستم درمانی از کمبود ۳۳ هزار پرستار رنج می برد از خصوصی سازی نظام درمانی تحت دولت محافظه کار انتقاد کرد و گفت راه اصولی این است که همه کارکنان آنجا کارمند دولت باشند و نه بخش خصوصی. گفتنی است در چند سال گذشته دولت با حذف بورسیه پرستاری، موجب کاهش تعداد پرستاران شده و از سوی دیگر تلاش کرده است این کمبود را از طریق واگذاری به شرکتهای خصوصی جبران کند.

بوریس جانسون در مقابل مدعی شد که حزب کارگر عامل ویرانی اقتصاد بوده است و برای داشتن خدمات درمانی رایگان کشور باید در درجه اول اقتصادی قوی داشته باشد. وی در مورد برنامه اقتصادی خود اظهار داشت که قصد دارد با کاهش مالیات تجاری، درآمد مالیاتی را افزایش دهد که این کار می تواند 6 میلیارد پوند به بودجه خدمات درمانی اضافه کند. جرمی کوربین در عوض تاکید کرد که حزب او مالیات تجاری را افزایش خواهد داد. به گفته وی در زمان دولت محافظه کار هم تعداد فقرا بیشتر شده هم تعداد میلیاردرها.

کوربین گفت با افزایش مالیات بر ثروتمندان دولت او جلوی خصوصی شدن خدمات درمانی را گرفته و شهریه دانشگاهی را حذف خواهد کرد. وی اظهار داشت که برنامه ریاضت اقتصادی به مردم عادی و طبقه کارگر بیشتری ضربه را زده و میزان بدهکاری خانوار را افزایش داده است. رهبر حزب کارگر به دعوت مجری تضمین داد که برنامه ریاضت اقتصادی را پایان خواهد داد اما بوریس جانسون نتوانست به صراحت چنین تضمینی بدهد.

هر دو شرکت کننده در این مناظره  بر اهمیت مسائل زیست محیطی تاکید کردند. بوریس جانسون از برنامه حزبش برای به صفر رساندن تولید دی کسید کربن تا سال ۲۰۵۰ سخن گفت و جرمی کوربین بر اهمیت انقلاب صنعتی سبز و سرمایه گذاری روی فن آوری های سبز تاکید کرد.

در پاسخ به سوال یکی از حاضران، کوربین گفت که در کریسمس به بوریس جانسون نسخه ای از کتاب «سرود کریسمس» چارلز دیکنز را هدیه خواهد داد تا او بفهمد که اسکروج چه طور آدمی بوده است. بوریس جانسون هم گفت نسخه ای از تفاهم نامه خود با اتحادیه اروپا را به کوربین هدیه خواهد داد./ایرنا

 

بیشتر بخوانید/بوریس جانسون با ۱۰ درصد اختلاف در نظرسنجی‌ها جلو است

  14:06 :: 1398/8/22

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

 

دیگر خبرها

  • مناظره تند کارشناسان عرب و اسرائیلی‌ درباره جنگ ایران و اسرائیل
  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • واکنش های رهبران جهان به عملیات وعده_صادق
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران
  • شیخ قره‌داغی: کسی که در کنار دشمنان بأیستد با همانها محشور خواهد شد
  • بلینکن به رهبران یهودی: تشدید تنش با ایران به‌نفع‌مان نیست