Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@18:54:09 GMT

لبنان همچنان در التهاب

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۸۷۰

لبنان همچنان در التهاب

در ادامه اعتراضات مردمی در لبنان، عصر سه شنبه درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان و نیروهای ضدشورش در میدان ریاض الصلح در بیروت رخ داد که در جریان آن شماری زخمی شدند.

به نقل از سایت اسکای نیوز، نیروهای امنیتی لبنان برای مقابله با معترضان به زور متوسل شدند و در پی آن تعدادی زخمی و بیش از ۱۰ تن نیز بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگان روز سه شنبه نیز مسیرهای منتهی به پارلمان را بستند تا مانع از برگزاری جلسه این پارلمان شوند.

لبنان از ۱۷ اکتبر شاهد اعتراضات مردمی بی‌سابقه‌ای علیه طبقه سیاسی حاکم است. معترضان دولت را به فساد و ناتوانی در حل بحران اقتصادی متهم می‌کنند.

این اعتراضات به استعفای سعد حریری از سمت نخست‌وزیری لبنان منجر شد./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/میشل عون: دولت جدید متشکل از چهره‌های سیاسی خواهد بود

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان

بعد از افشای یک رسوایی فساد گسترده، هزاران نفر در مجارستان علیه دولت اعتراض کرده و خواستار استعفای ویکتوراوربان، نخست وزیر این کشور شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، در بوداپست، پایتخت مجارستان هزاران تظاهرکننده خواستار استعفای ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور شدند. دلیل این اعتراضات، یک فایل صوتی بود که به فساد در بالاترین محافل حکومتی اشاره می کرد. این ضبط توسط پیتر ماگیا، سیاستمدار مخالف و همسر سابق وی جودیت وارگا، وزیر دادگستری سابق مجارستان منتشر شده است.

گفته می شود که این صدا مکالمه ماگیا و وارگا از ژانویه 2023 را بازتولید می کند. در آن، وزیر دادگستری وقت توضیح می‌دهد که چگونه دیگر مقامات دولتی سعی کردند مدارک را از پرونده‌های دادگاه حذف کنند تا نقش خود را در پرونده‌های فساد پنهان کنند.

وارگا در یک پست فیس بوک در مورد ضبط صوتی نظر داد. او ماگیا را به خشونت خانگی در دوران زناشویی متهم کرد و اینکه ضبط تحت فشار انجام شده است. وی مدعی شد: "من آنچه را که او می خواست بشنود گفتم تا هر چه سریعتر ناپدید شوم."

وارگا یکی از اعضای حزب نخست وزیر اوربان است. وی در ماه فوریه از سمت خود به عنوان وزیر دادگستری استعفا داد. دلیل این اقدام عفو مردی بود که به اتهام کمک و مشارکت در سوء استفاده جنسی از خردسالان محکوم شده بود.

دولت مجارستان هنوز در مورد اتهامات فساد اظهار نظر نکرده است. گرگلی گولیاس، رئیس دفتر اوربان، توضیح داد که «اختلاف زناشویی» «ربطی به زندگی عمومی ندارد».

پس از انتشار این فایل صوتی، چندین هزار نفر در مقابل ساختمان دادستانی کل بوداپست تجمع کردند. کمی بعد جمعیت به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به سمت پارلمان حرکت کرد. ماگیا نیز در این تظاهرات شرکت کرد. وی خطاب به جمعیت فریاد زد و همچنین خواستار استعفای پیتر پولت، دادستان کل شد. وی گفت: «اجازه نمی‌دهیم بزرگترین رسوایی سیاسی و حقوقی سی سال اخیر سرپوش گذاشته شود».

ماگیا در گذشته مقامات دولتی را به فساد متهم کرده است. در 15 مارس، او برای ده‌ها هزار نفر در بوداپست سخنرانی کرد و در آن از ایجاد یک حزب جدید برای به چالش کشیدن حزب حاکم فیدز خبر داد.

شکایت پارلمان اروپا از کمیسیون به اتهام باج دادن به مجارستانمجارستان سفیر آمریکا را احضار کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت ۴ نفر از نیروهای حزب‌الله توسط اسرائیل
  • ببینید| چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • حملات بامدادی حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در «شومیرا» و «شلومی»
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها