Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@07:05:00 GMT

داغ حسرت بر پیشانی یک خانواده/آشوبگران را مجازات کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۸۹۶

داغ حسرت بر پیشانی یک خانواده/آشوبگران را مجازات کنید

خبرگزاری مهر - گروه استانها: بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه سال جاری دولت اقدام به سهمیه بندی بنزین کرد. اقدامی که باعث نگرانی مردم از گرانی دیگر کالاها شد و به همین دلیل دست به تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه زدند.

هرچند تجمعات مردم در استان های مختلف کشور مسالمت آمیز بود و تنها درخواست توجه به معیشت خود را داشتند اما در این میان مثل همیشه عده ای سودجو خود را در میان مردم عادی جای داده و این اعتراضات به حق ایرانیان را به آشوب کشاندند و با تخریب اموال عمومی تجمعات مردمی را به بیراهه بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاً مردمی که معترض اند به وضعیت جامعه هرگز به خود اجازه نمی دهند اموال عمومی که عامل رفاهشان است را تخریب و یا سخنان خود را با خشونت بیان کنند.

با این آشوب نه تنها صدای اعتراض مردم کمرنگ شد که حتی آسیب های بسیاری را دیدند؛ به طوری که برخوردهای خشونت بار آشوب گران و سودجویان باعث شد عده ای بی گناه کشته شده و خونشان به ناحق ریخته شود.

کسانی همانند شهروند قروه ای ساکن کرج. جوان ۳۳ ساله ای که تنها دو سال از ازدواجش می گذشت و داشت با شغل آزاد خود گذران زندگی می کرد که در آشوب های اخیر بر اثر اصابت گلوله در حین رفتن به مرکز خرید کشته می شود.

مراسم ختم این جوان قروه ای روز سه شنبه در حالی برگزار شد که خانواده او خطاب به دستگاه قضا خواستار برخورد با متجاوزان به امنیت عمومی و اغتشاش گران شدند.

 عاملان کشتن پسرم را مجازات کنید

یکی از محلات قروه. خانه ای کوچک. جلوی خانه آگهی ترحیم جوان ۳۳ ساله ای به دیوار چسبیده. داخل خانه خانواده ای حضور دارند. پدری پیر و خسته از داغ عزیز. برادری با چشمانی گریان و دلی دردمند. دایی و دوست. و همسری که ناله ها و ضجه هایش نشان از غم بزرگی دارد.

پدر این جوان کشته شده را بسیاری می شناسند. او خود پاسدار بوده و با ۳۰ سال خدمت انتظار چنین آینده ای برای فرزندش را نداشت.

او را «حاج ابراهیم» صدا می زنند. پدری که بعد از شنیدن اتفاقی که برای پسرش افتاده بلافاصله راهی کرج می شود. «خبر دادند که پسرم بیهوش شده و گفتند بیا کرج. با پسر دیگرم همان شبانه به سمت کرج حرکت کردیم و وقتی رسیدیم  به بیمارستان رفتیم. اما راهمان ندادند و گفتند بروید صبح بیایید. و بعدش تا صبح در منزل خودش پیش عروسم منتظر ماندیم و صبح روز بعد جنازه اش را تحویل گرفتیم.»

«حاج ابراهیم» این را که می گوید با بعض شکسته و دستانی لرزان خطاب به رئیس قوه قضاییه و مسئولان مرتبط خواستار خونخواهی فرزندش است. «خدا خون پسرم را از شوب گران بگیرد. انتظار دارم دنبال حق پسرم باشند و می خواهم بدانم چه کسی پسرم را کشته و او را بشناسم و بپرسم که چرا این کار را کرده است! از رئیس قوه قضاییه درخواست دارم عاملان کشتن فرزندم را مجازات کند و نگذارد پدران دیگری مثل من داغدار شوند.»

آشوبگران آرامش مردم را نمی خواهند

حال درونش را چهره غمگین اش به خوبی نشان می دهد. برادری که داغ برادر را معلوم نیست چگونه تاب خواهد آورد. «علی آقا» هم از درد کشته شدن برادرش می گوید. «برادرم در کرج کار و زندگی داشت و رفته بود بیرون چیزی بخرد که جلوی یک مغازه همین که می ایستد تیری شلیک شده و به او می خورد.»

او از مسئولان می خواهد به این جریانی که اغتشاش گران به وجود آورده اند و باعث ریختن خون جوانان بی گناه شده اند رسیدگی کنند.

این برادر زخم دیده معتقد است آشوب گران این کارها را برای آرامش مردم انجام نمی دهند بلکه به دنبال منافع خود هستند. «اعتراض به گرانی این گونه نیست. اینان برای ناامنی کشور کار می کنند و برای مردم نیست. اگر برای گرانی است چرا اموال عمومی را تخریب می کنند!؟»

او صراحتاً از رئیس دستگاه قضا تقاضا دارد نگذارد خون برادرش پایمال شود.

دایی این جوان قروه ای هم حال و روز خوبی ندارد. باورش نیست که خواهرزاده اش چنین ناجوانمردانه پرپر شده است. او هم نگاه امیدش به قوه قضاییه وصل شده و می خواهد که به این ناامنی ها رسیدگی کنند.

«همه می دانیم که مردم عادی هرگز دست به چنین آشوب هایی نمی زنند و تمامی این تخریب ها و کشتارها توسط عده ای سودجو انجام می شود بنابراین عاجزانه خواستار شناسایی این اغتشاش گران و مجازات آنان هستیم.»

سکوت زنانه و ناله های بی انتها

همسر این جوان کشته شده اما نمی تواند حرف بزند. غمش آن قدر بزرگ است که توان حرف زدن ندارد. او که دو سال است ازدواج کرده باور از هم پاشیدن زندگی اش برایش سخت بوده و هنوز به جای خالی مرد زندگی اش عادت نکرده.

ناراحتی او از این است که چرا اجازه داد همسرش در آن شلوغی بیرون برود و جلویش را نگرفت و برای همین مدام خود را سرزنش می کند و ناله های بی انتهایش گوش فلک را کر می کند.

این زن مجازات آنانی که باعث پرپر شدن همسرش شده اند را می خواهد و عاملان این ماجرا را به خداوند واگذار می کند.

حقی که باید ادا شود

هر تجمع و اعتراضی همیشه به یک ناآرامی و تنش توسط سودجویان منفعت طلب کشیده می شود در این میان اما هوشیاری مردم نشان داده آنان جزو این آشوب گران نبوده و نیستند و قطعاً اجازه نخواهند داد به اهداف شوم خود برسند. بنابراین طبیعی است وقتی می بینند خون بیگناهی ریخته می شود به دنبال حق خواهی آن باشند. حقی که دستگاه قضایی و مسئولان مرتبط باید آن را ادا کنند.

کد خبر 4776357

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه تجمع اعتراضی اغتشاش اصلاح قیمت حامل های انرژی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف شیراز گرگان قزوین بنزین خطبه های نماز جمعه هفته وحدت سفر استانی قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«خمار مستی» با غزلی از سعدی و به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر بزرگ منتشر می‌شود.

میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» درباره اثرِ «خمار مستی» و سفر به روستای صوفی‌آباد در شهرستان سرخه نوشته است:

«روستای صوفی آباد شهرستان سرخه، با فاصله‌ بیست و پنج کیلومتر از سمنان، آرامگاه مردی‌ را در سینه خود دارد که تاثیر شگرف و بسیاری در آبادی و پیشرفت سمنان داشته است. مردی که ادیب، عارف، شاعر و نویسنده کتاب‌های بسیاری‌ است و پایه گذار مکانیزم تقسیم آب در سمنان شناخته می‌شود. آن هم در دوره ایلخانی.

هر بار که زندگینامه بزرگان این سرزمین را می‌خوانم و به پیشتازی‌مان در علوم و فنون مختلف فکر می‌کنم، هم لذت می‌برم و هم حسرت می‌خورم. طبیعتاً هم دلیل لذت مشخص است و هم چرایی حسرت!

مقبره شیخ علاءالدّوله سمنانی واقع در روستای صوفی آباد سمنان، در آغاز بنایی رفیع و با عظمت بود که به دستور عمادالدّین جمال الدّین عبدالوهاب، وزیر سلطان محمّد خدا بنده از خشت خام ساخته شد. سپس خانقاهی برآن افزود و در آن جا به ریاضت پرداخت و پس از مرگ در آن جا به خاک سپرده شد. آنچه در این مکان متفاوت است، آرامش آنجاست. آرامشی که به عمق وجود آدمی رخنه می‌کند.

او که به مدت ده سال دارای مشاغل دیوانی و سیاسی مهم بود طی اتفاقی جذبه‌ای دریافت کرد و به گفته خودش حجاب از پیش چشمانش برداشته شد و به مجاهده با نفس روی آورد و آخرین سال‌های عمرش را در صوفی آباد، در خانقاهی که خودش ساخت گذراند.

سرگذشت شیخ شبیه غزل سعدی است: همه عمر برندارم سر از این خمار مستی/ که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی»

«خمار مستی» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط تار در استودیو ۵۴ انجام شده است.

کارگردانی، تدوین و تصویرِ این اثر کاری از مرتضی حاج‌محمدی بوده و نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه‌سازان دلنشین است.

پروژه «تار و تاریخ» حدود سه سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تا کنون حدود ۳۰۰ تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • آشوب و آتش در فوتبال اروپا؛ آتش نشان ها ناجی تماشاگران (+عکس)
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • اطمینان پلیس از عدم بروز آشوب در دربی میلان
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • حسرت بزرگ چهار تیم لیگ برتر در سال 1403!
  • گلزن آلومینیوم تا ابد حسرت یک صحنه را می‌خورد!
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز