Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:54:43 GMT

اروپایی‌ها از برجام خارج نمی‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۹۳۸

اروپایی‌ها از برجام خارج نمی‌شوند

روزنامه آرمان ملی در یادداشتی به قلم فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین‌الملل، آورده است: در این میان فارغ از اینکه آمریکا مقصر شرایط کنونی است، باید عنوان کرد که اتحادیه اروپا و سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان اکنون به سمت افزایش فشار بر ایران میل می‌کنند. چون در سایه تلاش‌های سیاسی مکرون به وضوح روشن شد که قاره سبز اختیاری از خود ندارد؛ مگر آنکه کاخ سفید چراغ سبز از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در خصوص ایران وضعیت متفاوت است، چراکه اروپا حداقل به‌دنبال آن است که ایران را وادار به تمکین از شرایط خود کند. با این تفاسیر و چنان‌که اشاره شد پیش از برداشته شدن گام چهارم، تهران از جانب اروپایی‌ها تهدید به خروج از توافق هسته‌ای و حتی فعال شدن مکانیسم ماشه شد. البته در این میان برخی کارهای ایران هم در منطقه بی‌تاثیر نبوده است. اروپا هیچ‌گاه از برجام خارج نخواهد شد، مگر آنکه قبل از آن ایران از آن خارج شود و در این صورت تهران و واشنگتن مقصر مرگ توافق هسته‌ای قلمداد می‌شوند؛ این همان برنامه نهایی اروپایی‌هاست. اروپایی‌ها باهوش‌تر از ترامپ هستند که بخواهند دچار خطاهای راهبردی حقوقی و دیپلماتیک کاخ سفید در توافق هسته‌ای شوند. در این رابطه اروپا با صبر راهبردی و سیاسی در تقابل با گام‌های کاهش تعهدات برجامی در نهایت پرونده گام کاهش تعهدات برجامی را به شورای امنیت برده و از آن طریق عمل می‌کند و با بردن ایران ذیل فصل هفت، مساله اجماع جهانی را پیش می‌کشد، بدون آنکه خروج از برجام و مرگ آن صورت گیرد.

منبع: روزنامه آرمان امروز برچسب‌ها برجام فرانسه اتحادیه اروپا شورای عالی امنیت ملی فریدون مجلسی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام فرانسه اتحادیه اروپا شورای عالی امنیت ملی فریدون مجلسی ایالات متحده آمریکا برجام فرانسه اتحادیه اروپا شورای عالی امنیت ملی فریدون مجلسی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد

ده روسی مزد عملکرد درخشانش روی نیمکت جالوروسی را گرفت

طرفداری | باشگاه آاس رم در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد با دنیله ده روسی بر سر ادامه همکاری به توافق رسیده‌است. هنوز جزییات بیشتری از این توافق منتشر نشده اما چیزی که قطعی است، این است که ده روسی فصل آینده نیز روی نیمکت جالوروسی خواهد نشست.

دنیله ده روسی در ژانویه ۲۰۲۴ و پس از اخراج ژوزه مورینیو، هدایت آاس رم را به عهده گرفت و وضعیت این تیم را به طور کلی تغییر داد. رم که تا پیش از ورود ده روسی در میانه جدول حضور داشت، حالا خود را به رتبه پنجم رسانده و از شانس خوبی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است. علاوه بر این، رم تنها یک گام تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا فاصله دارد.

11 برد، ۳ تساوی و ۲ شکست، حاصل کار ده روسی روی نیمکت جالوروسی بوده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • خبر عجیب؛ توافق تراکتور با سرمربی سابق یک تیم‌ ملی اروپایی
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران