Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:13:30 GMT

توسعه تفکر بسیج ضامن سلامت جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۹۴۸

توسعه تفکر بسیج ضامن سلامت جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از بسیجیان خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان در هر شرایطی دارای ۲ جنبه نظری و عملی است اظهار داشت: انسان‌ها در بحث‌های نظری، اعتقادی و بینش ممکن است صاحبنظر باشند یا نظری را انتخاب کنند که اقتضا در آن ایجاد می‌شود اما مانع رفع نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سلطه ظلم همواره در طول تاریخ برای التزام به احکام اسلامی و حرکت آن مانع بزرگی بود که در قرن‌های معاصر استعمار هم بر آن اضافه شد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: نقشی که انقلاب اسلامی ایفا کرد مانع طاغوت و استعمار را برداشته است و به سمت آرمان‌های اسلام حرکت کرد.

وی گفت: تک تک مردم مسلمان در این شرایط باید التزام خود را نشان می‌دادند اما در عین حال که از نظر اعتقادی و بینش آن را قبول دارند ولی در عمل به مانع‌های نفسانی دست و پایشان بند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر اسلام به صورت فراگیر پیاده شود دشمن وجود خارجی نخواهد داشت افزود: فرصت‌هایی که دشمن پیدا می‌کند به خاطر ولنگاری، سهل‌انگاری، تساهل، تسامح و وادادگی برخی افراد است.

وی گفت: آنجا که در جامعه‌ای زمزمه بسیج پر شود و آسیبی که می‌بینیم همواره از ناحیه انسان‌های سست اراده و سازش‌کار بوده که به ما طمع می‌کنند بنابراین به هر میزان تفکر بسیجی را زیاد و توسعه دهیم به همان اندازه دشمن مایوس می‌شود و خطرات از کشور و جامعه ما دور خواهد شد.

وی بیان کرد: در این ۴۰ سال آسیب‌هایی زیادی دیدیم که همه از ناحیه افراد منفعل حاصل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: فتنه اخیر در کشور نتیجه وادادگی عده‌ای است و همواره هزینه سازش‌های غیرمعقول و وادادگی و کم‌آوردن در برابر دشمن بیشتر از مقاومت است.

وی گفت: مقاومت یا همان جهاد کبیر اگر فراگیر باشد بی‌هزینه خواهد بود و دشمن اگر بداند در این کشور هیچ سازش‌کاری نقش ندارد و کار به دست انسان‌های با اراده است جراتی که یک قدم جلو گذارد، نخواهد داشت.

وی بیان کرد: در مساله اعتیاد اگر فرد ایرانی همراه با قاچاق مواد مخدر نباشد هیچ خارجی جرات نمی‌کند، وارد شود.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر داخلی در هر مساله‌ای از خود سستی نشان ندهد و به ساز سیاست بیگانه غرب نرقصد دشمن جرات نمی‌کند وارد کشور شود و در خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همین طور است.

وی با اشاره به فتنه‌های متعدد در سال‌های ۷۷، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ گفت: هر روز از ناحیه دشمن به صورت کارشناسی توطئه فتنه در ابعاد مختلف است که یکی از صدها نمونه آن در چند روز اخیر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ما فتنه گر نیستیم اما از فتنه هم نمی‌ترسیم چون برخلاف اقلیت سازش‌کار فتنه‌ها جوهره مردم را رو و بصیرت ایجاد می‌کند.

وی این فتنه‌ها را پیش درآمدی بر ظهور دانست و گفت: ظهور امام عصر (عج) به دنبال این فتنه‌ها حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: دشمن کار را شروع می‌کند و باید پاسخ دهند زیرا ایران کشور ضعیفی نیست و مرزهای ایران هم در کشورهای اسلامی مشخص است.

وی با بیان اینکه شهید برونسی تراز انقلاب است و هرچه از او کم داشته باشیم باید پُر کنیم گفت: او به تفکر همان تفکر نابی که داشت در جبهه به درجه‌ای از عرفان رسید که پیروزی را به چشم خود می‌دید.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: با مستندی که از یک منبع شنیده شده، شهید برونسی چند روز پیش از فتنه اخیر به خواب همسرش آمده و گفته هیچ نگران نباشید این فتنه پیروزی است.

وی خطاب به بسیجیان حاضر گفت: از اینکه خداوند به شما این جایگاه را داده است شاکر باشید و برای ما هم دعا کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: گستره بسیج از کودک تا پیر باید باشد تا همه تفکر بسیجی داشته باشند و وقتی به این نصاب رسیدیم هیچ دشمنی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: اگر هر کدام در یک طرح علمی و کارشناسی، یک بسیجی دیگر از فرزندان آب و خاک را پرورش و از لغزشگاه‌ها نجات دهیم طولی نمی‌کشد که بسیج گسترده خواهد شد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی سازمان بسیج مستضعفین سید علیرضا عبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی سازمان بسیج مستضعفین سید علیرضا عبادی خراسان جنوبی سازمان بسیج مستضعفین سید علیرضا عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  سعید جاودان سیرت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه یاسوج با اشاره به ضرورت تشکیل پرونده الکترونیکی و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: توجه به ایجاد پرونده الکترونیک سبب پیش‌بینی به موقع بیماری‌ها، شناسایی و ارائه راهکار و درمان به موقع آنها خواهد شد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به روز شمار سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از رویکرد‌های مهم توجه به سلامت روان و جسم آحاد جامعه است. جاودان سیرت به تقویت بهداشت و تاب آور ساختن نظام سلامت در هنگام تهدیدات همچون کرونا که سبب عبور از مشکلات شد اشاره کرد و ادامه داد: شیوع بیماری‌های قابل پیشگیری، بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و درمان با واکسن، بالارفتن نرخ چاقی، تهدیدات زیست محیطی بخشی از چالش‌ها است که راهکار‌های مختلف وزارت بهداشت و دانشگاه از طریق ظرفیت سازی جامعه، تقویت سیستم‌های بهداشتی، مشارکت و همکاری بین بخشی و برون بخشی در نظام سلامت، توانمند سازی جامعه، افزایش سواد سلامت جامعه در مراکز بهداشت، خانه‌های بهداشت از طریق مسائل بروز، چاپ بنر و ترویج رفتار‌های بهداشتی، آمار و اطلاعات در حوزه بهداشت در حوزه واکسن، بهداشت مدارس، زنان باردار و... از جمله راهکار‌ها در این بخش است. دکتر جاودان سیرت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد از سلامت جامعه را بر عهده دارد و ۷۵ درصد آن نیازمند همکاری‌های بین بخشی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادانه با اشاره به خدمات صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز گفت: در این مدت بیش از یک هزار و ۵۲۰ مورد انتقال بیمار و مراجعه به اورژانس صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز ۶۷ هزار و ۵۰۶ مراجعه، ویزیت، آزمایشگاه انجام و در بخش درمان نیز بیش از ۲۴ هزار خدمت به مراجعین سرپایی و بستری ارائه شد.
اقدامات به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالی که گذشت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین به خدمات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت بالغ بر ۵۱۳ هزار و ۵۸۱ نفر به مراکز درمانی و سرپایی استان مراجعه نموده اند.
وی افزود: بیش از ۹۳۰ هزار مراجعه در حوزه بهداشت و ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ مورد در حوزه اورژانس ارائه خدمت ثبت شد.
وی در پایان تاکید کرد: در سال‌گذشته ۴۴ طرح، عمرانی بهداشتی و درمانی افتتاح، ۱۱ طرح کلنگ‌زنی شد همچنین ۲۸ طرح از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.  

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه