Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:00:58 GMT

« ساری ٢٠٢٢ » فرصت تاریخی برای گردشگری مازندران است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۰۰۸

« ساری ٢٠٢٢ » فرصت تاریخی برای گردشگری مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه، صبح چهارشنبه در دیدار با شهردار مرکز استان ضمن قدردانی از همراهی خوب شهرداری های استان به خصوص شهر ساری در برگزاری رویدادهای فرهنگی گفت: میزبانی شهر ساری فرصتی تاریخی برای این شهر در سال ٢٠٢٢ خواهد بود و با وجود مقصد خوب گردشگران داخلی و خارجی مازندران هنوز به جایگاه واقعی خود در سطح بین المللی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به تصویب رویداد "ساری ٢٠٢٢"  به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور وزرای این کشورها در تاجیکستان گفت: قطعا تکرار این رویداد برای یک شهر و استان چند دهه زمان می برد و باید از این فرصت تاریخی، بهره برد

وی افزود: ساری با جایگاه مهم تاریخی و شهر بندری و تاریخی فرح آباد که یادگار عصر صفوی در این شهرستان است، ظرفیت های مهم تاریخی در این رویداد خواهد بود.

فرزانه با اشاره به همراهی شهرداری در اجرای هرچه بهتر این رویداد در سطح استان گفت: شهر ساری نقش محوری و مهمی در این رویداد خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت آشنایی مردم با موضوع ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گفت: در آذرماه جشنی با محوریت ثبت این جنگل ها در فهرست میراث جهانی یونسکو و با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در شهر ساری برگزار خواهد شد و قطعا شهرداری شهر ساری با وجود لکه مهم جنگل های بولا در این شهرستان، نقش محوری در این جشن خواهد داشت و با حضور وزیر میراث‌فرهنگی دبیرخانه رویداد بین المللی "ساری ٢٠٢٢" افتتاح خواهد شد.

رجبی شهردار ساری با اشاره به بستر سازی برای رویداد بین المللی "ساری ٢٠٢٢" گفت: شهرداری با تمام قوا در کنار این رویداد خواهد بود.
وی با اشاره جمع بندی پیشنهادات، در این رویداد و استقبال از افتتاح دبیرخانه "ساری ٢٠٢٢" گفت: جشن هیرکانی فرصت خوبی برای آغاز این همکاری ها خواهد بود.

شهردار ساری گفت: آمادگی کامل برای راه اندازی موزه های بوستان ولایت وجود دارد.

کد خبر 4776619

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی مازندران گردشگری بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف شیراز گرگان قزوین بنزین خطبه های نماز جمعه هفته وحدت سفر استانی قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سید علی ترابی ضمن تبریک روز بناهای تاریخی گفت:  در حال حاضر علاوه بر ثبت ملی قلعه  تاریخی سنگان ، ۱۱۰ محوطه تاریخی در شهرستان اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد گردشگری کشور ثبت شد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب باغات گیلاس و اهمیت برگزاری جشنواره گیلاس در معرفی شهرستان که زمینه توسعه را هموار خواهد کرد گفت: امسال نیز جشنواره گیلاس باشکوهتر از سنوات گذشته در شهرستان با مشارکت مردم و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.

همچنین امروز بمناسبت روز بناهای تاریخی فرماندار شهرستان اشنویه از قلعه تاریخی سنگان دیدار و  از خانواده مرحوم حاج محمدامین زرزا تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است