Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه تاجیک، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پسآب و آب‌های نامتعارف موجود در شهرستان ری در مسیل رودخانه‌های قدیمی قرار دارد و در بخش‌های کهریزک، قلعه‌نو و قسمت‌هایی از بخش مرکزی شهرستان ری به دلیل سهولت دسترسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: محل‌های دسترسی به فاضلاب در سطح شهرستان شناسایی شده و با توجه به الگوهای کشت، کارشناسان از محل‌های احتمالی بروز تخلفات آگاهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت ری با اشاره به لزوم معدوم‌سازی محصولات آلوده گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در حدود ۵۰هکتار از مزارع آلوده ری که آبیاری آن از طریق آب نامتعارف انجام شده، معدوم سازی شده است.

تاجیک با بیان اینکه براساس قانون هرگونه کشت محصولات کشاورزی با آب نامتعارف تخلف محسوب می‌شود و تفاوتی در نوع محصول و شیوه استفاده وجود ندارد، تصریح کرد: اغلب محصولات آلوده جزو سبزی و صیفی‌جات بوده و با توجه به تیپ کشت، تخلفات به صورت لکه‌ای و در بخش‌های مختلف به صورت ۱هکتار یا ۲هکتار مشاهده می‌شد.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از طرق مختلفی از جمله پایش و نظارت جهاد کشاورزی، گزارشات دهیاری‌ها و ... از نامتعارف بودن آب مورد استفاده و تخلفات مطلع می‌شود، لذا مشترکاً با نهاد مرتبط برای بازدید از تخلف صورت گرفته در محل حاضر می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت ری تاکید کرد: به استناد ماده ۶۸۸ قانون که استفاده از آب فاضلاب را برای هرگونه از کشاورزی ممنوع کرده، فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شده و پس از صدور رای دادگاه با توجه به ناسالم بودن محصول حکم بر معدوم‌سازی صادر می‌شود و در نهایت معدوم سازی بر اساس شرایط و موقعیت محصول انجام خواهد شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شبکه بهداشت زمین های کشت آلوده آبیاری سبزی با فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان

محسن وفایی اظهار کرد: نظارت دامپزشکی بر مراکز استحصال، فرآوری، بسته‌بندی و عرضه مواد خام دامی به‌صورت شبانه‌روزی توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۷۰۰ کیلوگرم ضایعات مرغ منجمد و تاریخ منقضی در شهرستان خرم‌آباد جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.

وفایی افزود: مردم هنگام خریدن فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، سفید و ...) به شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری)، تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند و در صورت دیدن هرگونه تخلف، به اداره دامپزشکی شهرستان یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان