Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره وضعیت لوایح «پالرمو» و CFT در مجمع تشخیص، گفت: با توجه به اینکه مهلت یک ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی انطباق «پالرمو» با مصالح کشور پایان یافته، عملا بررسی آن کان‌لم‌یکن بوده است. درباره CFT هنوز مهلت مجمع تشخیص مصلحت نظام پایان نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در شرایطی که کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، پیوستن به چنین کنوانسیون‌هایی یک خودتحریمی است و در شرایطی که آمریکا به دنبال محدود کردن مناسبات مالی کشور است، شفاف کردن آن برای موسساتی چون FATF به نفع کشور نیست.

مصباحی مقدم در واکنش به موضع گیری غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که نسبت به ایجاد بحران مالی و بانکی برای کشور در صورت عدم تصویب دو لایحه از مجموع لوایح چهارگانه هشدار داده بود، گفت: در نهادی چون FATF اصل بر اجماع است و برای اینکه یک کشور در لیست سیاه وارد شود، باید همه اعضا موافق باشند. اصلا چنین مکانیسمی که FATF در بهمن ماه جاری بدون بررسی وضعیت ایران، کشورمان را وارد لیست سیاه کند شناخته شده نیست و مواضع معاون وزارت امور خارجه درست نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اینکه وزارت امور خارجه تاکید می‌کند که برخی کشورهای دوست، ایران را برای پیوستن به FATF تشویق می‌کنند، اظهار داشت: چنین مباحثی از سوی وزارت امور خارجه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مطرح شده ولی اطمینان‌آور نبوده است.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1322869

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کنوانسیون پالرمو منع تامین مالی تروریسم CFT مجمع تشخیص مصلحت نظام بنزین سهمیه بندی بنزین تیم ملی فوتبال ایران واردات بنزین قاچاق سوخت بنزین و گازوئیل مارک ویلموتس معرفی کتاب طاقچه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می شود از تعیین جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد 3  مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.   به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب .س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.   به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه