Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام شهدی روز چهارشنبه در جلسه شورای تنظیم بازار آذربایجان‌غربی افزود:  نحوه عرضه کالا و خدمات و نظارت هسته‌ای و لایه‌ای بر ارائه خدمات از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی ادامه داد: دفاع از حقوق و جلوگیری از ضایع شدن حق مردم برای جلوگیری از هزینه تراشی اضافی در جامعه اولویت بازرسان و ناظران جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: استفاده صحیح و دقیق از ظرفیت خودروهای حمل و نقل عمومی از اهداف مهم افزایش قیمت بنزین در جامعه است و باید این فرهنگ به درستی رواج یابد.

وی بیان کرد: باید همه تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار اندیشیده شود و تیم‌های نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بر روند قیمت کالاها در بازار نظارت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بروز برخی مشکلات و افزایش برخی کالاها در اثر عوامل خارج از استان بوده و باید این امر نیز کنترل و رسیدگی شود.

شهدی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی گزارش دقیقی از پایش و نظارت بر بازار را در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا مردم نیز از روند رسیدگی بر بازار آگاه باشند.

وی گفت: باید شرایط موجود کنترل شود تا افزایش قیمت بنزین تاثیری در افزایش قیمت دیگر کالاها در بازار نداشته باشد.

وی بیان کرد: مسئولان گمرک نیز فرآیند ترخیص کالاهای اساسی را در سریع‌ترین زمان ممکن بدون نقص و کاستی انجام گیرد تا مشکلی از این بابت در بازار ایجاد نشود.

کاهش ۲۱ درصدی مصرف بنزین در آذربایجان‌غربی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه نیز در این جلسه گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین طی چند روز گذشته مصرف این ماده سوختی در این روز ۶ روز ۲۱ درصد کاهش یافته است.

احمد مجرد ادامه داد: همچنین در این راستا مصرف گاز در خودروها ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ۱۱۴ جایگاه سوخت CNG در آذربایجان‌غربی وجود دارد  که از این تعداد ۲ جایگاه غیرفعال بوده و این جایگاه‌ها نیز تا هفته آینده فعال می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ مشکلی از بابت تهیه و توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد و موجودی مخازن ذخیره این شرکت قابل قبول است.

غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازار مرکزی ارومیه مورد رصد قرار گیرد تا افزایش قیمتی در این ۲ مورد وجود نداشته باشد زیرا این مراکز تاثیر جدی برای کنترل بار روانی جامعه دارند.

در ادامه این جلسه حاضران نظرهای خود را برای رصد و کنترل دقیق بازار ارائه کردند و تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها سنجیده شد.

اصلاح قیمت بنزین بالاخره پس از چند سال بحث و بررسی در دولت پنجشنبه شب کلید خورد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی تنظیم بازار بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی تنظیم بازار بنزین آذربایجان غربی تنظیم بازار بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

اسماعیل سیمایی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میانگین بارش در زمستان پارسال ۱۳۷.۱ میلی‌متر بود، گفت: میانگین بارش استان در مدت مشابه پارسال ۹۷.۴ میلی‌متر بود که نشان از افزایش ۴۰ درصدی بارش‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در زمستان نسبت به نرمال بلندمدت که ۱۰۱.۵ میلی‌متر بوده و حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین مقدار بارش در فصل زمستان پارسال مربوط به سردشت با ۴۶۲.۴ میلی‌متر و کمترین مقدار مربوط به چایپاره با ۶۱.۹ میلی‌متر است.

سیمایی با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در زمستان گذشته ۲.۵ درجه سلسیوس بود، اضافه کرد: این مقدار نسبت به مدت زمان سال قبل از آن که ۱.۱ درجه سلسیوس بود، ۱.۴ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که منفی ۰.۳ درجه سلسیوس است، ۲.۸ درجه افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در بهار امسال هم در ادامه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی مرکز ملی خشکسالی کشور، بارش‌های استان در بهار امسال در محدوده نرمال و میانگین دما یک تا دو درجه سلسیوس بیشتر از نرمال باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم