Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ سید جواد حسینی در در پنجمین جلسه کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی کشور بر اهمیت اجرایی کردن سیاست‌های شش‌گانه درباره توسعه مشارکت که شامل توسعه جذب خیرین مدرسه ساز، تشکیل بانک جامعه اطلاعات خیرین داخل و خارج کشور، آماده سازی طرح آمایش سرزمینی، فضا و تجهیزات، ایجاد کارگروه خیرین مدرسه‌یار، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فعالیت‌های مشارکتی و خیریه‌ای در جامعه و تشکیل کارگروه تسهیل خدمات به خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار اشاره و بر اجرایی شدن نتایج نشست هم‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز کشور که در مشهد مقدس برگزار شد تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین گسترش قلمرو مشارکت اضلاع همه جامعه اعم از دولتی، بخش خصوصی، جوانان، متخصصین، خیرین، نهادهای دولتی، عمومی و غیردولتی را در طرح فراگیر مشارکت یاران دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواستار شد و بر تدوین اجرای آن تاکید کرد.

حسینی ضمن تاکید بر بهره‌برداری سریعتر از مجموعه آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مشهد، علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اداری و دولتی، تدوام مشارکت خیرین را در ادامه بهره‌برداری و انجام مطلوب فعالیت‌های آن خواستار شد.

او با تاکید بر توسعه کمی و کیفی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: در حال حاضر ۱۱ مرکز، در سطح کشور مشغول فعالیت و ارائه خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بوده و ۱۱ مرکز دیگر نیز مراحل دریافت مجوز جهت راه‌اندازی و فعالیت را طی می‌کنند.

حسینی ادامه داد: نکته قابل تامل این است چگونه می‌توانیم ضریب نفوذ فعالیت‌هایمان را به صورت کمی و کیفی گسترش بدهیم و اثرگزاری آن‌ها را بیشتر کنیم.

او همچنین برخورداری از ظرفیت مراکز علمی تخصصی در حوزه علوم توانبخشی از صدور مجوز و راه‌اندازی مدارس وابسته به آن‌ها که امکان برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه را از امکانات تخصصی و توانبخشی آن‌ها فراهم می‌سازد نیز اشاره کرد.

حسینی با بیان اینکه تشکیل کارگروه‌های تخصصی امر بسیاری ارزشمندی است، افزود: هر یک از اعضا مسئولیت تشکیل یک کارگروه را به عهده بگیرند، به عنوان نمونه با تشکیل کارگروه مدرسه‌یاری، می‌توانند موجب گسترش فرهنگ یاری‌رسانی و مددرسانی در جامعه شوند.

او در ادامه از کارگروه بانوان خیر، جوانان خیر و رسانه خواست برای فرهنگ‌سازی به گونه‌ای عمل کنند که ضمن بیان انتظارات و نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، باور جامعه را به سمت قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنان سوق دهند و در ارتقای فراگیرسازی مشارکت یاران به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اثرگذار باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کارگروه علاوه بر بهره‌مندی از مشارکت‌های خیرین، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و نهادهای عمومی را در برنامه‌های خود لحاظ کند.

حسینی بر تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌ای که تمامی ظرفیت آئین‌نامه کارگروه را به فعالیت برساند تاکید کرد.

او به ظرفیت‌سازی و گسترش قلمرو کمی و کیفی امور مشارکت‌ها و خیرین در قالب مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان‌ها اشاره کرد و گفت که این ظرفیت، نه تنها برای آموزش و پرورش استثنایی بلکه برای کل کشور می‌تواند قابل توجه باشد.

حسینی در پایان گفت: در حال حاضر انجام دو اقدام ظرفیت‌سازی با حضور همه اعضا و آماده‌سازی طرح آمایش سرزمینی فضا و تجهیزات با لحاظ کردن جنسیت، گروه و مقطع دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سراسر کشور باید در اولویت برنامه‌های کارگروه قرار گیرد.

در این جلسه افتتاح بزرگترین مجمع آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مشهد مقدس در مساحت بالغ بر ۵ هزار متر مربع، راه‌اندازی یک مرکز بزرگ توانبخشی و راهنمایی و مشاوره خانواده در تهران توسط خیر نیکوکار و راه‌اندازی و احداث دو مجتمع آموزشی در استان‌های کردستان و خراسان شمالی توسط خیرین مورد تاکید و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در این نشست مهندس مادرشاهی، رئیس کارگروه دیدگاه‌ها و نظراتی درباره توسعه مشارکت در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری بیان و تاکید کرد باید از ظرفیت فضای مجازی، سازمان صدا و سیما و شهرداری‌ها برای بیان انتظارات و معرفی بیشتر قابلیت‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بهره گرفت.

او همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی، تخصصی و مهارتی دانشگاه‌ها و نیز تشکیل کارگروه‌های تخصصی مانند کارگروه فنی، روابط عمومی و رسانه را نیز پیشنهاد کرد.

کد خبر 4776640 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش کودکان استثنایی شورای شهر تهران زلزله شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آلودگی هوا بارش برف شهر تهران بنزین آتش نشانی سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی بیمه سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد

در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است