Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه این کشور، تأکید کرد که این رژیم حامی تمامی کسانی است که در پی از بین بردن تمامیت ارضی سوریه و اتحاد ملت این کشور هستند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «فیصل مقداد» معاون وزیر سوریه بار دیگر تأکید کرد که رژیم صهیونیستی عامل تمامی توطئه‌هایی است که علیه سوریه و سایر کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقداد در حاشیه چهل و نهمین سالگرد روز ملی پادشاهی عمان گفت که «اسرائیل، از تروریست‌ها و قاتلان و تمامی کسانی حمایت می‌کند که در پی از بین بردن تمامیت ارضی سویه و اتحاد ملت این کشور هستند».

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از وی گزارش داد که «در حال حاضر در خاک سوریه با دشمنان بسیاری مقابله می‌کنیم. ترکیه به بهانه‌های مختلف به تجاوزات خود در شمال سوریه ادامه می‌دهد... اگر مسئله به معنای حفظ امنیت ترکیه و سوریه باشد، ما از آن حمایت می‌کنیم».

مقداد ادامه داد: « ما با این مسئله موافق هستیم که امنیت سوریه را در داخل مرزهای سوریه حفظ کنیم. تُرکیه‌ای‌ها نیز باید به دور از هر گونه تجاوز یا اشغالگری، امنیت خود را در داخل ترکیه، حفظ کنند... هر گونه اشغالگری، واکنشی به همراه دارد؛ حال این اشغالگری از سوی ترکیه باشد، یا اسرائیل یا آمریکا. به هر حال، ملت و ارتش سوریه با این اشغالگری‌ها مقابله خواهد کرد».

وی ضمن تأکید بر دستاوردها و پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر اشغالگر و سارقان نفت سوریه، تصریح کرد: «ملت سوریه در کمین همه آنان (دشمنان) است... منابع سوریه، مباح نیست و در زمان مناسب، از آن دفاع خواهیم کرد... سوریه سرزمین تمامی سوری‌هاست و نباید برای حمله به خاک سوریه، هیچ بهانه‌ای به دست ترکیه داد».

این مسئول سوری ضمن انتقاد از رفتارها و استانداردهای دوگانه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و ادامه سرسپردگی آنان به آمریکا، گفت: «برخی از شبه‌نظامیان کُرد به وابستگی به آمریکا ادامه می‌دهند و زمانی که احساس می‌کنند آمریکا به آنان خیانت کرده است، به سمت حکومت سوریه باز می‌گردنند. این بازی به پایان رسیده است. هیچ فرد ملی‌گرایی که به تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت وطن خود باور دارد، چنین بازی‌هایی  نمی‌کند و خود را مدافع طرح‌های غربی قرار نمی‌دهد».

مقداد ضمن درخواست از تمامی ملت سوریه برای عدم اجرای چنین توطئه‌هایی، هدف از این توطئه‌ها را تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و تصریح کرد که «همکاری با اجنبی علیه میهن، خیانت است و هیچ نام دیگری ندارد».

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیصل المقداد آمریکا اسرائیل ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است

روزنامه حریت اعلام کرده که اسرائیل در تلاش است تا مانع دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او شود.

سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا قرار است نهم ماه مه برگزار شود، رسانه‌های مخالف ترکیه نوشتند که این سفر در آستانه لغو است.

اردوغان بار‌ها به شدت از اسرائیل به خاطر عملیات در غزه انتقاد کرده است. برا‌ی مثال روز سه شنبه نتانیاهو را "هیتلر زمان حال" نامید.

روزنامه حریت به نقل از یک منبع در دولت ترکیه گزارش داد آنکارا هیچ اطلاعاتی در مورد لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا برای گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت نکرده است. 

این نشریه می‌گوید: "هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده مبنی بر لغو سفر اردوغان رئیس جمهور به ایالات متحده وجود ندارد. آمریکایی‌ها از قبل خواهان انجام این سفر هستند. "

خاطرنشان می‌شود که مذاکرات اردوغان و بایدن قرار است نهم ماه مه برگزار شود. در حال حاضر وزارت خارجه ترکیه و وزارت روابط خارجی زیر نظر رئیس جمهور هیچ دستورالعملی برای لغو این سفر دریافت نکرده اند.

اردوغان در سفر ماه مه به ایالات متحده، قصد دارد با بایدن در مورد خطرات ناشی از وضعیت فعلی اوکراین گفتگو کند. روسای جمهور همچنین درباره وضعیت غزه و به طور کلی خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند!
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند