Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:41:21 GMT

چاه‌های کشاورزی استان یزد در زمستان خاموش می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۲۷۸

چاه‌های کشاورزی استان یزد در زمستان خاموش می‌شود

"محمدمهدی جوادیان زاده" روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اردکان افزود: هر سال در فصل پاییز و زمستان خاموشی چاه‌های کشاورزی استان یزد در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار می گیرد و با برنامه ریزی انجام گرفته تاکنون توانسته ایم نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی نماییم .

وی اضافه کرد: البته این کار با کمک دستگاه‌های مرتبط نظیر جهاد کشاورزی و نیز کشاورزان که این شرکت را همراهی کرده‌اند انجام گرفته و امیدواریم با برنامه خاموشی چاه‌های کشاورزی بتوانیم دشت‌هایی که به خاطر برداشت‌های بی رویه نامتعادل و ناپایدار شده‌اند به سمت پایداری نزدیک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزدتصریح کرد: در شورای حفاظت استان که به ریاست استاندار یزد برگزار می‌شود مصوب شد که خاموشی چاه‌های کشاورزی حداکثر به مدت ۶۰ روز در دستور کار باشد و همچنین مصوب شد دربرخی مناطق استان مثل اردکان که ممکن است درختان به دلیل شوری بالای آب تحمل این دوماه خاموشی را نداشته باشند.

به گفته وی یک کارگروهی با حضور نماینده کشاورزان، مدیر جهاد کشاورزی در منطقه و مدیر اداره منابع آب که زیرمجموعه شرکت آب منطقه‌ای است شکل بگیرد و تقویم خاموشی زمستانه را برای کلیه مناطق شهرستان استخراج کنند و بر این اساس برنامه خاموشی امسال در دستور کار قرار بگیرد.

جوادیان زاده اظهار داشت: بر اساس تقویم خاموشی که تهیه می‌شود از ابتدای آذرماه برنامه خاموشی چاه‌های کشاورزی شروع می‌شود که البته به صورت گسسته و طی ۲ الی سه دوره خاموشی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تا سال آینده بتوانیم بر روی تمام چاه‌های کشاورزی استان کنتور هوشمند نصب کنیم و بدین ترتیب در سال آینده دیگر برنامه خاموشی برای چاه‌های کشاورزی نداشته باشیم و فقط برنامه تحویل حجمی آب به کشاورز را داشته باشیم که از طریق کنتور می‌باشد یادآور شد: کنتورهای هوشمند در سال آینده درشهرستان اردکان نیز صدرصد نصب خواهد شد و امسال در ۱۰ دشت استان کنتور نصب کرده‌ایم که دردشت یزد - اردکان به دلیل گستردگی دشت نتوانستیم امسال کنتورها را صدرصد نصب کنیم ولی تا سال آینده نصب خواهد شد.

بهروز شهابی زاد فرماندار اردکان نیز ادامه داد: این شهرستان دارای مشکل شوری آب است و از طرفی باغات به جا مانده که ریه تنفسی شهر محسوب می‌شوند نیاز به آب دارد و با وضعیت فعلی سفره‌های زیرزمینی شهرستان که خوب نیست درختی زنده نخواهد ماند و محصولات کشاورزی از بین خواهد رفت هر چند به دنبال محصولات کم آب خواه برای کشت هستیم ولی عاجزانه باید برای تأمین آب کشاورزی فکری کرد و عاقلانه عمل نمود تا نسل‌های آینده از عملکردمان دلخور نباشند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها اردکان آب و فاضلاب یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان آب و فاضلاب یزد اردکان آب و فاضلاب یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد

ایسنا/مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران چالوس گفت:  آتش سوزی که در ساعت ۱۴ امروز در بخش مرزن آباد جاده دلیر به وقوع پیوسته بود، مهار شد.

مهرداد خزایی پول سه شنبه ۷ فروردین  در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع یک فقره آتش سوزی در بخش مرزن آباد در جاده دلیر اظهار کرد: پس از بروز این آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی با بیان اینکه به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیروهای برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد، افزود: این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره‌ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر گفت: بالگرد جهت اطفای حریق آماده بود اما به علت مهار شدن آتش دیگر نیازی به بالگرد نبود.

خزایی پول علت آتش سوزی را انسانی و خاموش نکردن محل آتش از سوی مسافران اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی باران، برف و وزش باد در ۵ روز آینده
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۹؛ باران، برف و وزش باد در ۵ روز آینده / هشدار برای ۱۰ استان
  • اکبر گلپا؛ خاموشی صدایی که در گلهای رادیو گل کرد
  • این استان‌ها در سه روز آینده بارانی هستند
  • این استان‌ها در سه روز آینده بارانی هستند/ هشدار هواشناسی به مسافران
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • رفع مشکل آب شرب رودسر تا ۳ ماه آینده
  • اعلام هشدار برای مسافران این استان ها در ۴ روز آینده | نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت دیگر کشور
  • رفع مشکل آب آشامیدنی شهر اردکان
  • نکونام: دوربین‌ها را خاموش کنید و بیایید