Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس منایع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: امسال برای اجرای طرح‌های آبحیزداری از محل صندوق توسعه ملی سه میلیارد تومان اعتیار جذب و درحوزه‌های مختلف اجرا شده است.

مهدی رمدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان اظهار کرد: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی طرح کنترل سیلاب در حوزه آبخیزداری تخت عباس به طول یک هزار و ۳۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان افزود: پخش سیلاب حوزه دشت عباس شامل دو قسمت است که نقشه برداری قسمت پایاب به طول شش هکتار انجام شده و در صورت تأمین اعتبار طرح جنگل کاری با هدف جلوگیری از فرسایش خاک وجلوگیری از ورود ریزگردها و تغذیه سفره‌های زیر زمینی انجام می‌شود.

رمدان گفت: امسال برای طرح آبحیزداری‌ از محل صندوق توسعه ملی سه میلیارد تومان اعتیار جذب شده است که این مبلغ در حوزه‌های مختلف اعم از حوزه قرغن ۵۰۰ میلیون تومان برای سرریز بند خاکی که در اثر بارندگی‌های فروردین ماه تخریب شده بود این اعتبار برای ترمیم سرریز بند خاکی تخصیص داده شد.

وی افزود: یکی دیگر از بندها در حوزه قرغن نیاز به تعریض دارد که پیمانکار آن انتخاب و اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: با جذب ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیمانکار تعریض بند خاکی تیکن انتخاب و اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قسمت سرزیر و پایاب در حال اجرا است.

رمدان افزود: سال گذشته در حوزه تخت عباس فاز یک پخش سیلابی احداث شد و امسال برای اجرای فاز دوم با جذب اعتبار آن پیمانکار انتخاب شده که تاکنون اجرای آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

وی گفت: اهداف منابع طبیعی جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب است، زیرا سیلاب خطرات و خساراتی را به پایین دست حوزه هدایت می‌کند، اگر با چرای دام در برخی فصول سال جلوگیری می‌شود هدفش حفظ مراتع و تولید علوفه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با بیان اینکه مراتع گلپایگان به دو دسته ییلاق و قشلاق تقسیم می‌شود، گفت: مراتع ییلاقی در فصل گرم و مراتع قشلاق نیز در فصل سرما استفاده دام قرار می‌گیرد، مراتع قشلاق در فروردین و اردیبهشت ماه غرق و از ورود دام جلوگیری می‌شود تا گیاهان تکثیر و رشد و زمانی که به بذر دهی رسید، دام وارد مرتع شود.

رمدان با بیان اینکه شروع فصل قشلاق از اوایل آذرماه تا اواخر اسفندماه است، افزود: تمام مراتع گلپایگان ممیزی و بهره‌برداران آن و تولید علوفه نیز مشخص شده و بهره‌برداران موظف هستند که براساس تولید علوفه در مراتعی که عرف مرتعی آن مشخص شده دام وارد مراتع کنند.

کد خبر 396983

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان منابع طبیعی و آبخیزداری سیلاب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر زمانی مقدم عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر نزولات آسمانی در این شهرستان اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که میزان آن حدود ۴۰ میلی‌متر بوده است بندهای خاکی و سنگ و ملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع پایداری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در پایین‌دست را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان تأکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث کاهش بلایای طبیعی و کنترل سیل و رسوبات، نفوذ آب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهرستان خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به حوزه ملی و آبخیز اختصاص دارد، گفت: تخصیص اعتبارات و مشارکت مردم می‌تواند تعداد پروژه‌های آبخیزداری در قوچان را افزایش دهد.

کد خبر 6081445

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام