Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

جلال محمودزاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: لایحه منطقه ویژه اقتصادی مهاباد روز گذشته در جلسه علنی مجلس با ۱۵۶ رای موافق، هشت رای مخالف و هفت رای ممتنع تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: البته این لایحه ۶ ماه قبل مصوب شده بود، اما ایراداتی داشت که شورای نگهبان آن را تایید نکرد و پس از رفع این ایرادات با هماهنگی دولت و کمیسیون اقتصادی مجدد در صحن علنی مجلس به رای گذاشته و تصویب شد.

وی با اشاره به رفع نواقص کامل این طرح در ماه‌های گذشته، اضافه کرد: نبود بار مالی برای دولت و رعایت مفاد ماده ۱۷۵ قانون اساسی از جمله ایراد‌های اصلی منطقه ویژه اقتصادی مهاباد توسط شورای نگهبان بود که رفع شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که در این مرحله ایجاد منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان به تایید شورای نگهبان برسد تا به قانون تبدیل شود.

«محمودزاده»، با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بیان کرد: معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی و تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی از جمله این مزایاست.

وی اضافه کرد: صدور مجوز ساخت و پایان کار به صورت رایگان و نبود محدودیت زمانی متروکه شدن کالا از دیگر مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی است.

منطقه ویژه اقتصادی به محدوده جغرافیایی در داخل مرز کشور اطلاق می‌شود که قوانین تجاری حاکم بر آن تا حد زیادی در قیاس با سایر نقاط کشور از محدودیت کمتری برخوردار است؛ این مناطق دارای چهارچوب مناسبی به منظور ورود و شروع به فعالیت کارآفرینان است.

زیرساخت‌های موجود در مناطق ویژه اقتصادی به‌گونه‌ای طراحی شده است که سرمایه‌گذاران دسترسی به انواع منابع آب و انرژی با قیمت مناسب داشته باشید.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اجرای طرح‌های آب و خاک آذربایجان غربی هم اجرا و تکمیل طرح‌های آبیاری نوین در اولویت قرار گرفته است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما در خوی گفت: دولت درییک اقدام بسیار خوب ۱ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتباررا برای اجرای طرح‌های آب وخاک به استان اختصاص داده است که تکمیل و اجرای طرح‌های آبیاری نوین از مهمترین این طرحهاست.

وی افزود: بااستفاده این اعتبارات طرح‌های ابیاری نوین در ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال و جنوب استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری اجرا می‌شود .

وی تصریح کرد:در استان تاکنون دربیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۳۶ درصد این اراضی طرح‌های آبیاری نوین اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: صرفه جویی بیش از ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب کشاوری و افزایش ۴۰ درصدی راندمان آبیاری از مهمترین دستاورد‌های اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان بوده است.

وی تکمیل طرح‌های گشت گلخانه‌ای را از دیگر طرح‌های اولویت دار برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و رونق تولید در بخش کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای استان عملگرد خوبی نداشتیم و تاکنون ۷۴ هکتار طرح کشت گلخانه‌ای در استان اجرا شده، اما با مشارکت بخش خصوصی وآغاز اجرای بزرگترین طرح گشت گلخان‌های استان در ۷۰ هکتار در خوی می‌رود تا شتاب خوبی به توسعه این بخش ببخشد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۸ هزار گردشگر از سد‌های آذربایجان غربی دیدن کردند
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • افزایش دمای هوا در مهاباد از اواخر هفته جاری
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود
  • ۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد
  • نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است
  • توصیه وزیر دولت احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس دوازدهم / دنبال تصویب قوانین جدید نباشد
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین نمره قبولی گرفت