Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد تقی آبایی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شرایط بازنشستگی این کارگران در پی سفر یک‌روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی و موضوعاتیک ه در کارگروه اقتصاد مقاومتی مطرح شد در قالب مشاغل سخت و زیان‌آور محقق شده است.

وی اظهار داشت: پرونده بازنشستگی این تعداد کارگر از قبل کامل بوده که با همکاری تامین اجتماعی در بازه زمانی کوتاه مدت محقق شد و سایر کارگران آذرآب که مشمول تبصره ماه ۷۶ قانون تامین اجتماعی باشند نیز  به‌تدریج فرآیند کاری آنان دنبال شده و بازنشسته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۹ مهرماه جاری در سفر یک‌روزه به اراک فرصتی ایجاد کرد تا بار دیگر معضلات صنایع بحران زده این استان از جمله آذرآب مرور شده و راهکارها و دستورات لازم برای شتاب‌گیری حل چالش‌ها صادر شود.

در این سفر نمایندگان مردم در خانه ملت، برگزیدگان تشکل‌های کارگری و حلقه مدیریت ارشد استان مرکزی مطالبات و خواسته‌هایی را مطرح کردند تا همگرایی لازم و پیشنهادات سازنده برای حل مسایل کارگری و صنعتی استان تقویت شد.

ارزیابی اهلیت سهامداران ،تعیین تکلیف بازنشستگی کارگران و پرداخت حقوق معوقه، انجام اقدامات ریشه‌ای در تضمین و ثبات کاری آذرآب و حل موضوعات ناشی از سوء مدیریت‌های پیشین، تقویت کارسازی و اجرای قانون حمایت از تولید داخل برای کارسپاری به صنعت و جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد از موضوعاتی بود که در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با حضور شریعتمداری در اراک عنوان شد.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.
این صنعت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
این واحد صنعتی در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.

برچسب‌ها اراک کارگر صنعت اقتصاد شرکت صنایع آذرآب بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک کارگر صنعت اقتصاد شرکت صنایع آذرآب بازنشستگان اراک کارگر صنعت اقتصاد شرکت صنایع آذرآب بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مجتبی معین وزیری اظهار کرد: بر حسب ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد گزارش مأخوذه از سامانه جامع روابط کار، میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف کار استان به ۱۲ روز کاهش داشته است و استان هرمزگان توانسته از این حیث رتبه اول کشوری را کسب کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ ورودی پرونده‌ها به مراجع حل اختلاف ۲۶۷۶ مورد بوده است که کارشناسان روابط کار استان هرمزگان با رعایت قاعده دادرسی عادلانه و اصل سرعت سعی در احقاق حق و حل و فصل دعاوی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آرای صادره در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵۶۴ فقره دادنامه بود، افزود: از این تعداد ۸۴۰ فقره دادنامه به صورت سازشی صادر شده است که ۳۲ درصد از کل دادنامه‌ها را شامل می‌شود.

معین وزیری گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ درصد آرای مراجع حل اختلاف که در دیوان عدالت اداری فرجام خواهی شده بود عیناً تأیید شده است.

گفتنی است، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تعداد مراجع حل اختلاف کارگری استان را ۱۴ هیأت تشخیص و ۵ هیأت حل اختلاف اعلام کرد.

کد خبر 6081769

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان