Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:58:46 GMT

۲۵ درصد محصولات باغی کردستان ارگانیک است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۴۹۱

۲۵ درصد محصولات باغی کردستان ارگانیک است

خالد جعفری روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی گیاه پزشکی اظهارداشت: ۲۵۶ کارشناس بخش دولتی و ۷۷ نفر کارشناس بخش خصوصی به صورت مداوم کار نظارت و کنترل عرصه‌های کشاورزی استان را انجام می دهند که در زمان مناسب با هرگونه آفت احتمالی مبارزه شود.

وی با اشاره به اینکه پایش مداوم اماکن پاییز و زمستان گذران سن و ملخ در استان انجام می شود افزود: در سال گذشته به جهت بارندگی های مداوم و نرم مبارزه با آفت سن در کل کشور و به تبع آن در کردستان نیز کاهش چشم گیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری اضافه کرد: در سال جاری حدود ۱۳۴ هزار هکتار مبارزه با سن در سطح مزارع و مراتع استان صورت گرفته  که شهرستان‌های قروه و بیجار بیشترین سطح مبارزه با آفت سن را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه گندم تولید شده در کردستان با کیفیت و مرغوب است یادآورشد: میزان سن زدگی گندم استان بسیار ناچیز و کم است که امیدواریم در سال آینده این میزان به حداقل ممکن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی به احتمال زیاد زمستان امسال معتدلی بوده و به همین جهت امکان طغیان  آفاتی چون سن و ملخ در استان پیش بینی می شود که باید آمادگی لازم برای مبارزه با این آفات را داشته باشیم.

جعفری بر پایش اماکن پاییزه و زمستان ‌گذران سن و ملخ توسط کارشناسان مستقر در پهنه های کشاورزی تاکید کرد و افزود: این امر یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است و باید با جدیت این پایش‌ها صورت بگیرد.

وی بر کانون کوبی آفت ملخ و سن در مراتع و مزراع کشاورزان اشاره و اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد فعال محیط زیستی می توانند کمک حال کشاورزان و بهره بردارن بخش کشاورزی در جهت مبارزه با آفات گیاهی بخصوص ملخ باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های سروآباد، بانه، مریوان و کامیاران شهرستان‌های درگیر با آفات عمومی هستند اضافه کرد: باید بیشترین مراقبت و نظارت را در این شهرستان‌ها اعمال کنیم.

جعفری در خصوص آفت جوندگانی مانند موش یادآورشد: در سال جاری حدود ۹ هزارو ۵۹  هکتار مبارزه با این آفت در سطح مزارع استان انجام شده که انتظار می رود کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی بیش از پیش در راستای مبارزه با این آفت اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در سال گذشته حدود ۶۰ هکتار مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای صورت گرفته و  برای مبازره با آفات موجود در مزارع صیفی استان سم‌های بیولوژیک به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

وی از نصب ۶ ایستگاه هواشناسی خودکار جهت ثبت دقیق دادههای هواشناسی همچون دما و میزان بارش در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستاهای استان خبر داد و افزود: تجهیزات نوین پیش آگاهی برای پایش مزارع و باغات استان خریداری شده و در سطح مراکز جهاد کشاورزی استان توزیع شده است.

جعفری با اشاره به بازدید و کنترل مستمر عملکرد واحدهای سم فروشی و کلنیک های گیاه پزشکی در استان اضافه کرد: باید تمام این واحدها اطلاعات مربوط به خرید و فروش سموم را در سامانه مانیتورینگ جهت کنترل و پایش ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۳ مرکز سم فروشی و کلنیک گیاه پزشکی در استان فعالیت می کنند اضافه کرد: در کردستان هیچ گونه سم فروشی و کلنیک گیاه پزشکی غیر مجاز وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال جاری حدود یک هزارو ۱۱۲ هکتار کلزا کشت شده و کارشناسان مستقر در پهنه های کشاورزی در طول فصل پاییز و زمستان پایش مداوم این مزارع را انجام می دهند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان محصولات کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کردستان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود