Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@15:54:54 GMT

برف و باران در محورهای تهران-شمال و برخی جاده‌ها‌

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۵۰۱

برف و باران در محورهای تهران-شمال و برخی جاده‌ها‌

ایمان محرابی‌نیا در گفت‌‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌، اظهار داشت: در حال حاضر رصد تردد در جاده‌ها از طریق 794 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 1861 دستگاه ترددشمار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ‌طبق‌ آخرین اطلاعات حاصل از رصد 1861 دستگاه ترددشمار جاده‌ای، در شبانه‌روز گذشته کل تردد ثبت شده در جاده‌ها نسبت ‌به روز‌قبل 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد افزایش دارد، در همین مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 16.5 درصد، بیشترین ‌تردد بین ساعات 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 ‌صبح ثبت شد.

‌* آخرین وضعیت ترافیکی ‌محورهای منتهی به شمال کشور‌

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: طبق اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری، هم‌اکنون ترافیک در مسیر رفت و برگشت‌ محورهای فیروزکوه، کندوان، هراز‌ و‌ آزادراه قزوین-رشت روان است.

محرابی‌نیا همچنین از بروز ترافیک نیمه‌ سنگین در آزادراه قزوین-کرج مقطع ساسانی خبر داد.

* آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور

وی اظهار داشت: دوربین‌‌های نظارت تصویری بارش‌ برف و باران در ‌محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه و بارش باران در آزادراه قزوین-رشت نشان می‌دهد.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها همچنین از بارش برف و باران در محورهای استان‌های مرکزی، مازندران، تهران، البرز، گلستان، زنجان، گیلان، قزوین، همدان، سمنان، خراسان شمالی و کرمانشاه خبر داد.

محرابی‌نیا اضافه کرد: همچنین در جاده‌های استان‌های ‌استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی باران می‌بارد.

وی تأ‌کید کرد: راننده‌ها برای ‌تردد در محورهای کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی داشته باشند.

* محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های منتهی به شمال تا شنبه 2 آذر ‌          

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت: تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر امروز تا ساعت 6 روز شنبه دوم آذرماه از محورهای کندوان، فیروزکوه،‌ هراز و جاده تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است‌.

محرابی‌نیا گفت: در محور کندوان تردد خودرو از ساعت 13 روز جمعه یکم آذر تا ساعت 2 ‌بامداد روز شنبه دوم آذر از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است، با اعلام پلیس راه تردد از ساعت 17 روز جمعه تا ساعت 2 بامداد روز شنبه دوم آذر از مرزن‌آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: در محور کندوان‌ تردد‌ تریلر و کامیون‌ کماکان ممنوع است.

وی افزود: در محور هراز تردد تریلرها کماکان ممنوع است همچنین تردد کامیون غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 امروز چهارشنبه و همچنین از ساعت 6 تا 24 دو روز آینده‌ ممنوع است.

* انسداد 9 جاده ‌به دلیل نبود ایمنی

محرابی‌نیا بیان کرد: ‌در حال حاضر جاده فرعی شمشک - دیزین‌، محور رامیان- اولنگ - شاهرود، محور قدیم خرم‌آباد-پل دختر‌، محور شهداد-اندوهجرد و جاده شهداد-نهبندان‌‌ به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها افزود: همچنین محور‌ سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد‌؛ جاده وازک-بلده در استان مازندران، محور پونل -خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل و محور گنجنامه-توسرکان در استان همدان به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

* آزادراه‌‌ ‌‌‌کرج‌-قزوین پرترددترین جاده‌‌ کشور

وی اظهار کرد: در ‌24 ساعت گذشته بیشترین تردد در‌  آزادراه ‌کرج-قزوین، آزادراه ‌قزوین-کرج‌ و آزادراه پاکدشت-تهران‌‌ ثبت شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه هستیم.

همچنین تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک در آزادراه تهران - کرج - قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا پل فردیس و حدفصل مهرشهر تا گلشهر و آزادراه قزوین - کرج حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک سنگین است.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد هستیم.

محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود؛ همچنین محور رودبار جنوب - ایرانشهر نیز مسدود است.

طبق داده‌های موجود، محورهای مسدود شامل محورهای زیر اعلام شده است:

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- یزد - خضرآباد

۶- اسفندیار - صفاشهر

۷- جکیگور - سرباز

۸- بهاباد - یزد

۹- حاجی آباد - آبیز

۱۰- حاجی آباد - شاهرخت

۱۱- حاجی آباد - آهنگران

۱۲- ایرانشهر - مهرستان

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: روز جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و بعضی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز مذکور در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی گفت: طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در بعضی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد؛ همچنین پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

کد خبر 747772

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد