Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر معتقد است با توجه به قیمت تمام شده کالای ایرانی و تفاوت فاحش آن با کالای خارجی بیشتر اقشار جامعه این نیاز را دیده اند که بتوانند از کالای ایرانی استفاده کنند، اما باید با مدیریت نیازمندی‌های حوزه بازار برآورده و تعادل میان مصرف کننده و تولید حفظ شود. 

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نفوذ کالای ایرانی در زندگی مردم عنوان کرد: قطعا با توجه به دستور مقام معظم رهبری در بحث مهم اقتصاد مقاومتی که مدنظر بوده، و تولید کالای ایرانی به عنوان شعار سال نظام، اتاق بازرگانی نیز در این راستا با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری کالای ایرانی را به عنوان راه نجات اقتصادی کشور قرار داده و کمک می‌کنیم تا این موضوع در جامعه بیشتر ترویج پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اهمیت رونق تولید ادامه داد: در این میان دو مسئله مهم وجود دارد، یکی بحث کیفیت کالای ایرانی است که با توجه به بندری و مرزی بودن استان بوشهر که همیشه با انبوه کالاهای وارداتی روبرو بوده است، و بحث دیگر کیفیت در کمیت که موضوع بسیار مهمی است زیرا در خصوص مصرف کالای ایرانی باید ببینیم آیا تولیدات ما نیازمندی‌های جامعه را پوشش می دهد. 

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت تمام شده کالای ایرانی و تفاوت فاحش آن با کالای خارجی بیشتر اقشار جامعه این نیاز را دیده اند که بتوانند از کالای ایرانی استفاده کنند، منتها در خصوص بعضی از کالاها بحث تولید انبوه مطرح است. برای مثال در مورد برنج ایرانی نیاز است که واردات داشته باشیم تا بتوانیم بازار را پوشش دهیم که باید این کار مدیریت و طراحی شود تا نیازمندی‌های حوزه بازار برآورده و تعادل میان مصرف کننده و تولید حفظ شود. 

این مسئول با اشاره به برنامه های اتاق بازرگانی بوشهر در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی گفت: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی یکی از سهامداران اصلی شرکت نمایشگاه های بین المللی است بر آن شدیم با برگزاری نمایشگاه های تخصصی در طول سال، مانند نمایشگاه بین المللی خرما که اخیرا برگزار شد، نمایشگاهی با عنوان تولید کالای ایرانی و فرآیند تولید به مصرف را برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم تولیدکنند گان سطح کشور را در این نمایشگاه گرد هم بیاوریم. 

گزدرازی تاکید کرد: چنین نمایشگاه هایی در راستای حمایت و شناسایی کیفیت کالای ایرانی و با هدف ترویج و گسترش مصرف تولیدات داخلی در سطح استان برگزار می شوند که با برگزاری این نمایشگاه در بحث تولید ملی و مصرف کالای ایرانی گام های خوبی برداریم. 

وی با اشاره به کالاهای تولید شده در داخل استان اظهار کرد: در بحث کالاهای مصرفی عام، اگر از صنعت استان عسلویه را در نظر نگیریم استان بوشهر در حوزه صنعت ضعف دارد و آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. 

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر عنوان کرد: در حوزه مواد غذایی و صنایع استان قطعا بیشترین توانمندی استان بوشهر در حوزه آبزی پروری، میگو، پرورش ماهی در قفس، صید و صیادی، نخیلات و گوجه فرنگی خارج از فصل است که جز توانمندی های استان ما هستند. 

خورشید گزدرازی بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت داشتن برندها و کالاهای مهمی را دارد که می‌توانند کل کشور و حتی جهان را پوشش دهند. برای مثال شیرین عسل که در سطح کشور و جهان به عنوان یک برند مطرح است، در استان ما نیز تولیدی باشد که هم در حوزه زصادرات و هم مصرف داخلی بتواند کل کشور را پوشش دهد. البته در حوزه های مختلف کالاها و تولیدات خوبی داریم اما به شکل مختصر و محدودی که متاسفانه صاحب برند نشده ایم. 

این مسئول تصریح کرد: در صنایع دیگر به غیر از صنایع غذایی در شهرک صنعتی و یا منطقه ویژه کالاهایی تولید می شود که هم در حوزه صادرات و هم در مصرف ملی می تواند کالاهایی را پوشش دهد، اما در بحث مواد غذایی به استثنای چند قلمی که گفته شد خیلی قوی نیستیم و سرمایه گذاری ها و حمایت های لازم صورت نگرفته است. 

وی با اشاره به راهکارهای گسترش بیشتر مصرف کالای ایرانی و ترویج تولیدات داخلی گفت: در این حوزه نیاز به فرهنگسازی و بومی‌سازی داریم که در حال حاضر این کالاها در بازار وجود دارد کما اینکه بخش عمده معاش مردم از طریق دریا و تجارت خارجی است، مثلا همان کالای ته لنجی که شاید خیلی ها به آن کالای قاچاق اطلاق کنند بخش عمده بازار ما را در بر گرفته و پوشش داده است که بخشی از مایحتاج و نیاز مردم از همین طریق تامین می شود. 

گزدرازی عنوان کرد: در شرایط تحریم من از این موضوع استقبال می‌کنم که بخشی از نیازمندی مردم از طریق کالای ته لنجی تامین شود تا از این طریق یک سری از نیازمندی ها را به بازار تزریق کرد چون بحث تحریم ها شوخی بردار نیست. 

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در پاسخ به تاثیر افزایش قیمت بنزین در معیشت مردم و وضعیت اقتصادی بیان کرد: با توجه به راهکارهای دولت محترم و پوشش هزینه ها، و با توجه به اینکه حامل های انرژی یکی از بحث های بنیادین در هر کشوری است، افزایش و یا کاهش آن می تواند در سفره  ها و حتی کسب و کار مردم تاثیر داشته باشد، 

این مسئول یادآور شد: امیدواریم افزایش قیمت بنزین تاثیر چندانی نداشته باشد اما من نمی توانم خیلی خوشبین باشم، زیرا بسیاری از نیازمندی‌ها از طریق همین حامل های انرژی تامین می شود و می تواند در حمل و نقل کالا، مسافر و یا حتی حمل هوایی موثر باشد. مطمئنا این افزایش ها تاثیر خواهد گذاشت و یک سری از هزینه ها به مردم تحمیل خواهد شد. 

وی تاکید کرد: امیدوارم اگر افزایش قیمت حامل های انرژی نیز قرار است بر سایر هزینه ها تاثیری داشته باشد به شکل نرمال طبیعی باشد تاخیلی مردم را تحت فشار قرار ندهد. اما همین الان هم در امور جاری که صورت می گیرد همچون کرایه تاکسی ها شاهد افزایش قیمت ها هستیم و به همین صورت در نیازهای عمومی جامعه، کالاها و خدمات موردنیاز تاثیر خواهد گذاشت. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ميگو مقام معظم رهبري اتاق بازرگاني شهرک صنعتی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی جو بایدن

 رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • احتمال عجیب سهمیه وزنه‌بردار ایرانی در المپیک
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت