Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@15:22:57 GMT

حذف قبوض کاغذی گاز از آذر ۹۸ اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۵۲۵

حذف قبوض کاغذی گاز از آذر ۹۸ اجرایی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ،محمد عسکری مدیر عامل روابط عمومی شرکت ملی گاز با اینکه روند حذف قبوض کاغذی گاز مطابق اطلاع رسانی انجام شده از آذر امسال اجرایی خواهد شد، بیان کرد: این طرح به همراهی و توجه جامعه احتیاج دارد؛ زیر ساخت‌های لازم برای اجرای طرح حذف قبوض کاغذی آماده شده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مشترکان می‌توانند با ورود به درگاه اینترنتی شرکت ملی گاز و ثبت شماره اشتراک در بخش مربوط، قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. همچنین سرویس‌ پیامکی طراحی شده است که مشترکان می‌توانند با ارسال متن «۱ * شماره اشتراک» به شماره ۱۰۰۰۱۹۴۱ ثبت نام خود را تکمیل کنند.

عسکری درباره زمان اجرای این طرح، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده طرح حذف قبوض کاغذی در آذر اجرا خواهد شد، اما میزان مشارکت مردم زمان اجرای آن را تعیین خواهد کرد؛ ممکن است تاریخ دقیق آن بین اوایل یا اواخر آذر جا‌ به جا شود؛ تمهیدات لازم برای جا به جایی واحد مسکونی و اجاره نشین‌ها در نظر گرفته شده است و افراد به راحتی می‌توانند اشتراک قبلی را حذف و اشتراک منزل جدید را ثبت کنند.

مدیرعامل روابط عمومی شرکت ملی گاز این طرح را حرکتی ملی و مهم دانست و درباره افراد جا مانده از ثبت نام، گفت: از مردم تقاضا داریم تا با مراجعه هر چه زودتر، شرکت ملی گاز را در اجرای این طرح همراهی کنند، اما در صورتی که کسی از ثبت نام جا بماند شرکت ملی گاز همکاری لازم را با او خواهد داشت و به مرور این فرایند تکمیل خواهد شد.

او با تاکید بر وجود ساز و کار‌هایی برای ثبت شماره تماس در استان‌ها و اطلاع رسانی‌های مناسب، بیان کرد: حتی در برخی استان‌ها برنامه ریزی‌هایی انجام شده است تا هنگام مراجعه کنتورخوان، فرایند ثبت شماره تماس مشترکان توسط آن‌ها انجام شده و پیامک ثبت برای مشترکان ارسال شود.

تکلیف مجتمع های مسکونی دارای یک کنتور گاز در دریافت قبض الکترونیکی

عسکری درباره محدودیت ثبت شماره تماس برای ارسال قبض الکترونیکی، تصریح کرد: هیچ محدودیتی در ثبت شماره اشتراک یا شماره تلفن وجود ندارد؛ ممکن است در مجتمعی یک کنتور گاز وجود داشته باشد و همه ساکنان بخواهند از قبض گاز مصرفی خود مطلع شوند یا افرادی هستند که چند واحد مسکونی یا اداری در اختیار داشته باشند که شرایط فراهم شده است تا در صورت نیاز قبض آن‌ها به یک خط تلفن ارسال شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز گفت: توجه داشته باشید که رمز ورود به اولین شماره تماس ثبت شده ارسال می‌شود؛ برای پیدا کردن شماره‌های اشتراک هم می‌توانید از قبوض صادر شده در دوره‌های گذشته استفاده کنید.

او تاکید کرد: با اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برای همه ۲۳ میلیون مشترک گاز، فقط در حوزه گاز سالیانه مبلغی حدود ۸۵ میلیارد تومان در هزینه‌های آشکار صرفه‌جویی خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حذف قبوض کاغذی گاز اداره گاز شرکت ملی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: خدمات دولتی برای آن دسته از صاحبان مجوز که تا ۲۶ اردیبهشت مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت نکرده باشند به تدریج قطع می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید امیر سیاح با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از ۲ میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار درباره صدور مجوز به واسطه نبودن امکان صدور آن از طریق درگاه ملی مجوزها گفت: تعداد مجوزهای کاغذی که هنوز به صورت کاغذی صادر می‌شود و در درگاه نیست بسیار کم است. برای آنها تسهیلاتی قائل می‌شویم؛ اما لازم است صادرکنندگان چنین مجوزهایی زودتر به درگاه متصل شوند. اما تا آن زمان این امکان مهیا می‌شود که صاحبان چنین مجوزهایی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوزها، بر اساس قانون از ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است؛ اما با خشونت و تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می‌کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده‌اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌نماییم. فردی که بخواهد خارج از کنترل و نظارت حکومتی و به صورت زیرزمینی کار کند، به تدریج خدمات دولتی وی قطع می‌شود.

سیاح گفت: مهم‌ترین مزیت این طرح برای فعال اقتصادی این است که می‌تواند بدون حضور و ۲۴ساعته از خدمات دولتی بهره‌مند شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • تبدیل بیش از ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد