Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در پی برخی حوادث و نا آرامی‌های روز‌های گذشته که طی آن عده‌ای افراد، اموال عمومی را تخریب کرده و باعث اخلال در خدمت رسانی در برخی نقاط شدند، دکتر کیانوش جهانپور، در توضیح آمار تجمیعی خسارات وارده به مراکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس تا صبح روز گذشته، اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر اختلال در عبور و مرور در برخی مناطق و موارد متعدد، اخلال در فرآیند خدمت رسانی و امداد رسانی به بیماران و مصدومین و امدادجویان از سوی آشوبگران و اخلالگران، حداقل ۱۲۴ دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی و عملیاتی آسیب کلی و جدی دیده‌اند؛ به نحوی که تعداد زیادی از آن‌ها به کلی از چرخه عملیات خارج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین، به آسیب به تجهیزات پزشکی و غارت این لوازم و تجهیزات در جریان حوادث سه روز گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه ده‌ها دستگاه AED، ونتیلاتور و دستگاه تله مدیسین و تجهیزات پزشکی پورتابل آسیب دیدند و بیش از ۴۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ نیز غارت و تخریب شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برآورد‌های اولیه، از خسارت ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی به شبکه اورژانس و فوریت‌های پزشکی حکایت دارد.

جهانپور ضمن ابراز تاسف از رفتار‌های شرارت آمیز و ضد اجتماعی عده‌ای اغتشاش‌‎گر در "ضرب و شتم و آسیب جرحی تعدادی از تکنسین‌ها، پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی از سوی آشوبگران درحین امدادرسانی و خدمت‌رسانی"، بیان کرد: به رغم وقوع این موارد و مشکلات، نظام سلامت و سازمان اورژانس کشور با بسیج کردن کلیه امکانات و استفاده از تمامی ظرفیت ها، گستردگی خدمات خود در مناطق درگیر را افزایش داده است. در خلال اتفاقات روز‌های گذشته، تلاش همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان، خدمت رسانی و امداد حداکثری به مردم بوده است که تاکنون نیز به بهترین نحو ممکن، این خدمات به شهروندان و هموطنان عزیزمان ارائه شده است. منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اعتراضات گرانی بنزین اعتراض مردم به گرانی بنزین خسارت اعتراضات اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • ۴۵ خدمت شاخص سپاه الغدیر استان یزد در سال ۱۴۰۲ + فیلم
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم