Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گزارشی درباره قابلیت‌های نظامی ایران، اهداف و ساختار آن ارائه و اذعان کرده که توان نظامی ایران افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، این آژانس روز سه‌شنبه، گزارشی درباره «قدرت نظامی ایران» منتشر کرده است که به بررسی توان نظامی ایران می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش، جزئیاتی درباره اهداف دفاعی و نظامی، استراتژی، برنامه‌ها و تمایلات ایران[در زمینه نظامی] ارائه داده و همچنین به بررسی تشکیلات، ساختار و توان نیروهای نظامی پشتیبان این اهداف و توانمندسازی زیرساخت‌ها و زیربنای صنعتی آن می‌پردازد.

ژنرال رابرت.پی.اشلی، مسئول آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در این گزارش آورده است: همچنان‌ که تهران، قابلیت‌های خود و نقشش را هم به عنوان «یک تهدید غیرمعمول و معمول» در خاورمیانه، گسترش می‌دهد، اهمیت این که ما توان نظامی ایران و تهدید ناشی از آن علیه منافع، متحدان و امنیتمان را بدانیم، بیش از پیش اهمیت دارد.

در طول این چهل سال، ایران به طور غیرمنعطفی با آمریکا و حضور آن در خاورمیانه مقابله کرده است. ایران، قدرت نظامی خود را برای دو هدف مهم ایجاد کرده است که آن، تامین بقای خود و محفوظ داشتن یک موقعیت برتر در خاورمیانه است.

این گزارش همچنین می‌گوید: «ایران، بیش از پیش، خود را به دستیابی به اهدافش نزدیک می‌داند. تهران از آن‌چه در دست داشته در موقعیت‌هایی همچون سقوط صدام، آشوب سوریه، ظهور و عقب‌نشینی داعش و درگیری در یمن، به نفع خود استفاده کرده است».

مسئول آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به قدرت نظامی ایران گفت: اگرچه ایران، هنوز از نظر فنی در جایگاه پایین‌تری از بسیاری از رقیبانش قرار دارد، اما قوای نظامی ایران به طور قابل ملاحظه‌ای در چند دهه گذشته، پیش‌رفت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توان نظامی ایران آمريكا آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه

طبق گزارش شبکه المنار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه، سه هزار و ۲۹۴ نظامی و از آغاز حمله زمینی به این باریکه نیز یک هزار و ۵۸۳ نظامی دیگر زخمی شده اند.

به گفته وی، ۵۱۲ افسر و سرباز نیز از ابتدای جنگ تاکنون دچار جراحات خطرناک شده‌اند و در حال حاضر نیز ۲۵۸ افسر و سرباز مشغول درمان هستند که حال ۲۴ نفر از آنها وخیم است.

این آمار‌های ارتش در حالی است که اصولا رژیم صهیونیستی در همه نبرد‌ها از دادن آمار واقعی خودداری می‌کند و احتمال اینکه ارقام واقعی در زمینه شمار مجروحان نیز بسیار بالاتر از آمار اعلامی کنونی باشد، بسیار بالاست.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه