Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@23:49:28 GMT

اجرای «نسیان» به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۷۶۸

اجرای «نسیان» به تعویق افتاد

علیرضا مهران کارگردان نمایش «نسیان» از به تعویق افتادن اجرای این اثر نمایشی به دلیل مشکلات موجود در اطلاع رسانی به مخاطب خبر داد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علیرضا مهران کارگردان نمایش «نسیان» درباره تعویق اجرای این نمایش گفت: قرار بود این اثر نمایشی از سوم آذرماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز کند، اما به دلیل شرایط پیش آمده در چند روز اخیر و اختلال در اینترنت امکان هیچ گونه تبلیغ و پیش فروش بلیت برای ما وجود ندارد به همین دلیل اجرای نمایش تا مناسب شدن شرایط به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره زمان اجرای نمایش بیان کرد: به احتمال زیاد اجرای نمایش به ۱۵ یا ۱۶ آذر ماه موکول می‌شود که در این زمینه با حوزه هنری هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. متاسفانه آغاز تبلیغات ما همزمان شد با ناآرامی‌های چند روز گذشته و عملا فرصت تبلیغاتمان به هدر رفت. سامانه فروش بلیت نمایش نیز بسته شده است، چون با این وضعیت امکان اطلاع رسانی و پیش خرید بلیت وجود ندارد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش ابراز امیدواری کرد که نمایش بتواند از اواسط آذرماه اجرای عمومی داشته باشد.

امین آقایی، امیر ارسلان خالویی، دیبا دهقانی، احسان سخی، بهار صبوریان، مانی طربی، حدیثه قربانی، امین محمودی، شیدا مقدری، مریم مقدم، پریسا وظیفه شناس بازیگران این اثر نمایشی هستند. عرفان پورمحمدی نویسنده «نسیان» است.

در خلاصه داستان «نسیان» آمده است: یه زندون که اسمش بشه زندگی حروم میکنه بهت نفس کشیدن و جوری که حتی از صدای خودتم بدت میاد، من و این آدم‌ها روزی صد بار کشتن که الان ازم فقط یه جسم مونده، ولی بی روح ... . منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایش نسیان سینما و تئاتر تماشاخانه ماه حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، سی امین دوره جشنواره فیلم سارایوو به تجلیل از ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی می‌پردازد تا از سهم برجسته او در هنر سینما قدردانی کند. این فیلمساز با دریافت جایزه قلب افتخاری سارایوو تجلیل می‌شود و نمایش آثار برگزیده وی در جشنواره در نظر گرفته شده است.

سلیمان سال ۲۰۱۹ مهمان سارایوو بود و فیلم «این حتما بهشت است» وی در پرده فضای باز جشنواره به نمایش درآمد. این فیلم در جشنواره کن در همان سال جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد. وی همچنین سال ۲۰۱۶ به عنوان رییس هیات داوران و سال ۲۰۱۳ به عنوان مهمان در جشنواره حضور داشت.

جووان مریانوویچ مدیر جشنواره گفت: زبان جهانی سینمای سلیمان با ارزش‌ها و احساسات اساسی انسانی صحبت می‌کند؛ ترس و امید، خانه و وطن.

وی از شوخ طبعی، طنز و بینش عمیق وی به عنوان عاملی یاد کرد که توانایی پیچیدگی‌های وجود انسان را دارد و گفت: وی با وضوح و ظرافتی بی‌نظیر، پوچی‌های زندگی را روشن می‌کند و روح و هویت فلسطینی را با سبکی منحصر به فرد به تصویر می‌کشد. اکنون، در تاریک‌ترین زمان‌ها در سرزمین مادری‌اش، کار او به‌عنوان چراغی که ناشی از درک عمل اوست، یادآور قدرت داستان‌سرایی برای گفت‌وگوهای معنادار می‌شود.

سلیمان که سال ۱۹۶۰ در ناصره به دنیا آمد، از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۳ در نیویورک زندگی کرد. وی وقتی در آمریکا بود، ۲ فیلم کوتاه خود «دیباچه‌ای تا پایان یک مناقشه» و «گرامیداشت با انتحار» را کارگردانی و جوایز متعددی را از آن خود کرد.

سال ۱۹۹۴ او در بیت‌المقدس مستقر و از سوی کمیسیون اروپا ماموریت ایجاد یک گروه فیلم و رسانه در دانشگاه بیرسیت به وی سپرده شد.

نخستین فیلم بلند سلیمان با نام «وقایع‌نگاری یک ناپدید شدن» برنده جایزه بهترین فیلم اول جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۹۶ شد و سال ۲۰۰۲ «مداخله الهی» جایزه هیات داوران و جایزه بین المللی فیپرشی جشنواره کن و همچنین جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز فیلم اروپا را کسب کرد.

سال ۲۰۰۷ او به عنوان یکی از ۳۵ کارگردان فیلم سازنده فیلم جمعی برای شصتمین سالگرد کن انتخاب شد و فیلم بلند او «زمانی که می ماند» در سال ۲۰۰۹ در بخش رقابت اصلی جشنواره کن حضور داشت.

سال ۲۰۱۲ او فیلم کوتاه «خاطرات یک مبتدی» را که بخشی از فیلم جمعی با عنوان «۷ روز در هاوانا» بود، به پایان رساند. این فیلم در بخش نوعی نگاه کن به نمایش درآمد. آخرین فیلم بلند او «این حتما بهشت است»، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کن سال ۲۰۱۹ را برده و جایزه فیپرشی را نیز به خود اختصاص داد.

سلیمان به عنوان عضو هیات داوران در جشنواره‌های متعددی از جمله کن و ونیز شرکت کرده و سال ۲۰۲۰ از سوی وزارت فرهنگ فرانسه نشان لژیون دونور را دریافت کرده است. سلیمان سال ۲۰۲۲ جایزه آکادمی فیلم اروپا در سینمای جهان را دریافت کرد.

این کارگردان در حال حاضر مشاور هنری موسسه فیلم دوحه است.

کد خبر 6087928

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری