Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@18:53:42 GMT

حل یک مشکل از چند زاویه

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۸۴۱

حل یک مشکل از چند زاویه

مقامی که «محمد سراب» مدیر دبیرستان نصیر حق او نمی‌داند و می‌گوید: «علی‌بهمن‌آبادی، دست‌کم باید مقام دوم را در این دوره از مسابقات از آن خود می‌کرد.» حل یک معادله نسبتاً پیچیده او را به وجد می‌آورد و از درون احساس شادی و نشاط می‌کند. گزارش ما را درباره این نخبه جوان ریاضی که در یکی از دبیرستان‌های منطقه ۴ درس می‌خواند، از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سراب، با ورودمان به دبیرستان با شکلات داغ پذیرای ما می‌شود و می‌گوید: «مهم‌ترین وجه شخصیت علی، انگیزه و اعتماد به نفس اوست. این دانش‌آموز سال یازدهمی ما، در واقع به هر آنچه بخواهد می‌رسد. روحیه مثبت، اعتماد به نفس بی‌نظیر و توانمندی خاص خودش را دارد. در یک کلام باید بگویم که او به توانایی‌های خود کاملاً آگاه است و انرژی خود را در جایی که می‌خواهد صرف می‌کند تا به نتیجه برسد.

حل مشکلات با ریاضی
«علی بهمن‌آبادی» می‌گوید: «از ریاضی برای حل مشکلات هم کمک می‌گیرم. ریاضی به من آموخته که یک مشکل را از چند جنبه بررسی کنم. می‌توان با ریاضی به مسیرهای کوتاه‌تری برای حل مشکلات زندگی رسید. به خاطر دارم که یک روز پدر و مادرم سر یک موضوع پیش پاافتاده با هم بحث می‌کردند. من آنها را با علم ریاضی متقاعد کردم که قضیه به فرض با ۱۰۰ هزار تومان حل می‌شود. این آغاز حل مشکلات به واسطه ریاضی بود.»

فلش را باد نبرد!
بهمن‌آبادی در دفتر دبیرستان نشسته و به صحبت‌هایش ادامه می‌دهد: «آپارتمان ما در طبقه چهارم ساختمان است. یک‌بار که آسانسور خراب شده بود و من هم عجله داشتم و نمی‌خواستم این همه پله را دوباره بالا بروم، به مادرم گفتم که فلش را داخل یک کیسه فریزر بیندازد و کیسه را باد کند و پس از بستن کیسه آن را از پنجره پرتاب کند. با این کار نه فلش به خانه همسایه بغلی رفت(!) و نه با شدت به زمین رسید که آسیب ببیند.»

نگاه کردن به مسئله از چند منظر
«محمد رسول‌زاده» معلم ریاضی بهمن‌آبادی است. البته علی به چند نام دیگر هم اشاره می‌کند. مانند «حکمت‌الله‌ خانی» که کار المپیاد او را دنبال می‌کرد. بهمن‌آبادی می‌گوید: «باید از «سیاوش گریلی» دبیر ریاضی مدرسه هم تشکر کنم که برای حل مسائل کمک زیادی به من کرد و محمد رسول‌زاده که معلم و استادم است. جناب مرادزاده نیز برای ترجمه پرسش‌ها در این راه مرا یاری رساند.» محمد رسول‌زاده چینی به پیشانی‌اش می‌اندازد و می‌گوید: «در کلاس‌های درس کسی که استعداد بیشتری از دیگران در ریاضی داشت را انتخاب کردیم و به المپیاد فرستادیم. بهترین شاگرد این دبیرستان در درس ریاضی، علی بهمن‌آبادی است. من به او یاد داده‌ام که چگونه از ۶ زاویه به یک معادله بنگرد. او همچنین برای طی کردن این مسیر دشوار از کتابخانه‌های محله و مدرسه هم استفاده کرده است. همواره آرزو دارم که رتبه نخست جهان را در المپیاد ریاضی کسب کند.»

کد خبر 464144 برچسب‌ها منطقه ۴ همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۴ همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت

یک واحد تولید باتری در شهرستان گرمسار با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. علی آبادی در قالب دومین دور سفر هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070846 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • قیمت‌ لاستیک بر اساس وزن تعیین نمی‌شود
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر