Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@13:14:08 GMT

خبر خوش برای مبتلایان به میگرن

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۰۳۲

خبر خوش برای مبتلایان به میگرن

آفتاب‌‌نیوز :

محققان اظهار داشتند: افراد مبتلا به میگرن که علائم بیماری‌شان با داروهای موجود تسکین پیدا نمی‌کند بزودی گزینه درمانی جدیدی را در اختیار خواهند داشت.

در این مطالعه که روی نزدیک به ۱۷۰۰ بیمار انجام گرفت مشخص شد قرصی موسوم به ubrogepant نسبت به یک دارونما در تسکین علائم میگرن عملکرد بهتری داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز این دارو را تایید نکرده‌ اما داروی ubrogepant به گروه جدیدی از داروهای موسوم به مهارکننده‌های CGRP تعلق دارد که از سال گذشته وارد بازار دارویی شده‌است.

CGRP پروتئینی است که در حین حملات میگرنی از طریق عصب‌های سه‌قلو ترشح می‌شود و در بروز علائم میگرن نقش کلیدی بازی می‌کند.

به گفته محققان بررسی‌های جدید نشان داد داروی ubrogepant نسبت به چندین دارونما در تسکین درد و دیگر علائم میگرن از قبیل حالت تهوع و حساسیت به نور یا صدا بهتر عمل می‌کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان اظهار داشتند با مصرف داروی ubrogepant علائم بیماری میگرن در ۲۲ درصد از مبتلایان در مدت دو ساعت تسکین پیدا کرد. این درحالیست که در گروه دیگر این رقم ۱۴ درصد بوده‌است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میگرن درمان میگرن سردرد مزمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید