Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:22:30 GMT

چرا وانت بارها کرایه حمل را افزایش دادند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۰۸۹

چرا وانت بارها کرایه حمل را افزایش دادند؟

بعد از سهمیه‌بندی بنزین، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد که سهیمه سوخت وانت‌بارهای عمومی بین‌شهری به میزان ۳۰۰ لیتر برای ناوگان تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز تعیین شده است.

با این حال و از آنجایی که ممکن است ناوگان فعال برای حمل بار به بنزین بیشتری نیاز داشته باشند این امکان وجود دارد تا ظرف ۲ ماه آینده بر اساس میزان صدور بارنامه و پیماش انجام شده، سهمیه وانت بارها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تصمیم جدید سازمان راهداری، عملکرد ناوگان وانت بار بر اساس بارنامه اخذ شده مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و نتیجه این بررسی مبنایی برای تعیین پیمایش این ناوگان است؛ بر اساس این طرح، اگر سهمیه‌های سوخت تعیین شده، کفایت نکند، مازاد سوخت مورد نیاز تخصیص پیدا می‌کند.

با این حال گزارش‌ها از میادین تره بار و پایانه‌های وانت بار حاکی از افزایش قیمت باربری از سوی وانت بارها به بهانه سهمیه‌بندی بنزین است.

ضمن اینکه وانت بارهای زیادی هستند که در طول روز برای جابجایی بار هیچ باربرگی دریافت نمی‌کنند و بر اساس روش سنتی حمل بار با تفاهمی شفاهی بین صاحب بار و راننده،حمل کالا انجام می‌شود. 

این روش سنتی حمل کالا بارها با افزایش نظارت سازمان راهداری و بخشنامه‌های مختلف از جمله الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه توسط ناوگان وانت‌بار از سال ۹۴ مورد مخالفت قرار گرفته است اما هنوز بارهای زیادی از سوی وانت بارها بدون بارنامه جابجا می‌شود.

یک شهروند اصفهانی در تماس تلفنی با خبرگزاری ایرنا گزارش داد که روز گذشته مسیر اصفهان تا شهرضا که کرایه وانت‌بار در این مسیر ۱۰۰ هزار تومان است به ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی توضیح داد که برای انتقال موتور ماشین خود از اصفهان به شهرضا مجبور به کرایه یک وانت‌بار بوده است و راننده وانت‌بار ضمن افزایش مبلغ از او خواسته است تا تنها پول بنزین این مسیر را به او بدهد و توضیح داده است که هیچ سودی از باربری در این مسیر ۸۰ کیلومتری نبرده است.

در همین راستا یک فعال حمل‌ و نقلی و راننده وانت بار روز چهارشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: رانندگان وانت بار نگران خلف وعده سازمان راهداری برای تخصیص سهمیه اعلام شده هستند، ضمن اینکه باربرگ‌ها در شرایط عادلانه صادر نمی‌شود و اصلا معلوم نیست نتیجه تعیین سهمیه بر اساس تعداد باربرگ نهایتا منجر به افزایش درآمد ما شود یا خیر.

وی توضیح داد: اینکه سازمان راهداری می‌خواهد بر اساس میزان صدور بارنامه سهمیه بنزین ما را افزایش دهد به سود ما نخواهد بود چرا که روی تمام بارنامه‌ها که برای وانت بارها عنوان باربرگ به خود می‌گیرد مجبور به پرداخت نرخ عوارض و مالیات هستیم؛ همین موضع باعث می‌شود که اصلا سراغ دریافت باربرگ برای حمل بار نرویم.

این فعال حمل‌و نقلی گفت: پرداخت عوارض و مالیات و حق کمیسیون روی باربرگ‌ها عملا به معنای آن است که در جیب راننده پولی نمی‌ماند، اکنون فقط توقع داریم هزینه بنزین برای جابجایی کالا و بار را از صاحب کالا دریافت کنیم.

وی تقاضا کرد که سازمان راهداری قبل از تعیین سهمیه بر اساس صدور بارنامه، از دلالی و شرایط ناعادلانه در مراکز توزیع بار بکاهد وحق کمیسیون، نرخ عوارض و مالیات را به نفع رانندگان کاهش دهد.

سازمان راهداری از ابتدای سهمیه بندی بنزین اعلام کرده است که اگر هموطنان با شرایط تغییر قیمت مواجه شدند، می‌توانند مراتب را به نمایندگی‌ها و شعب این سازمان که در تمام پایانه‌های حمل کالا و مسافر مستقر است، اطلاع‌رسانی کنند که شکایات و گزارش‌های دریافتی در کمیسیون‌های ماده ۱۰ و ۱۱ رسیدگی می‌شود.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بنزین سهمیه بندی بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بنزین سهمیه بندی بنزین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بنزین سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.

به گزارش تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی گفت: این موضوع نیز به ما منتقل شده است و شهروندان تخلفاتی را در این بخش به ما ارجاع داده‌اند و ما نیز این موارد را در کمیسیونی که وجود دارد بررسی کردیم.

وی افزود: تخلفاتی در برخی خطوط تاکسیرانی اعلام شده که متاسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه‌ها بیش از مصوبه شورا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنای افزایش کرایه‌های تاکسی در سال ۱۴۰۳ مصوبه شورای شهر تهران است به طوریکه بر اساس آن کرایه‌های تاکسی در سال جاری ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است. البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه‌ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند، اما همانطور که گفته شد کرایه‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که نه تنها برای تاکسی‌ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورا مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه‌ها در بخش‌های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد کند.

وی همچنین در رابطه با شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی تصریح کرد: این مسئله وظیفه موسسه استاندارد، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. البته تا آنجایی که پیگیری شده است هنوز این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری نشده‌اند. ضمن اینکه مشکل جدی برای پلاک‌گذاری آن‌ها وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از شورای ترافیک این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های داده شده از سوی شهرداری برای حمل و نقل عمومی گفت: آقای زاکانی در طی این دوره از مدیریت شهری و بویژه یک سال گذشته وعده‌هایی مبنی بر ورود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی، ون، ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی داده‌اند که امیدواریم که این وعده‌ها عملیاتی و اجرا شوند.

تشکری هاشمی گفت: به هر صورت هر دوره مدیریت شهری به پایان خواهد رسید و زمان این مدیریت شهری نیز حدود یک سال و اندی دیگر به پایان می‌رسد و باید ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و قطعا پس از پایان این دوره شهروندان تهرانی ما را قضاوت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • اینفوگرافیک| افزایش قیمت کرایه ها