Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نشست کارگروه «فرھنگ و رسانه» شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، با حضور مسئولین و شخصیت ھای فرھنگی در محل سازمان فرھنگ و ارتباطات اسلامی برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید محمدحسین ھاشمی، معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تعامل و ارتباط مستمر با ایرانیان خارج از کشور را ضروری دانست و گفت: سازمان فرھنگ و ارتباطات اسلامی با داشتن نمایندگی ھای فرھنگی در خارج از کشور در عرصه دیپلماسی فرھنگی به ویژه حوزه ایرانیان مقیم، گام ھای بلندی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمدحسین ھاشمی با اشاره به اھمیت توجه به مطالبات فرھنگی ایرانیان خارج از کشور گفت: ایرانیان ساکن در دیگر کشورھا، سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای کشورمان ھستند و می توانندنمایندگان شایسته برای فرھنگ و تمدن اسلامی ایرانی باشند.
وی افزود: امور ایرانیان خارج از کشور و اھمیت این مسئله بر ھیچ کسی پوشیده نیست و لذا تأکیدات مقام معظم رھبری(مدظله العالی)، ریاست جمھوری و مسئولان نظام مقدس جمھوری اسلامی ایران از جمله وزارت امورخارجه ھمواره مورد توجه است.
ھاشمی ھمچنین، بیان کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور دارای ھفت کارگروه است که «فرھنگ و رسانه» یکی از این کارگروه ھا برشمرده می شود. سازمان فرھنگ و ارتباطات اسلامی با داشتن نمایندگی ھای فرھنگی در خارج از کشور و توانمندی فرھیختگان و کارشناسان سازمانی در تلاش است در حوزه امور ایرانیان خارج از کشور مؤثر واقع شود.
وی در پایان سخنانش، اظھار امیدواری کرد با بھره گیری از امکانات و ظرفیت ھای دستگاه ھای اجرایی و نھادھای مختلف در حوزه فرھنگ و امور ایرانیان خارج از کشور و ھم افزایی، تعامل و ارتباط مستمر با ایرانیان خارج از کشور بتوانیم در عرصه دیپلماسی فرھنگی گام ھای بلندی برداریم.

حفظ و تقویت ھویت ملی و ارزش ھای دینی ایرانیان مقیم خارج از کشور
ادیب، رییس دبیرخانه شورای عالی ایرانیان در سخنانی در این نشست، با اشاره به منویات مقام معظم رھبری(مدظله العالی) در خصوص توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور، حفظ و تقویت ھویت ملی و ارزش ھای دینی ایرانیان مقیم خارج از کشور را ضروری دانست.
وی در ادامه سخنان خود، وزیر فرھنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان فرھنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کار، وزارت اطلاعات، مرکز مشارکت امور زنان، سازمان میراث فرھنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از اعضای کارگروه «فرھنگ و رسانه» برشمرد.
ادیب در ادامه، شرح وظایف این کارگروه را 80 عنوان نام برد و بررسی و تصویب سیاست ھا و برنامه ھای کلان در خصوص ایرانیان خارج از کشور، اتخاذ تدابیر لازم برای تعامل سازنده با ایرانیان خارج از کشور، حمایت از حفظ موقعیت ایرانیان خارج از کشور، برنامه ریزی برای گسترش فرھنگ ایرانی  اسلامی در خارج از کشور و ایجاد زمینه فعالیت ایرانیان خارج از کشور در برنامه ھای فرھنگی را از مھمترین اقدامات مطرح کرد.
دکتر احمد رضا خزاعی مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی در این نشست آمار ایرانیان خارج از کشور را بر مبنای آمار وزارت امور خارجه 3 میلیون و 500 ھزار نفر که 52درصد در آمریکای شمالی و29 درصد در اروپا ساکن ھستند، برشمرد.
وی گفت:  از این تعداد 330 ھزار نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی و حدود 85 ھزار نفر آنان مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند و در حال حاضر اداره کل اتباع این سازمان با ایجاد 28کارگزار رسمی برون مرزی تأمین اجتماعی در 19 کشور جھان زمینه استفاده از خدمات و مزایای سازمان را برای ایرانیان خارج از کشور فراھم نموده است . لذا بنظر می رسد بیمه نمودن اتباع ایرانی بعنوان مأموریتی اجتماعی برای سازمان تأمین اجتماعی می تواند باعث استمرار ارتباط و تعلق خاطر ، علقه و وابستگی ایرانیان ساکن در خارج از کشور با مام وطن باشد.
وی در ادامه اظھار امیدواری کرد که دستگاه ھای متولی ھمچون شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، بخش برون مرزی صدا و سیما و وزارت امور خارجه با اطلاع رسانی این خدمت جمھوری اسلامی به ایرانیان خارج از کشور باعث گسترش پوشش بیمه ای و تعمیق ارتباط ایرانیان خارج از کشور با وطن خود شوند.
در ادامه، نمایندگان سایر دستگاه ھا و سازمان ھای حاضر در نشست به ارایه نقطه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان  با ارایه عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۲ ا گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌ها در زمینه افزایش شمار متخصصان در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی استان سمنان، آمارها نشان می‌دهد ارایه خدمات ویزیت پزشکان تخصصی در سال گذشته در مقایسه با ۱۴۰۱ افزایش ۱۸ درصدی داشت.

محمدکاظم امیدیان با اشاره به حجم بالای مراجعان به مراکز درمانی استان سمنان بیان کرد: با وجود برخی محدودیت‌های سازمانی و درمانی در ارایه خدمت بویژه در حوزه متخصصان، تلاش مجموعه مدیریت درمان استان بر خدمت رسانی گسترده و مناسب به جامعه هدف معطوف شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای دریافت خدمات درمان سرپائی به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سمنان سال گذشته مراجعه کردند.

وی با اشاره به جمیعت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان سمنان، اظهار کرد: به طور میانگین هر بیمه شده ۶ بار مراجعه به مراکز درمانی ملکی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود