Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعت تجهیزات و ملزومات سلامت و زیست‌فناوری، جای خود را میان صنایع استراتژیک کشور ایران یافته است. هم‌فکری و هم‌افزایی در این صنعت، جزء اساسی و بنیان گسترش این حوزه و کسب و کارهای مربوطه به شمار می‌آید.

از این رو با توجه به اهمیت صنعت بیوتک و سلامت در ایران و همچنین تعداد استارتاپ‌ها و نوآوری‌ها در این حوزه، نیاز به بسترسازی برای شبکه‌سازی هرچه بیشتر کسب‌وکارهای نوپا در این زمینه احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زاویه دیگر به علت فاصله صنعت و دانشگاه، کسب‌وکارهای نوپا که از دانشگاه به صنعت ورود می‌یابد،اغلب با توجه به مشکلات و موانع، امکان شناسایی درست نیازهای صنعت را پیدا نمی‌کنند و این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین علل شکست کسب‌وکارهای نوپا در این حوزه محسوب می‌شود.

در همین راستا ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزاری رویدادهایی برای بررسی راه‌کارهای نوآورانه را در دستور کار قرار داده است. تا به کمک این رویدادها بتوانیم مردم و جوانان را به این عرصه هدایت کنیم.

حمایت از شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌های این حوزه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه صنعت تجهیزات و ملزومات سلامت و بیوتک پیگیری می‌شود.

حضور جوانان و متخصصان در این عرصه مهم‌ترین دارایی ایران در این عرصه است به همین دلیل تلاش می‌کنیم که ورود تحصیل‌کردگان و جوانان را به همه حوزه‌های علمی تسهیل کنیم.

برچسب‌ها سلامت مصطفی قانعی ستاد توسعه زیست فناوری شتاب دهنده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت ستاد توسعه زیست فناوری شتاب دهنده سلامت ستاد توسعه زیست فناوری شتاب دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم

پیمان داوری دولت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در سال 1403 اظهار کرد: راه‌اندازی خط تولید توربین‌های کوچک مقیاس، خط تولید شناور‌های کوچک، خط تولید دیوار‌های سبک بتنی و بلوک‌های ژِئوپلیمری، توسعه گلخانه‌های تولید بذر و تولید دام‌های اصلاح نژاد شده در دستور کار امسال واحد دهاقان است.

وی در تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در حوزه مهارت و کارآفرینی در سال جاری عنوان کرد: مجوز‌های تأسیس مدرسه عالی مهارتی پرورش دام و صنایع تبدیلی از اصفهان و تهران اخذ شده که امسال راه‌اندازی می‌شود. هنرستان مکاترونیک و تربیت‌بدنی نیز با اخذ موافقت استان در انتظار صدور مجوز از تهران بوده که با دریافت مجوز، این مدارس راه‌اندازی خواهند شد.

 امسال ۲۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان افزود: با توجه به کیفیت بالای حبوبات تولیدشده در منطقه در حوزه بسته‌بندی حبوبات و دریافت سیب سلامت اقدامات خوبی صورت گرفته و در شرف دریافت مجوز هستیم. در زمینه تولید چیپس میوه و پاپریکا دو واحد تولیدی در دانشگاه مستقر شده‌اند که تولیدات آنها در سال جاری با برند دانشگاه استانداردسازی، بسته‌بندی و به بازار عرضه خواهند شد. در بخش دام، برنامه‌ریزی برای تولید زالو انجام گرفته و امسال ۲۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌شود.

داوری گفت:‌ اکنون ۱۲ هسته و چهار واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان مشغول به کار هستند. از واحد‌های مستقر، یک شرکت در حوزه تولید بذر هیبرید، یک شرکت در حوزه کشت بافت گیاهی و تولید گیاهان خوراکی شناسنامه‌دار، یک شرکت در حوزه توسعه نرم افزار و یک شرکت در حوزه بتن فعال بوده؛ هسته‌های فناور مستقر، عمدتا در حوزه آموزشی فعال هستند. به‌تازگی یک هسته در حوزه هوش مصنوعی و یک هسته در حوزه تولید توربین‌های کوچک مقیاس و یک هسته در حوزه غربالگری زالو‌های ایرانی و یک هسته در زمینه ساخت شناور‌های کوچک در واحد مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد:‌ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، سرای نوآوری مستقر نیست؛ اما با توجه به حجم بالای تولیدات گلخانه‌ای در این منطقه، راه‌اندازی سرای نوآوری فروش محصولات کشاورزی از پیشنهادهای این واحد دانشگاهی بوده که هنوز در این باره اقدامی صورت نگرفته است.

در کشت‌بافت گیاهی سیب زمینی به ارقام تولید ۱۵۰ هزار نشا و تولید ۵۰۰ هزار غده سیب زمینی شناسنامه‌دار رسیدیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با اشاره به دستاوردهای این واحد دانشگاهی در سال گذشته عنوان کرد:‌ تولیدات دانش‌بنیان واحد دهاقان در سال گذشته در حوزه مهندسی کشاورزی و در زمینه تولید بذر هیبرید و کشت بافت بوده در زمینه تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون بذر در سال نزدیک شده‌ایم و درباره کشت بافت گیاهی سیب زمینی به ارقام تولید ۱۵۰ هزار نشا، تولید ۵۰۰ هزار غده سیب زمینی شناسنامه‌دار در انواع بانبا، جلی، آگریا، اسپریت، کولومبا و سانته رسیده‌ایم. 

داوری با تأکید بر توسعه زیست بوم فناوری در کشور توضیح داد:‌ در همه دنیا با ظرفیت‌های به مراتب کمتر از ایران، زیست بوم فناوری به عنوان یک حوزه رو به رشد در حال توسعه است. زیست بوم فناوری به استفاده از فناوری برای حل مسایل مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار اشاره دارد و این مهم بر بستر فرهنگی صحیح شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ این حوزه شامل استفاده از فناوری‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بیوتکنولوژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر فناوری‌ها برای حفظ و مدیریت بهتر منابع طبیعی، کاهش آلودگی، توسعه کشاورزی پایدار و مدیریت هوشمند شهری می‌شود. رکن اصلی زیست بوم فناوری، منابع انسانی بوده؛ اگر در اصلاح سیاست‌های کلی، فکر عاجلی نشود، منابع انسانی پیش‌ران این زیست بوم را رفته رفته از دست می‌دهیم. نیاز به اختراع مجدد چرخ نیست، فقط کافی است به اطراف خود نگاه کنیم تا راه را بازیابیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است