Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@11:26:32 GMT

چرا وانت بار‌ها کرایه حمل را افزایش دادند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۲۴۷

رانندگان وانت بار، کرایه‌های حمل و نقل را افزایش دادند؛ آن‌ها معتقدد شرایط صدور بارنامه به گونه‌ای نیست که ملاک سنجش پیمایش واقعی آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا بعد از سهمیه‌بندی بنزین، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد که سهیمه سوخت وانت‌بار‌های عمومی بین‌شهری به میزان ۳۰۰ لیتر برای ناوگان تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال و از آنجایی که ممکن است ناوگان فعال برای حمل بار به بنزین بیشتری نیاز داشته باشند این امکان وجود دارد تا ظرف ۲ ماه آینده بر اساس میزان صدور بارنامه و پیماش انجام شده، سهمیه وانت بار‌ها افزایش یابد.

بر اساس تصمیم جدید سازمان راهداری، عملکرد ناوگان وانت بار بر اساس بارنامه اخذ شده مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و نتیجه این بررسی مبنایی برای تعیین پیمایش این ناوگان است؛ بر اساس این طرح، اگر سهمیه‌های سوخت تعیین شده، کفایت نکند، مازاد سوخت مورد نیاز تخصیص پیدا می‌کند.

با این حال گزارش‌ها از میادین تره بار و پایانه‌های وانت بار حاکی از افزایش قیمت باربری از سوی وانت بار‌ها به بهانه سهمیه‌بندی بنزین است.

ضمن اینکه وانت بار‌های زیادی هستند که در طول روز برای جابجایی بار هیچ باربرگی دریافت نمی‌کنند و بر اساس روش سنتی حمل بار با تفاهمی شفاهی بین صاحب بار و راننده، حمل کالا انجام می‌شود.

این روش سنتی حمل کالا بار‌ها با افزایش نظارت سازمان راهداری و بخشنامه‌های مختلف از جمله الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه توسط ناوگان وانت‌بار از سال ۹۴ مورد مخالفت قرار گرفته است، اما هنوز بار‌های زیادی از سوی وانت بار‌ها بدون بارنامه جابجا می‌شود.

یک شهروند اصفهانی در تماس تلفنی با خبرگزاری ایرنا گزارش داد که روز گذشته مسیر اصفهان تا شهرضا که کرایه وانت‌بار در این مسیر ۱۰۰ هزار تومان است به ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی توضیح داد که برای انتقال موتور ماشین خود از اصفهان به شهرضا مجبور به کرایه یک وانت‌بار بوده است و راننده وانت‌بار ضمن افزایش مبلغ از او خواسته است تا تنها پول بنزین این مسیر را به او بدهد و توضیح داده است که هیچ سودی از باربری در این مسیر ۸۰ کیلومتری نبرده است.

در همین راستا یک فعال حمل و نقلی و راننده وانت بار روز چهارشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: رانندگان وانت بار نگران خلف وعده سازمان راهداری برای تخصیص سهمیه اعلام شده هستند، ضمن اینکه باربرگ‌ها در شرایط عادلانه صادر نمی‌شود و اصلا معلوم نیست نتیجه تعیین سهمیه بر اساس تعداد باربرگ نهایتا منجر به افزایش درآمد ما شود یا خیر.

وی توضیح داد: اینکه سازمان راهداری می‌خواهد بر اساس میزان صدور بارنامه سهمیه بنزین ما را افزایش دهد به سود ما نخواهد بود چرا که روی تمام بارنامه‌ها که برای وانت بار‌ها عنوان باربرگ به خود می‌گیرد مجبور به پرداخت نرخ عوارض و مالیات هستیم؛ همین موضع باعث می‌شود که اصلا سراغ دریافت باربرگ برای حمل بار نرویم.

این فعال حمل‌و نقلی گفت: پرداخت عوارض و مالیات و حق کمیسیون روی باربرگ‌ها عملا به معنای آن است که در جیب راننده پولی نمی‌ماند، اکنون فقط توقع داریم هزینه بنزین برای جابجایی کالا و بار را از صاحب کالا دریافت کنیم.

وی تقاضا کرد که سازمان راهداری قبل از تعیین سهمیه بر اساس صدور بارنامه، از دلالی و شرایط ناعادلانه در مراکز توزیع بار بکاهد وحق کمیسیون، نرخ عوارض و مالیات را به نفع رانندگان کاهش دهد.

سازمان راهداری از ابتدای سهمیه بندی بنزین اعلام کرده است که اگر هموطنان با شرایط تغییر قیمت مواجه شدند، می‌توانند مراتب را به نمایندگی‌ها و شعب این سازمان که در تمام پایانه‌های حمل کالا و مسافر مستقر است، اطلاع‌رسانی کنند که شکایات و گزارش‌های دریافتی در کمیسیون‌های ماده ۱۰ و ۱۱ رسیدگی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 استعلام یارانه حمایتی سرباز کارت عبدالرضا داوری یارانه حمایتی قرارداد مارک ویلموتس پالرمو تابناک وانت بار کرایه حمل و نقل قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 استعلام یارانه حمایتی سرباز کارت عبدالرضا داوری یارانه حمایتی قرارداد مارک ویلموتس پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه‌جا شده از طریق جاده‌های کشور نزدیک‌به ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شده است.

وی عنوان کرد: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

حمداللهی افزود: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدا معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محصولات، رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش انجام شده، به‌طوری‌که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸.۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خدمت می‌کنند.

کد خبر 6080095 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور