Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:24:44 GMT

حوادث گاز طبیعی جان ۵ نفر را در استان سمنان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۲۹۲

حوادث گاز طبیعی جان ۵ نفر را در استان سمنان گرفت

علیرضا شریفی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک تن از پنج کشته در اثر گاز گرفتگی و چهار تن در اثر حوادث انفجار و آتش‌سوزی در استان سمنان جان خود را از دست دارد.

وی ادامه داد: یک مورد گاز گرفتگی در سالجاری در شهرستان مهدیشهر و حوادث انفجار و آتش سوزی گاز در شهرستان‌های سرخه و شاهرود رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ نفر بر اثر حوادث گاز طبیعی مانند انفجار، آتش سوزی و گاز گرفتگی در استان سمنان جان باختند که چهار مورد از حوادث گاز استان در سال گذشته به دلیل انفجار و آتش سوزی رخ داد.

وی اظهار داشت: از ابتدا تا پایان سال ۹۷، سه نفر در شهرستان آرادان و یک نفر در شهرستان شاهرود بر اثر انفجار و آتش سوزی کشته شدند.
شریفی نژاد با اشاره به این که هفت مورد از حوادث گاز در سال گذشته به دلیل توجه نکردن به نکات ایمنی و گازگرفتگی بوده است، ادامه داد: سال گذشته ۲ نفر در شهرستان شاهرود و پنج نفر در شهرستان میامی در اثر گاز گرفتگی جان باختند.
به گفته شریفی‌نژاد، کاهش حوادث ناشی از گاز طبیعی در استان نیازمند بسیج و همراهی همه نهادهای مسئول در این زمینه از جمله سازمان نظام مهندسی، صدا و سیما و رسانه های جمعی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مردم هشدارها و نکته‌های ایمنی در زمینه نحوه صحیح استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی را برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش جدی بگیرند.

وی یادآور شد: شهروندان قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوند و هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها، گفت: کلاهک H در مبادی خروجی دودکش ها بدلیل ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است  و همچنین مشترکان گاز باید از قرار دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین بصورت افقی خودداری کنند.
شریفی‌نژاد، استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز را بسیار خطرناک دانست و افزود: در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نباید نصب شود.
مونو اکسید کربن گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آنرا قاتل خاموش می نامند و در اثر استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد ایجاد می شود. 

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران سمنان گازگرفتگی حوادث شرکت گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران سمنان گازگرفتگی حوادث شرکت گاز شرکت ملی گاز ایران سمنان گازگرفتگی حوادث شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای دوفقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی، سرجنگلبان، مامورین یگان حفاظت بخش بیشه سر، اقدام به رفع تصرف، دو قطعه از اراضی جنگلی ملی واقع در منطقه هفت تن قائم شهر نمودند که بر این اساس آثار تصرفی اعم از پرچین‌ها از میان برداشته و عرصه‌ها اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان