Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب‌های آزاد اعزام کرده ایم، گفت: دریای سرخ به عنوان یک دریای ناامن مورد توجه نیروی دریایی ارتش است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) در سالن همایش‌های مدیریت هنری ارتش با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش و معاون فرهنگی ارتش و حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دریادار خانزادی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امنیت موضوعی است که تکلیف همه دولت هاست و قدرت ملی از برآیند فعالیت‌ها در این حوزه به دست می‌آید. امنیت باید پایدار باشد تا فعالیت‌های اجتماعی بتواند ادامه پیدا کند، به همین دلیل همه دولت‌ها برای شکل گیری امنیت تلاش می‌کنند.

وی نیرو‌های مسلح را بخشی از نیرو‌هایی دانست که در راستای تامین امنیت فعالیت می‌کند و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا است، به همین دلیل تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب‌های آزاد اعزام کرده ایم.

دریادار خانزادی تصریح کرد: امروز به واسطه شرایط امنیتی خاصی که در منطقه دریایی سرخ به وجود آمده است و ناامنی‌های تروریستی در آنجا خطوط مواصلاتی ما را تهدید می‌کند، دریای سرخ به عنوان یک دریایی ناامن مورد توجه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه به ناوگرو‌های که در گذشته به صورت موردی در منطقه حضور می‌یافتند در دو ناوگروه ۶۳ و ۶۴، حضور پایدار و پیوسته‌ای را در دریایی سرخ تا کانال سوئز داشته ایم تا امنیت خطوط مواصلاتی را تامین کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به روند جذب و استخدام نیرو‌ها در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: کسانی که به نیروی دریایی ملحق شده اند افرادی هستند که در صف ثروت و مال اندوزی نیاستاده اند بلکه در صف سربازی و پاسداری از کشور و شهادت ایستاده اند. به همین دلیل نیروی انسانی لازمه نیروی دریایی ویژگی‌های بسیار خاصی دارند که مقام معظم رهبری این ویژگی‌ها را ایمان، شجاعت و دانش می‌دانند.

وی افزود: در نیروی دریایی وظیفه داریم در فرایند جذب نیرو ویژگی‌ها مد نظر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم و در فرایند آموزش این ویژگی‌ها را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کسب آموزش‌های دینی در مراکز آموزش ما باید دانایی و شکوفایی را تقویت کند، در جامعه اسلامی برای تقویت نیرو‌های مسلح در طراز انقلاب اسلامی باید بر آموزش‌های دینی تاکید کنیم، زیرا این ویژگی می‌تواند در مقابل با دشمنی که در همه عرصه‌ها مقابل ما صف آرایی کرده، نمایشی از اقتدار، صلابت و بازدارندگی باشد.

دریادار خانزادی اقتدار و صلابت را بسیار متکی بر نیروی انسانی کارآمد، ولایی و بهرمند از قرآن کریم دانست و گفت: برای تقویت بنیه معنوی نیرو‌های مسلح باید با قرآن کریم ارتباط برقرار کرده و از آن بهره بیشتری برد، خوشبختانه این ویژگی و روحیه انس با قرآن یکی از مهمترین ویژگی‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

وی خاطرنشان کرد: انس با قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیرو‌های مسلح یکی از شاخص‌های بارز نیرو‌های ما و شاخصی برای جذب نیروهاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دریادار خانزادی مسابقات قرآن کریم نیروی دریایی ارتش فرمانده نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد

سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی در مراسم رژه روز ارتش در شیراز با تبریک این روز و تقارن آن با روز‌های افتخارآفرین عملیات وعده صادق،گفت: با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع امام راحل مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‌های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران، ارتشیان نشان دادند که ماهیت این سازمان وزین نظامی با ویژگی‌های مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ایمان و ولایت مداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‌ها صفات و ویژگی دیگر، دستاوردی ارزشمند برای سربلندی، استقلال و اتحاد ایران امروز است.

او افزود: ارتش بار‌ها و بار‌ها در میدان‌های سخت و آزمون‌های دشوار، پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور به همراهی مردم عزیز، سپاه پهلوان و نیرو‌های مسلح، بسیج مخلص و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن و صد‌ها هزار جانباز، آزاده و ایثارگر سرافراز در ۸ سال دفاع مقدس بود.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملکرد درخشان دفاعی ارتش و نیرو‌های مسلح به اقتدار نظام اسلامی منتج شده است، گفت: پیام انقلاب ایران به گونه‌ای به جهان مخابره شد که حالا همه می‌دانند «وعده صادق» نیرو‌های مسلح ایران به هر گونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد.

امیر رضایی با تاکید بر اینکه آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در پاسخ قاطع به تجاوز دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل مردم مظلوم به ویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است، افزود: این عملیات با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دل دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مایوس کرد.

او سپس از نقش آفرینی ارتش در تقویت سپر قدرتمند دفاعی به نیکی یاد کرد و گفت: ارتش با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه اندازی پایگاه‌های مختلف، از جمله پایگاه‌های راهبردی پهپادی و همینطور زیرزمینی و صد‌ها دستاورد نوین دفاعی در زمین، هوا، دریا، فضا و پیشرفت در عرصه‌های علوم و فناوری، سایه هرگونه تعرض و جسارت دشمنان زبون را از نظام و مردم شریف ایران، برداشته است.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس و کهگیلویه با بیان اینکه حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران همسو با انجام وظایف خطیر صیانت از تمامیت ارضی کشور، در راستای رسالت مردمی بودن توانسته در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی کند، گفت: ارتش در هنگام وقوع بحران‌ها و رخداد‌های ناگوار، پاکسازی هزاران هکتار از زمین‌های آلوده به مین به‌جا مانده از دوران دفاع مقدس و مبارزه با انواع تهدیدات زیستی و بیماری‌ها به ویژه در دوران کرونا، با تقدیم صد‌ها شهید و جانباز، حضوری چشمگیر داشته است.

امیر رضایی گفت: مجاهدت‌های هم‌رزمان غیورمان در سپاه قهرمان، فراجای شجاع، بسیج مخلص، وزارت دفاع، نیروی هوایی، نیروی پدافند، نیروی دریای و نیروی زمینی، لبیک به فرمان امام خودشان برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی است.

فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: امروز روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تکریم از فداکاری این دلاورمردان است که با ساختار جدید متحرک هجومی، رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیر دفاع از هزاران کیلومتر مرز‌های زمینی در نقاط مختلف و مقابله با تهدید‌ها در محیط پیرامونی، بخش عمده‌ای از عمر و زندگی خود را هزینه کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • دریادار ایرانی: با همت مردم به راه خود ادامه می‌دهیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان