Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@01:39:25 GMT

روز وحشتناک بورس‌های جهانی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۴۷۳

روز وحشتناک بورس‌های جهانی

خبرگزاری آریا - بورس‌های آسیایی تحت تاثیر اخبار هنگ‌کنگ و ژاپن ریزش شدیدی را تجربه کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، به نقل از اسوشیتدپرس، شاخص‌های بورسی در معاملات روز چهارشنبه، تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری و تداوم اعتراضات داخلی در هنگ‌کنگ قرار گرفتند. از سوی دیگر آمارهای گمرک ژاپن نشان می‌دهد که میزان صادرات این کشور در ماه گذشته به کمترین سطح خود در طول سه سال اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجلس سنای امریکا روز گذشته با تصویب قطعنامه ای از تظاهارات در هنگ کنگ حمایت کرد و این مساله به نگرانی‌معامله گران از آغاز مجدد تنش در روابط بین آمریکا و چین دامن زده است. اعتراضات داخلی در هنگ‌کنگ که ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به چین آغاز شد، بیش از پیش تشدید شده است و کری لام- رئیس اجرایی این منطقه- تظاهرکنندگان را آشوب‌طلب و اغتشاش‌گر خوانده است. وینگ چئونگ - از رهبران معترضان هنگ‌کنگی- هشدار داده است که اوضاع در این منطقه در آستانه انفجار قرار دارد.
جنگ تجاری بین آمریکا و چین که اکنون وارد یکمین سال خود می‌شود از ماهها پیش به اصلی‌ترین عامل تعیین جهت شاخص‌های بورسی و بازارهای مالی در جهان تبدیل شده است. عملکرد بسیاری از اقتصادهای صادرات محور از جمله ژاپن، آلمان و حتی خود چین و آمریکا تحت تاثیر این عملکرد قرار گرفته است و برخی از نهادهای مهم جهانی نظیر صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نسبت پیامدهای سهمگین این جنگ بر روی اقتصاد جهانی هشدار داده اند.
استفان اینس- کارشناس بازار در موسسه " اکسی تریدر"- گفت: قطعنامه مربوط به هنگ‌کنگ با اکثریت قاطع در سنای آمریکا به تصویب رسید و این مساله کار را برای کاخ سفید در زمانی که طرفین (آمریکا و چین) به یک توافق مقدماتی نزدیک شده بودند بسیار سخت تر از گذشته می کند.
در وال استریت، بیش‌تر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با 0.36درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح 27هزار و 934.02 واحد بسته شد، شاخص "اس اند پی 500" با0.06درصد کاهش تا سطح 3120.18واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با افزایش 0.24درصدی در سطح 8570.66واحدی بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی 100" بورس لندن با افزایش 0.22درصدی تا 7323.80واحد بالا رفت، شاخص "کک 40" بورس پاریس با ریزش0.35درصدی در سطح 5909.05 واحد بسته شد و شاخص "دکس 30" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش 0.11درصدی و ایستادن در سطح 13هزار و 221.12واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس35" حدود 0.01درصد پایین رفت و به 9259.20 واحد رسید.
از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو ژاپن با ریزش 0.71درصدی تا سطح 23هزار و 126.87 واحدی پایین رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با سقوط 0.63درصدی به 26هزار و 924.18 واحد رسید. در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با ریزش 0.49درصدی در سطح 3927.68 واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس 200" بورس سیدنی با 1.36درصد کاهش و ایستادن در سطح 6721.50واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص های مهم اسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.
در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 0.04درصد کاهش به 55.19 دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش 0.13درصدی به ازای 60.83 دلار در هر بشکه مبادله شد.
به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش 0.12درصدی به 1474.10دلار رسید. هر اونس نقره با ریزش 0.02درصدی به ازای 17.11دلار مبادله شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص بورس امروز ۳ اردیبهشت/رشد 3 هزار واحدی
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۲۵ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۲۵ واحدی شاخص کل بورس