Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دوره انتخابات نمایندگان سازمانهای مردم‌نهاد در "شورای توسعه و حمایت از تشکلهای مردم‌نهاد" خراسان رضوی امروز ۲۹ آبان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "عباس آرانیان، الیاس تقدیسی‌زاده، سیدسعید سیدزادگان حلاج، مجید طهوریان عسکری، سیدابوالفضل عبادی‌راد و بهرام فروزنده‌فر" نامزدهای ابتدایی این انتخابات بودند اما در ادامه تقدیسی‌زاده  و سیدزادگان حلاج از حضور در انتخابات انصراف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از رای‌گیری و با تایید هیات اجرایی و نظارت "آرانیان با ۳۳ رای و طهوریان عسکری با ۲۳ رای" به عنوان نمایندگان سازمانهای مردم‌نهاد خراسان رضوی در "شورای توسعه و حمایت از تشکلهای مردم‌نها" این استان انتخاب شدند. 

همچنین "فروزنده‌فر" با کسب ۱۳ رای و "عبادی‌راد با پنج رای" به عنوان اعضای علی‌البدل در این شورا انتخاب شدند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه این برنامه گفت: مطابق دستورالعمل جدید در خصوص سمن ها و با تشکیل شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد خراسان رضوی این انتخابات برای تعیین نماینده سمنها در شورای یاد شده و دیگر فعالیتها و تعاملات بین دستگاهی انجام شد.

سیدحمید موسوی افزود: ۴۶ سازمان مردم نهاد از سراسر استان برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند و شش نامزد نیز برای کسب کرسی نمایندگی تشکل های مردم نهاد استان به رقابت پرداختند که در نهایت دو نفر برای مدت دو سال در این سمت انتخاب شدند.

وی شمار سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی را بیش از ۹۰۰ سازمان عنوان کرد و ادامه داد: زمینه عمده فعالیت سمن های استان را به ترتیب امور خیریه و نیکوکاری، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و زنان تشکیل می دهند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین از برگزاری همزمان این انتخابات در شهرستان های واجد شرایط برای تعیین نماینده سمنها در چند شهرستان خراسان رضوی از جمله مشهد خبر داد.

موسوی ضمن تشریح اهمیت موضوع مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم، اصل و ملاک تعیین سیاستگذاری در این نظام هستند و همه به انسجام ملی برای حرکت به سوی پیشرفت و آبادانی اعتقاد دارند.

وی دوران دفاع مقدس را نمونه ای درخشان از مشارکت مردم در تاریخ معاصر کشور دانست و افزود: در حال حاضر نیز با وجود نگاه مترقی مذهبی و انقلابی شاهد حضور سمنها در کشور هستیم لذا جنس سمنهای ما با "ان. جی. او" ها در دیگر کشورها متفاوت است.

وی ادامه داد: مهم این است که دولت و سمنها به این فهم مشترک برسند که برای رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی اجتماعی این دو نه در مقابل هم بلکه در کنار هم قرار دارند و دولت باید ساز وکارها و زمینه فعالیت سمنها را در حوزه های مختلف فراهم کند.

 

بیشتر بخوانید: احتمال حضور 570 نامزد احتمالی در سطح استان شناگران خراسانی در تمام رده های سنی جزو بهترین های کشور هستند /خانواده ها مراقب سودجویی کلاسهای شنای غیر مجاز باشند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات خانواده خراسان رضوی رقابت نظام جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی