Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@10:28:57 GMT

بارش‌ها ۲۹ درصد بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۷۹۷

بارش‌ها ۲۹ درصد بیشتر شد

میزان بارش‌های‌کشور درحالی در دومین ماه سال آبی جدید(مهرماه۹۸ تا پایان شهریور۹۹) به رقم ۳۵.۳ میلیمتر رسید که این میزان بارش در مقایسه با دوره ۵۱ ساله اخیر(بابارش۲۷.۳ میلیمتر) از رشد ۲۹درصدی برخودار شده است.

بارش ۳۵.۳ میلیمتر در بیست و هشتمین روز آبانماه امسال نسبت به بارش ۴۸.۸ میلمتری مدت مشابه پارسال براساس تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران رشد منفی ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران ۶ حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره قوم داردکه میزان بارش‌های حوضه آبریز خزر در روز۲۸ آبان ماه امسال به رقم ۹۰.۳ میلیمتر رسیددرحالی که میزان بارش‌های این حوضه نسبت به مدت مشابه پارسال با بارش ۱۰۳.۸ میلی متر رشد منفی دارد .

در حوضه آبریزخلیج فارس و دریای عمان ۴۶.۷ میلیمتر تا پایان ۲۸ آبانماه جاری بارش ثبت شده‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل با بارش ۸۴.۷ رشد منفی نشان می‌دهد.

میزان بارش باران

بارش‌ها در دریاچه ارومیه درحالی تا پایان ۲۸ آبانماه جاری به رقم ۲۳.۲ میلیمتر رسید که این حوضه پارسال در همین مدت ۴۹.۴ میلیمتر بارش داشته‌است و مقایسه بارندگی های این دوسال رشد منفی را در بردارد.

اطلاعات موجود نشان می دهد که پیش بینی می شود در فلات مرکزی ایران تا پایان آبانماه ۲۲.۵ میلیمتر بارندگی روی دهد که نسبت به مدت مشابه پارسال با بارش۲۴.۳ میلیمتر رشد منفی را نشان می‌دهد.

حوضه آبریز مرزی شرق در بیست و هشتمین روز آبانماه ۹.۹ میلیمتر بارندگی را تجربه کرد که درقیاس با مدت مشابه پارسال که ۷.۳ میلیمتر بارش داشته،  نشان از رشد مثبت بارندگی در این حوضه دارد.

میزان بارش‌ها در حوضه آبریز قره قوم درحالی تا پایان روز۲۸ آبانماه به رقم ۲۰.۲ میلیمتر رسید که این حوضه پارسال بارندگی ۴۰.۷ میلیمتر را به ثبت رسانده و این بیانگر رشد منفی بارش‌ها در این حوضه است.

بالاترین میزان بارندگی تا پایان۲۸ آبانماه در استان مازندران با بارش۲۱۰.۴ میلیمتر به ثبت رسیده و پایین ترین میزان بارش هم به استان یزد با بارش۴.۵ میلیمتری تعلق دارد.

بیشتر بخوانید

بارش باران و برف در تهران طی امروز/احتمال وقوع سیل درفارس و غرب هرمزگان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارندگی شاهرود به میزان ۵۰ میلیمتر در تاش ثبت شد

آقایان  گفت: پس از تاش، بیشترین بارندگی مربوط به شهر مجن به میزان ۳۸ و هفت‌دهم میلیمتر طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد.

وی با بیان اینکه کمترین میزان بارندگی طی این بازه زمانی با سه و نیم میلیمتر مربوط به رضاآباد بیارجمند بود، ابراز کرد: میزان بارندگی در شهر شاهرود ۲۹ و نیم میلیمتر، شهر بسطام ۳۳ و یک‌دهم میلیمتر، قلعه نو و خرقان ۲۹ و نیم میلیمتر، و شهر کلاته‌خیج ۱۶ میلیمتر گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی شاهرود با اشاره به اینکه در منطقه طرود پنج میلیمتر، جیلان هفت میلیمتر و رزوه هفت میلیمتر بارش ثبت شد، افزود: دیزج ۳۶ و نیم میلیمتر، چهار طاق ۲۴ و سه‌دهم میلیمتر و ده‌خیر ۳۵ و نیم میلیمتر بارندگی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • بیشترین بارندگی شاهرود به میزان ۵۰ میلیمتر در تاش ثبت شد
  • سرریز شدن ۴ سد در کردستان
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز