Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:40:15 GMT

اشد مجازات برای برهم زنندگان آرامش و امنیت کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۸۲۷

اشد مجازات برای برهم زنندگان آرامش و امنیت کشور

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر چهارشنبه در اجتماع بزرگ مردمی با عنوان حمایت از امنیت و اقتدار کشور در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت با اشاره به رسانه‌های امپراطوری غرب و وابستگان آنها در داخل کشور، اظهار کرد: ملت ایران در جنگ تحمیلی با تمام قوا مقابل تمام دشمنی‌های استکبار ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مثلث شوم صهیونیست، آمریکا و آل سعود پس از جنگ تحمیلی همچنان بدنبال ایجاد حوادث در ایران هستند، افزود: پس از جنگ تحمیلی دشمن با توطئه بویژه در سال‌های ۸۸ و زمستان ۹۶ سعی در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند.

وی خطاب به ارذل و اوباش داخلی که در چند سال اخیر بدنبال فتنه افرینی در کشور بودند، گفت: مردم بصیر و هوشیار ایران شما را می‌شناسند و می‌دانند که شما همان فرزندان اعدامی‌ها و منافقین آواره از وطن و باقیمانده سلطنت طلبان نگون بخت جامعه هستید.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه اراذل و اوباش می توانند با توبه از اعمال گذشته خود به آغوش ملت بازگردید، ادامه داد: ادامه این مسیر برای این افراد چیزی جز تباهی و نابودی نخواهد داشت تنها مورد نفرت و انزجار ملت ایران قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار اشد مجازات برای آشوبگران و برهم زنندگان امنیت و آرامش جامعه از سوی دستگاه قضایی چه در سطح کشور و چه در استان گیلان شد و بیان کرد: یکی از انتظارات ما از دستگاه قضایی این است که ایران را زود رها نکنند زیرا آنها آرامش و امنیت جامعه و مردم را برهم زده و در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه متولیان اجرایی کشور نیز در برنامه‌ریزی و طرح برنامه‌ها هوشمندانه عمل کرده و نگاه عمیق داشته باشند، تأکید کرد: مسئولان باید در مواقع ضروری از طریق رسانه ملی با مردم حرف زده و از آنها نظرخواهی کنند.

آیت الله فلاحتی همچنین افزود: نباید مسئولان طرح و برنامه‌هایی را عملی کنند که سبب آسیب به مردم و سلب آرامش جامعه شود

وی در ادامه ضمن ابراز تاسف از دست درازی برخی مسئولان به سمت اروپا و امید واهی به برجام، ادامه داد: آیا مسئولان واقعا در پیشگاه وجدان خود از عملکرد خود راضی هستند؟

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم ما از ریزش‌ها و آثار بعدی افزایش گرانی بنزین نگران هستند، گفت: از فردا در صورت هرگونه گرانی در معیشت و حمل و نقل، مردم وارد میدان می‌شوند و دستگاه‌های نظارتی، دستگاه‌های حکومتی و سازمان صمت بدون پاس کاری به یکدیگر موظفند پاسخگوی مردم باشند.

کد خبر 4776758

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول فلاحتی استان گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف گرگان شیراز قزوین بنزین خطبه های نماز جمعه هفته وحدت قیمت بنزین سفر استانی اصلاح قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟

شاید یک روز‌هایی که از مهاجرت صحبت می‌شد بلافاصله گزینه فرار مغز‌ها به اذهان خطور می‌کرد، مسئله‌ای که به مهاجرت نخبگان دانشگاهی از کشور اشاره داشت، آن‌ها مهاجرت می‌کردند که بتوانند به تناسب مهارت خود در دانشگاه‌ها یا شرکت‌های بین‌المللی فعالیت دانشگاهی یا اقتصادی خودشان را با کیفیت بهتری ادامه دهند؛ این روند متوقف نشد، حتی اگر آمار‌های دقیق‌تری وجود داشته باشد مواجهه با سیر صعودی مهاجرت نخبگان دانشگاهی در سال‌های اخیر اصلاً دور از انتظار نیست. اما حالا اتفاق دیگری رخ داده، هم میل به مهاجرت و هم اقدام به مهاجرت از سطح نخبه دانشگاهی یا افراد متخصص عبور کرده و تبدیل به یک همه‌گیری شده است، طوری‌که گروه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی حتی اگر نتوانند ایده مهاجرت‌شان را محقق کنند، اما احتمالاً میان اولویت‌های زندگی‌شان آن را حفظ می‌کنند تا شاید در زمان مناسبی جامع عمل به آن بپوشانند.

به گزارش خبرآنلاین، این میل و اقدام گسترده به مهاجرت چیزی هست که اردشیر گراوند، جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی از آن به‌عنوان «مهاجرت توده‌ای» نام می‌برد.

او می‌گوید: «مردم در ابعاد مختلف احساس ناامنی عمومی می‌کنند، بنابراین فرزندان‌شان را به خارج از کشور می‌فرستند. مهاجرت و باروری ویژگی چسبندگی دارند، یعنی اگر یک نفر مهاجرت کند نفر بعدی را با خودش می‌برد، به نظرم مهاجرت به‌بیرون از ایران همچنان ادامه دارد و ممکن است شکل جدی‌تر پیدا کند یعنی مثلاً مانند افغانستانی‌ها توده‌ای مهاجرت کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «خانوار ایرانی با مسئله از دست دادن یک عضو خانواده مواجه شده است، یعنی مهاجرت‌های داخلی و خارجی سبب شده عموم خانوار‌های ایرانی یک عضو خانواده خود را از دست بدهند و از آن دور شوند.»

مهاجرت و نبود افق دید برای آینده

درهمین‌باره سمیه توحیدلو، جامعه‌شناس می‌گوید: «به نظر می‌رسد به‌عنوان هفتمین کشور مهاجر فرست شناخته می‌شویم. یکی از دلایل مهاجرت فشار اجتماعی است یعنی اگر فرد شرایط خوبی داشته باشد فشار هم نسلی‌ها و اطرافیان برای مهاجرت اتفاق می‌افتد. یکی از دلایل تشویق به خارج رفتن جوانان، نبود افق دید برای آینده است. وقتی افراد از تصمیم‌گیری برای آینده ناتوان می‌شوند به این دلیل است که نمی‌دانند فردا روزی چه اتفاقی خواهد افتاد، ارزش پول ملی چه‌قدر می‌شود، و انواع مسائلی که ثبات را متزلزل می‌کند. این موضوعات باعث انواع مهاجرت می‌شود.»

اوا ادامه می‌دهد: «یک بخشی از مهاجرت جامعه ما برخلاف گذشته، مهاجرت خانوادگی است. نگرانی از اینده فرزندان به نوعی در میزان مهاجرت در سال اخیر تاثیرگذار بوده است. نمود‌های مهاجرت انقدر زیاد است که هرکسی در حلقه اطراف خودش آن را لمس می‌کند، نمونه‌اش در بیمارستان‌ها، فضای آکادمیک و دانشگاهی دیده می‌شود. آمار و رقم مهاجرت آن‌قدر زیاد است که جمعیت ایرانیان خارج از کشور بعد از این حجم از مهاجرت تغییرات بزرگ و گسترده‌ای خواهد داشت.»

آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند

همچنین فاطمه موسوی ویایه، جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی درباره موج مهاجرت ایرانی‌ها به خارج از کشور می‌گوید: «همه ناظران توافق دارند موج فعلی مهاجرت ایرانیان عادی نیست. هیرشمن در مقاله «خروج، اعتراض، دولت» اشاره می‌کند گاهی شهروندان در تقابل با دولت به این نتیجه می‌رسند که اعتراض به جایی نمی‌رسد یا هزینه‌اش بسیار زیاد است و خروج را در دستور کار خویش قرار می‌دهند و از کشورشان مهاجرت می‌کنند.»

او ادامه می‌دهد: «افزایش ۱۴۰ درصدی موج مهاجرت جوانان متخصص در یک‌سال اخیر که بیش از نیمی از آنان زن بودند را می‌توان توسل به استراتژی خروج به دلیل ناامیدی از تغییر و اصلاح دولت دانست. علوم اجتماعی ورای تصمیم‌های فردی به روابط و ساختار‌های اجتماعی می‌نگرد، با این زاویه دید آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند و به‌همین دلیل کشور را ترک می‌کنند.»

این جامعه‌شناس بیان می‌کند: «امسال شرایطی مشابهی با سال ۱۴۰۲ خواهد داشت، یعنی صبر و انتظار ضمنی جامعه در شرایط انسداد سیاسی، مشکلات اقتصادی مانند گرانی، تورم، بیکاری و فقر افزایش پیدا می‌کند، به تبع آن موج مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی، چون سرقت، اعتیاد، خودکشی و خشونت‌های اجتماعی از جمله قتل و نزاع بیشتر خواهد شد. مشکلات زیست محیطی مثل آلودگی هوا، کمبود آب و فرونشست زمین بدتر خواهد شد. جامعه ایران مثل فنری است که در حال جمع شدن است و این فنر در سال ۱۴۰۳ فشرده‌تر می‌شود.»

فاصله گرفتن مردم و حکومت با افزایش بگیر و ببند‌ها

نیره توکلی، جامعه‌شناس هم نظر مشابهی دارد، او می‌گوید: «وقتی دولت‌های تمامیت‌خواه سرکار می‌آیند ذره‌ای تلاش نمی‌کنند که مردم را به خودشان جذب کنند بنابراین سیر مهاجرت بیشتر می‌شود طوری‌که حالا مسئله مهاجرت بسیار ناامیدکننده است.»

او ادامه می‌دهد: «امید دادن به مردم خیلی باید بیشتر از این باشد. راه حل مقابله با این همه تبلیغاتی که برای مهاجرت می‌شود این است که مردم احساس فاصله با حاکمیت نکنند، اما با بگیر و ببند، تمامیت‌خواهی و یکدست کردن حکومت به نفع یک جناح، این فاصله بیشتر می‌شود.»

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • دستور اژه‌ای به مسئولان قضایی کشور درباره امنیتِ روان مردم
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند
  • اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟