Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:41:56 GMT

ماهنشان، قطب کشت گیاهان کم‌آب‌بر

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۸۷۶

ماهنشان، قطب کشت گیاهان کم‌آب‌بر

مجتبی نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۲۲ هکتار از این اراضی، گل محمدی است که با توجه به کشت در سال گذشته، هنوز به گل‌دهی نرسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۶۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز زیر کشت پسته قرار دارد، اظهار داشت: ۳۶۰ هکتار زیر کشت رفته و حدود ۱۰۰ هکتار نیز در اراضی روستای ایده‌لو در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری با اشاره به برداشت سالانه بیش از ۵۵ تُن پسته در شهرستان ماهنشان، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از اعتبارات بلاعوض دولتی برای تجهیز زمین های زیر کشت پسته به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای یافته است.

این مسئول، ماهنشان را یکی از شهرستان‌های سرآمد استان در بخش کشاورزی خواند و گفت: به برکت وجود رودخانه قزل‌اوزن، روستاهای پرجمعیت و سکونتگاه‌های رسمی در اطراف آن شکل گرفته که شغل اکثر ساکنان آن کشاورزی، دامداری و آبزی‌پروری است.

وی اظهار داشت: ماهنشان از بهترین زمین‌ها برای کشت زعفران برخوردار است و زعفران این منطقه، عیار بسیار بالایی دارد.

نوری خاطرنشان کرد: کشت این محصول از محل تسهیلات سامانه کارا در ۱۶هکتار از زمین‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته و سالانه پنج کیلوگرم زعفران از این زمین ها برداشت می‌شود.

نوری افزود: در حوزه دام نیز ماهنشان، اولین شهرستانی است که گوسفند نژاد افشاری، پرورش داده می‌شود.

فرماندار ماهنشان با بیان اینکه این شهرستان، اولین تولیدکننده ماهی سردآبی قزل‌آلا در استان و شمال غرب کشور است، ادامه داد: ۷۰۰ استخر پرورش ماهی قزل‌آلا در این شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۲۴۰ تُن عسل، مقام اول استان را داشته و ماهنشان، اولین شهرستان در شمال‌غرب کشور است که ملکه زنبور عسل توسط بخش خصوصی در آن پرورش داده می‌شود.

فرماندار ماهنشان ابراز کرد: تکمیل زنجیره تولید، یکی از خواسته‌های این شهرستان بود که هم‌اکنون سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی ماهنشان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

نوری، معدن را یکی دیگر از پتانسیل‌های این شهرستان خواند و گفت: بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در این شهرستان و در شهر دندی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ماهنشان در کریدور گردشگری کشور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید بر توسعه خانه‌های بومگردی تا کنون مجوز هفت خانه بومگردی صادر شده که سه مورد از آن‌ها در روستاهای خندقلو، قوزلو و علم‌کندی فعال است.

نوری اظهار داشت: صدور مجوز برای سه خانه بومگردی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: ۲ خانه گردشگری نیز از محل اعتبارات دهیاری‌ها در روستاهای هدف گردشگری علم‌کندی و بهستان راه‌اندازی شده و فعال هستند.

این مسئول یادآور شد: روستاهای پلکانی قوزلو و خورجهان نیز دارای بافت باارزش برای بومگردی و گردشگری هستند.

برچسب‌ها فرمانداری ماهنشان گیاهان دارویی ماهنشان کشاورزی زنبور عسل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی ماهنشان کشاورزی زنبور عسل گیاهان دارویی ماهنشان کشاورزی زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان خانمیرزا مقصد سفر مسافران و گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تاکنون روزانه تردد بیش از ۹۰ هزار خودرو در مسیر ترانزیتی خوزستان وکهگیلویه وبویراحمد به خانمیرزا بوده است.
جیلان افزود: در شهرستان خانمیرزا ۵ نقطه گردشگری وجود دارد و گروه‌هایی از جمله بهداشت و اسکان مسافران به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • توصیفات ویلیام گولدینگ از طبیعت در «خداوندگار مگس‌ها»
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • شهرستان خانمیرزا مقصد سفر مسافران و گردشگران نوروزی
  • «ماه‌نشان»؛ ۱۰۰ نشان اعجاب‌انگیز برای گردشگران
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • دریاچه اُوان نگینی در الموت
  • نوزاد عجول زنجانی در آمبولانس متولد شد