Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس معزز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۰۲ کارگزاری بیمه‌ای در سطح استان فعال است و متقاضیان می‌تواند با مراجعه به این دفاتر ضمن کسب اطلاعات مزایای این بیمه نسبت به قرار گرفتن زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد مستمری‌بگیر بازنشسته، یک‌هزار و ۷۵۰ نفر مستمری‌بگیر فوتی و ۱۰۰ نفر نیز مستمری‌بگیر ازکارافتاده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شهر ارومیه از لحاظ تعداد بیمه شده رتبه نخست و شهر چایپاره ار لحاظ ضریب نفوذپذیری جایگاه اول آذربایجان‌غربی را در اختیار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تمام روستاییان و عشایر بین ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن استان و شهرنشینانی که شغل های مرتبط با کار کشاورزی و دامداری و حوزه روستایی دارند می‌توانند با مراجعه به کارگزاری خود را بیمه کنند.

وی هزینه پرداخت بیمه روستاییان را بین ۲۷۰ تا ۶۶۰ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: روستاییانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، می‌توانند به صورت اقساط در ۲ یا چهار نوبت اقدام به پرداخت آن کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ٣٠٠٠٢٧ این سازمان آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان است، افزود: دریافت کدها و اطلاعات کارگزاری‌های این سازمان، دریافت نحوه کارکرد سامانه، دریافت شناسه پرداخت و همچنین پرداخت اقساطی حق بیمه از جمله خدماتی است که توسط این سامانه ارائه می‌شود.

معزز یادآور شد: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته محسوب و هر ماه از مستمری برخوردار می‌شوند.

وی تاکید کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از مزیت‌های اصلی این بیمه به شمار می‌رود.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌ بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

آذربایجان‌غربی‌‍ با سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۵ درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر صندوق روستایی- عشایری آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر صندوق روستایی عشایری آذربایجان غربی صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر صندوق روستایی عشایری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی دارای سه فرزند و بیشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان گفت: ۳۰ فروردین ماه، مهلت پایانی ثبت نام مادران غیرشاغل روستایی دارای سه فرزند و بیشتر برای بهره مندی از بیمه رایگان است. محمد رضا بیدی افزود: تاکنون در مرحله نخست این طرح، ۹۰۰ مادر دارای سه فرزند خراسان شمالی در صندوق اجتماعی کشاورزان، پیش ثبت نام کرده اند. تامین مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کار افتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق و پرداخت کلّ حق بیمه این افراد توسط دولت، از مزیت های این طرح است.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • هفت هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • ۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مادران روستایی صاحب سه فرزند آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مهلت ثبت نام بیمه بانوان روستایی و عشایر گیلان با ۳ فرزند
  • بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی دارای سه فرزند و بیشتر
  • پیش ثبت نام ۹۰۰ مادر دارای سه فرزند خراسان شمالی در صندوق اجتماعی کشاورزان
  • آهنگ کند جذب بیمه‌ای در صندوق روستائیان کهگیلویه و بویراحمد