Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان گفت: در حال حاضر ۳۳۰ هزار خانوار در گیلان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی روستاییان و عشایر هستند. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه ستاد توسعه بیمه روستایی با اشاره به موضوع بیمه و توسعه آن اظهار داشت: امروز توسعه بیمه یکی از اولویت‌های جوامع توسعه یافته است و در عین حال یکی از ضرورت‌های تأمین رفاه برای آحاد جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه میزان بهره‌مندی مردم روستاها و مناطق محروم از مواهب خدمات اجتماعی همواره مورد توجه است ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های برنامه‌های راهبردی در توسعه کشور در حقیقت توجه به مناطق محروم و روستاها است.

زارع اهمیت بیمه روستایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز بیمه روستایی دارای ساختارهای مختلف است ضمن اینکه دولت همواره به روستاییان و عشایر به عنوان سرمایه‌های اجتماعی توجه خاصی دارد و برنامه‌ها و ساز و کارهایی برای بهره‌مندی روستاییان از مواهب اجتماعی اندیشیده است.

صندوق بیمه کشاورزی 8 میلیاردتومان غرامت به کشاورزان سیل‌زده گلستان پرداخت کردمشهد| بیمه کشاورزی 13 هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت کردمشهد| ساختار بیمه کشاورزی نیاز به تغییر دارد

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه 330 هزار خانوار در گیلان مشمول عضویت در صندوق بیمه کشاورزی روستاییان و عشایر هستند گفت: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و دیگر اقشار از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر مزیت‌های عضویت در صندوق بیمه اجتماعی خاطرنشان کرد: این صندوق دارای ظرفیت‌های مختلفی برای پوشش بیمه‌ای در بخش‌های درمانی و اجتماعی است که باید ظرفیت‌های آن اطلاع‌رسانی شود تا اهداف آن محقق شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز در این جلسه با اشاره به شاخصه‌های صندوق بیمه توسعه روستایی ابراز داشت: هدف ما تنها بیمه کردن اشخاص نیست بلکه هدف این است که خدمات خوبی به کشاورزان و بیمه‌شدگان ارائه شود و بتوانیم پاسخگوی افراد باشیم.

علی شیرکانی با بیان اینکه بیمه اجتماعی سه عامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را پوشش می‌دهد خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات این نوع بیمه، عدم ارائه خدمات کوتاه مدت است.

وی با بیان کشاورزان غیر ساکن روستا نیز از خدمات صندوق بیمه توسعه روستایی و بیمه کشاورزان بهره‌مند می‌شوند ابراز داشت: شرط محل سکونت کشاورز در صندوق بیمه روستایی لحاظ نمی‌شود بنابراین هیچ مشکلی برای بیمه کردن کشاورزان ساکن شهر نداریم.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه پایداری عدالت اجتماعی از رویکردهای صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان است گفت: بیمه روستاییان در هر استان سهمیه مشخصی دارد و اما برخی استان‌ها به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه از پوشش آن خارج می‌شوند.

علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل شبکه ترویج جهاد کشاورزی دهستان‌ها اظهار داشت: طبق برنامه 400 نفر از کارشناسان کشاورزی در روستاها حضور یافته و کارهای ترویجی و آموزشی مرتبط با کشاورزی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری تظاهرات حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و پاسخ مشروع نظام مقدس جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی، پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در سراسر استان گیلان خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی در چند روز اخیر به شکل‌های مختلف همانند برگزاری تجمع، کاروان خودرویی، جشن و نورافشانی ضمن اعلام تقدیر، تشکر و حمایت همه‌جانبه از اقدام مقتدرانه و هوشمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات گسترده و موفق پهپادی موشکی علیه رژیم نامشروع، جنایتکار و متجاوز صهیونیستی و ابراز خوشحالی از پاسخ قاطع و دشمن‌کوب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام تروریستی، ضدبشری و رذیلانه حمله به کنسولگری ایران، به شجاعت و اقتدار فرزندان برومند و سلحشور خود افتخار نمودند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش و شیطان‌سیرت صهیونیستی و همچنین تقدیر و تشکر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»، از عموم مردم استان دعوت می‌نماید تا با حضور گسترده و پرشور خود در تظاهرات حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و پاسخ مشروع نظام مقدس جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی که پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در همه میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان گیلان و در شهر رشت از میدان مصلی به سمت میدان فرهنگ برگزار می‌گردد، برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات گیلانیان غیور و ولایت‌مدار بیفزایند.

کد خبر 6080668

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه